واکسن آمریکایی صورت چهار داوطلب را فلج کرد، صعود ایتالیا به صدر جدول بیشترین مرگهای کرونایی در اروپا

به گزارش مجله نماشو، خبرگزاری خبرنگاران-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته 187 هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده و 1379 نفر از مبتلایان، جان خود را از دست دادند.

واکسن آمریکایی صورت چهار داوطلب را فلج کرد، صعود ایتالیا به صدر جدول بیشترین مرگهای کرونایی در اروپا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،بر اساس آخرین آمار دنیای پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 72 میلیون و 647 هزار و 787 نفر در دنیا به ویروس کرونا کووید19 مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک‌ میلیون و 618 هزار و 913 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در دنیا، تا به امروز 50 میلیون و 865 هزار و 504 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در دنیا با افزایش 187 هزار و 901 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 16 میلیون و 737 هزار و 267 نفر رسیده است؛ تا به امروز 306 هزار و 459 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم دنیا واقع شده است که با افزایش 27 هزار و 336 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 9 میلیون و 884 هزار و 716 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 143 هزار و 393 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌‌عنوان سومین کشور دنیا با افزایش 21 هزار و 395 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 6 میلیون و 901 هزار و 990 نفر رسیده است؛ تا به امروز 181 هزار و 419 برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و ترکیه نیز به‌ترتیب با 2میلیون و 653 هزار و 928، 2میلیون و 376 هزار و 852، یک‌میلیون و 849 هزار و 403، یک‌میلیون و 843 هزار و 712 و یک‌میلیون و 836 هزار و 728 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم دنیا قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با یک ‌میلیون و 741 هزار و 439 مبتلا و آرژانتین نیز با یک‌میلیون و 498 هزار و 160 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم دنیا قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با 9میلیون و 724 هزار و 439، 9میلیون و 388 هزار و 159 و 5میلیون و 982 هزار و 953 نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

آزمایش‌ واکسن کرونا بر روی بچه ها و زنان باردار از ژانویه آغاز می‌گردد

دکتر آنتونی فائوچی گفت: فراورینمایندگان دارو ایالات‌متحده قصد دارند آزمایش‌های بالینی واکسن کووید-19 بر روی زنان باردار و بچه ها خردسال را از ماه ژانویه آغاز نمایند.

انتظار می‌رود، آزمایش‌های بالینی ایمنی واکسن کووید-19 برای زنان باردار و بچه ها خردسال در ژانویه آغاز گردد. زنان باردار تا به امروز در هیچ آزمایش بالینی واکسن کووید-19 شرکت نکردند و این مورد به این معنی است که زنان باردار تا زمانی که اطلاعات ایمنی بیشتری جمع‌آوری نگردد، قادر به دریافت واکسن نیستند.

آرن هال از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) گفت: پزشکان احتمال خطر و عوارض واکسن برای زنان بارداری که مبتلابه کووید -19 هستند را یافته‌اند. وی درجلسه کمیته مشاوره واکسن‌های سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) و محصولات بیولوژیکی مرتبط گفت: نشانه های اولیه حاکی از این است که ابتلا به کرونا ممکن است خطر بیشتری برای زایمان زودرس ایجاد کند.

بر اساس اعلام آموزشگاه اطفال آمریکا، آزمایش کووید-19 بیش از یک‌میلیون و 400 هزار کودک از زمان ابتلا به بیماری همه‌گیر مثبت شده است. درحالی‌که بچه ها در بیشتر موارد با موفقیت با ویروس مقابله کردند اما آنان نیز بخشی از آزمایش‌های جدید واکسن کووید-19 خواهند بود

دکتر مارک سویر اظهار کرد: بیشتر بچه ها به کووید-19 شدید مبتلا نمی‌شوند، بنابراین مجبور نیستیم آنان را در بیمارستان بستری کنیم، اما می‌توانند عفونت را منتقل نمایند به همین دلیل مهم است که اگر بچه ها شما علائم تنفسی دارند، در خانه بمانند زیرا ممکن است مبتلابه کووید-19 باشند و شما باید مراقب باشید آن را به دیگران منتقل ننمایند.

سویر که متخصص بیماری‌های عفونی بچه ها در بیمارستان بچه ها رادی (Rady) است، همچنین در بخش ایمنی واکسن کووید-19 فعالیت دارد، شرح داد که بچه ها نیز مستعد بروز علائم تنفسی مشابه عظیمسالان هستند.

دکتر سویر گفت: والدین می‌توانند مانع از جمع شدن بچه‌ها در گروه‌های عظیم شوند و درواقع باید سعی کنیم خانواده را در گروه‌های عظیم دورهم جمع نکنیم زیرا به‌وضوح شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در سراسر کشور هستیم..

درحالی‌که اعلام شده است، بیش از یک‌میلیون کودک به ویروس آلوده‌شده‌اند، کارشناسان فکر می‌نمایند که این تعداد بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است، زیرا این بیماری اغلب در بچه ها خفیف و ممکن است قابل‌شناسایی نباشد. به همین دلیل است که دکتر سویر مردم را تشویق می‌کند که از ماسک استفاده نمایند.

وی تاکید نمود: این ویروس مدام به ما یادآوری می‌کند که اگر از ماسک صورت استفاده نکنیم، همان‌طور که اکنون مشاهده می‌کنیم تعداد مبتلایان بیشتری خواهیم داشت و احتمالا حداقل تا زمان دریافت واکسنی که بتواند به ما در مقابله با این بیماری همه‌گیر یاری کند، استفاده از ماسک ادامه خواهد یافت.

شرکت‌های فایزر و بیوان‌تک (Pfizer BioNTech) به اولین فراورینماینده واکسن کووید-19 تبدیل شدند و آزمایش واکسن کرونا بر روی بچه ها را در ماه سپتامبر آغاز کردند، اما هنوز اطلاعاتی در خصوص تاثیرات واکسن در بچه ها و نوجوانان زیر 16 سال وجود ندارد. البته سایر شرکت‌های فراورینماینده واکسن مانند مدرنا (Moderna) نیز آزمایش‌ واکسن خود بر روی بچه ها و نوجوانان را برنامه‌ریزی می‌نمایند.

جریمه دانشجویان انگلیسی به دلیل نقص قوانین کرونایی

دانشگاه‌های انگلیس دانشجویان خود را به دلیل شکستن قوانین کرونا بیش از 228 هزار دلار جریمه کردند.

یودبلیونیوز نوشت: روزنامه گاردین به تازگی نوشت: دانشگاه‌های انگلیس دانشجویان را به دلیل نقض قوانین ایمنی مرتبط با کروناویروس، بیش از 228 هزار دلار جریمه کردند.

با توجه به پاسخ 105 دانشگاه در برابر آزادی اطلاعات، 28 دانشگاه انگلیسی دانشجویان خود را به دلیل انجام کارهایی، چون عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم رعایت زدن ماسک، جریمه کردند.

دانشجویان دانشگاه ناتیگهام بیشترین جریمه را پرداخت کردند و 91 دانشجوی این دانشگاه نزدیک به 59 هزار پوند جریمه شدند.

این دانشگاه بیان کرد که جریمه‌های شخصی صادر شده تا هزار و 500 پوند بودند.

در مجموع برای 1898 دانشجو جریمه صادر شد. بیشتر دانشگاه‌ها نیز فقط جریمه‌های دریافت شده در دو تا سه هفته آغازین ترم را بیان کردند.

بعضی از دانشگاه‌ها گفتند که جریمه‌های دریافت شده به صندوق سختی دانشجویان واریز می‌گردد.

یافته‌ها حاکی از آن است که تنوع گسترده‌ای در مجازات اعمال شده به دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف وجود دارد و همچنین از دانشجویانی که خود را قرنطینه نموده‌اند، حمایت صورت می‌گیرد و یاری‌های روانشناختی خوبی به آن‌ها ارائه می‌گردد.

لغو محدودیت‌های کرونایی در آلمان تا اوایل سال آینده بعید است

مدیر دفتر صدر اعظم آلمان ‌لغو محدودیت‌های اتخاذ شده برای مبارزه با ویروس کرونا را تا اوایل سال آینده میلادی بعید برشمرد.

به گزارش رویترز، هلگه برون، مدیر دفتر آنگلا مرکل، صدر‌اعظم آلمان امروز -دوشنبه- تاکید نمود که لغو محدودیت‌های اعمال شده برای مبارزه با ویروس کرونا در سطح گسترده تا اوایل سال آینده میلادی بعید به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: بسیار خوش‌بین هستیم که تشدید محدودیت‌ها به کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا یاری خواهد نمود و آلمان از روز چهارشنبه برای مبارزه با افزایش میانگین شیوع این ویروس قرنطینه سراسری را آغاز می‌کند.

مدیر دفتر مرکل تاکید نمود که اگر واکسن به میزان کافی در دسترس همه نباشد، آلمان شاهد روزهای سختی در زمستان خواهد بود.

وی گفت که بسیار بعید است آلمان اقدامات جامع برای مقابله با کرونا را کاهش دهد.

واکسن ایرانی کرونا تا تیرماه آماده تزریق است

دکتر لاری گفت: در صورتی که نتایج آزمایش بالینی واکسن ایرانی کرونا در دی‌ ماه امسال مثبت باشد، تزریق واکسن از تیرماه آغاز می گردد.

دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز در حاشیه ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران در مصاحبه با خبرنگاران در ساری گفت: هم اکنون چهار شرکت داخلی برای فراوری واکسن ایرانی کرونا فعال هستند که فراوریات یک شرکت مرحله آزمایش بالینی واکسن خود را اوایل دی ماه امسال آغاز می‌کند.

دکتر لاری اضافه کرد: در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش بالینی واکسن ایرانی، پیش‌بینی می‌گردد که اوایل تیرماه امسال (تابستان) بر روی افراد مشمول که گروه‌های با ریسک بالاست، استفاده گردد.

واکسن کرونای شرکت آمریکایی صورت چهار داوطلب را فلج کرد

چهار داوطلب پس از دریافت واکسن کرونای شرکت آمریکایی فایزر دچار فلج صورت شدند.

زی‌نیوز گزارش داده سازمان تنظیم مقررات دارویی و محصولات بهداشتی انگلیس (MHRA) بیان کرد ترس از بروز فلج بلز [نوعی فلج صورت] با واکسن ویروس کرونا را که توسط شرکت‌های آمریکایی و آلمانی فایزر و بیون تک Pfizer-BioNTech ساخته شده، رفع نموده است.

گفته می‌گردد چهار نفر از 21 هزار و 720 شرکت نماینده در آمریکا پس از دریافت واکسن فایزر به فلج بلز مبتلا شده اند، اما از در گروه دارونما هیچ مسئله ای مشاهده نشده است.

سازمان تنظیم مقررات انگلیس تأکید کرد که هرگز اجازه تهیه هر نوع واکسن در کشور را نخواهد داد که استاندارد‌های لازم برای ایمنی، کیفیت و اثربخشی را برآورده نمی‌کند.

پیش از این، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع مطلع اعلام نموده سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اضطراری از واکسن Pfizer علیه ویروس کرونا را صادر نموده است.

یاد آور می‌گردد پس از تهدید رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا از سوی کاخ سفید برای تایید واکسن کرونای شرکت فایزر، این سازمان مجوز استفاده از این واکسن را صادر کرد

شمار قربانیان کرونا در روسیه از 47 هزار نفر گذشت

با انجام بیش از 83 میلیون تست و ثبت حدود 27 هزار مورد جدید آلودگی، تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه به 2 میلیون و 681 هزار نفر رسیده که 509 هزار نفر آنها تحت درمان بوده و 47 هزار و 391 بیمار جان باخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (دوشنبه) گزارش داد که تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید-19 در این کشور، طی یک روز گذشته، 27 هزار و 328 نفر افزایش یافته وبدین ترتیب، تعداد کل افراد آلوده به این عفونت به دو میلیون و 681 هزار و 256 (2681256) نفر رسیده است.

بر اساس این اطلاعات، نرخ رشد آلودگی در روسیه به 1 درصد کاهش یافته است. بطور خاص، طی 24 ساعت اخیر، تعداد موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو، 5 هزار و 874 نفر بوده، در این مدت، 3 هزار و 771 مورد در سن‌پترزبورگ، یک هزار و 484 مورد در منطقه مسکو، 493 مورد در منطقه نیژنی نووگوراد، 403 مورد در منطقه آرخانگلسک و 397 مورد در منطقه سه‌وردلوفسک ثبت شده است. در حال حاضر 509 هزار و 68 نفر در سراسر روسیه همچنان بیمار هستند.

این ستاد یادآور شده که تعداد بیماران مرخص شده در روسیه که قبلاً به ویروس کرونا آلوده شده بودند، طی روز گذشته 18 هزار و 562 نفر افزایش یافت. بدین ترتیب در مجموع تا به امروز دو میلیون و 124 هزار و 797 (2124797) نفر دیگر از این عفونت درمان شده‌اند. نسبت بهبودی بیماران به 79.2 درصد از کل افراد آلوده کاهش یافته است.

بیشترین موارد بهبودی طی روز گذشته، 4 هزار و 932 بیمار در شهر مسکو، 903 بیمار در سن‌پترزبورگ، 961 بیمار در منطقه مسکو، 432 نفر در منطقه نیژنی نووگوراد، 401 نفر در منطقه سه‌وردلوفسک و 400 نفر در منطقه کراسنویارسک بوده است.

طبق این داده‌ها، تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در تمامی 85 منطقه روسیه طی روز گذشته 450 نفر افزایش یافت. در مجموع، تا به امروز 47 هزار و 391 مورد فوت بیماران کووید-19 در این کشور ثبت شده است. مرگ و میر تقریبی بیماری در سطح 1.77 درصد باقی مانده است.

به طور خاص، طی 24 ساعت اخیر، 75 مورد فوت بیماران در شهر مسکو، 64 مورد در سن‌پترزبورگ، 32 مورد در منطقه مسکو، 23 نفردر منطقه راستوف و 20 نفر در منطقه پرمسکی ثبت شده است.

علاوه بر این، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز امروز بیان کرد که در این کشور، تا به امروز بیش از 83 میلیون و صد هزار آزمایش برای تشخیص آلودگی به ویروس کرونا اجرا شده است.

در طول یک روز گذشته، 463 هزار آزمایش اجرا شده و در حال حاضر، 568 هزار و 749 نفر، به دلیل مشکوک بودن به آلودگی، همچنان تحت نظارت پزشکی باقی مانده‌اند.

فراوری 200 میلیون دوز واکسن کرونا در تایلند

شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا سال آینده با یاری شرکت تایلندی سیام بایوساینس، 200 میلیون دوز واکسن کرونا را در تایلند فراوری خواهد نمود.

ناکورن پرمسری، مدیر موسسه ملی واکسن تایلند در مصاحبه با خبرگزاری تاس بیان کرد که شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا AstraZeneca سال آینده با یاری شرکت تایلندی سیام بایوساینسSiam Bioscience ، 200 میلیون دوز واکسن کرونا را در تایلند فراوری خواهد نمود.

وی گفت: آسترازنکا شرکت تایلندی سیام بایوساینس را برای فراوری واکسن به کار گرفته است. ظرفیت فراوری 200 میلیون دوز واکسن در سال خواهد بود. دولت تایلند 26 میلیون دوز برای خود رزرو نموده است. این اولین دسته از واکسن هایی است که در ماه مه یا ژوئن 2021 در دسترس خواهند بود.

به گفته دکتر پرمسری، ماهانه از 5 میلیون تا 10 میلیون نفر می توانند در تایلند واکسینه شوند.

وی گفت: در ابتدا ما به 26 میلیون دوز واکسن در سال 2021 احتیاج داریم و در صورت احتیاج به تعداد بیشتر، امکان خرید اضافی را زمانی که واکسن در تایلند فراوری شد آنالیز خواهیم کرد.

این مقام تایلندی در ادامه تأکید کرد که در صورت احتیاج این واکسن می تواند در کشورهای دیگر، به ویژه در جنوب شرق آسیا توزیع گردد.

پرمسری گفت: این بدان معنا نیست که ما فقط 13 میلیون نفر را واکسینه می کنیم اما در مرحله اول باید گروه های اصلی را واکسینه کنیم. علاوه بر این، ضروری است قبل از واکسیناسیون، فاکتورهای زیادی از جمله ایمنی و در دسترس بودن آن را در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون برای شهروندان تایلندی رایگان خواهد بود. انتظار می رود پرسنل پزشکی، بچه ها خردسال، افراد مسن و گروه های آسیب پذیر اولین گروهی باشند که واکسینه می شوند.

جان باختن 218 نفر دیگر در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه نوشت: طی 24 ساعت گذشته از 181 هزار و 199 نفر تست کرونا گرفته شده است که از بین آنها 26 هزار و 919 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌‌اند.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه درخصوص آخرین شرایط شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته از 181 هزار و 199 نفر تست کرونا گرفته شده است که از بین آنها 26 هزار و 919 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌ و 218 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: به این ترتیب در مجموع از 21 میلیون و 79 هزار و 716 نفر تست گرفته شده است که یک‌میلیون و 836 هزار و 728 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند؛ همچنین 16 هزار و 417 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. تعداد مبتلایان بدحال نیز 5 هزار و 973 نفر است.

هزینه ماهانه 11 میلیارد یورویی کرونا برای دولت آلمان

جدیدترین اخبار اروپا حاکی از آن است که اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان انتظار دارد که اقدامات یاریی برای مهار عواقب مالی کرونا ماهانه 11 میلیارد یورو هزینه به بار آورد.

کرونا فاجعه‌ای غیر قابل کنترل در آلمان

مارکوس زودر، رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی و نخست وزیر ایالت بایرن آلمان هم تنها این مسئله را کافی ندانست که گروه های خطر در کشور واکسینه شوند و از بقیه مردم هم خواست این واکسن را تزریق نمایند.

وی کرونا را یک فاجعه نامید که از کنترل خارج شده است.

اعمال قرنطینه سخت در آلمان

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بعد از مشاوره با نخست وزیران ایالات آلمان یک قرنطینه سخت برای مهار کرونا را اعلام نموده است. وی دلیل این اقدام را رشد سریع موارد ابتلا به کرونا در کشورش دانست. بر این اساس زندگی عمومی در این کشور از 16 دسامبر تا 10 ژانویه به شدت محدود می گردد.

بر این اساس دیدارهای خصوصی با حدبیشتر 5 نفر و دو خانواده باید برگزار گردد. استثنائاتی برای روزهای کریسمس از 24 تا 26 دسامبر در نظر گرفته شده است.

خرده فروشی ها از 10 دسامبر در آلمان تعطیل می شوند. در صورت امکان باید از بچه ها در خانه مراقبت گردد و مدارس و مراکز مراقبت های روزانه باید تعطیل شوند و کوشش های حضوری به حال تعلیق درآید. در خانه های سالمندان هم باید اقدامات مراقبت ویژه‌ای مد نظر قرار گیرد.

خدمات در کلیساها تنها تحت شرایطی مجاز است.

قرار است صدر اعظم آلمان و نخست وزیران ایالات این کشور مجددا در 5 ژانویه برای ارزیابی شرایط با هم مشاوره نمایند و درباره اقدامات لازم از 11 ژانویه تصمیم گیری نمایند.

مرکل: مسیری طولانی در پیش رو داریم

آنگلا مرکل در عین حال گفت که مسیری طولانی در مبارزه با کرونا در پیش رو داریم.

321 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

آمار مبتلایان به کرونا در آلمان همچنان بالا است و بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان که اعلام شده است در 24 ساعت گذشته 321 نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت نموده و 20200 نفر هم به این بیماری مبتلا شده‌اند.

هشدار درباره خطر از دست رفتن 250 هزار شغل در آلمان

انجمن تجارت آلمان (HDE) با توجه به قرنطینه سختگیرانه پیش رو برای مهار کرونا در کشور درباره از دست رفتن حدود 250 هزار شغل در این شرایط هشدار داده است. رئیس این نهاد آلمانی کرونا را یک شکست کامل در این راستا ارزیابی کرد.

رکورد جدید مبتلایان روزانه در استونی

در استونی هم شمار مبتلایان روزانه به کرونا رکورد جدیدی به دست آورده است. نهادهای بهداشتی این کشور روز گذشته بیان کردند که در عرض 24 ساعت 760 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع از آغاز این بحران تا به حال حدود 18 هزار نفر در این کشور با جمعیت 1.3 میلیون نفری به کرونا مبتلا شده‌اند.

649 مرگ کرونایی روزانه در ایتالیا

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 649 نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت نموده‌اند و 19903 نفر هم به این بیماری مبتلا شده‌اند.

519 مرگ کرونایی روزانه در انگلیس

نهادهای بهداشتی انگلیس هم از ابتلای 21502 مورد جدید ابتلا به کرونا و 519 مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت خبر دادند.

صعود ایتالیا به صدر جدول بیشترین مرگ‌های کرونایی در اروپا

به این ترتیب ایتالیا جای انگلیس را در صدر جدول بیشترین قربانیان کرونا در اروپا گرفت. شمار قربانیان کرونا در ایتالیا به بیش از 64 هزار نفر رسیده است.

دولت ایتالیا با این حال اعلام نموده که از روز یکشنبه در بسیاری مناطق ایتالیا رستوران ها و بارها دوباره باز می شوند.

تمایل کم شهروندان اتریشی برای تزریق واکسن کرونا

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که در بین شهروندان اتریشی تنها 17 درصد مطمئنا می خواهند واکسینه شوند. 29 درصد اعلام نموده‌اند که مطمئنا نمی خواهند واکسن بزنند.

این در حالی است که وزیر بهداشت اتریش حداقل واکسینه شدن 50 درصد جامعه را لازم دانسته است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 83 درصد شهروندان واکسیناسیون اجباری را رد می نمایند و تنها 14 درصد خواستار آن هستند.

جدیدترین آمارهای ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2365319 نفر به کرونا مبتلا شده و 57761 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 1830956 نفر به کرونا مبتلا شده و 64026 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 1825775 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 64036 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1741439 نفر به کرونا مبتلا شده و 47624 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 1320592 نفر به کرونا مبتلا شده و 22171 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3422

به "واکسن آمریکایی صورت چهار داوطلب را فلج کرد، صعود ایتالیا به صدر جدول بیشترین مرگهای کرونایی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن آمریکایی صورت چهار داوطلب را فلج کرد، صعود ایتالیا به صدر جدول بیشترین مرگهای کرونایی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید