تور بلغارستان ارزان: معرفی بلغارستان ، جاذبه های توریستی و مجذوب کننده این کشور

به گزارش مجله نماشو، آشنایی با بلغارستان

کشور بلغارستان در بخش شرقی شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و جزو قدیمی ترین استان های قاره اروپا می باشد.

تور بلغارستان ارزان: معرفی بلغارستان ، جاذبه های توریستی و مجذوب کننده این کشور

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

جغرافیای بلغارستان

این کشور منظره ها زیبا و متنوع فراوانی همانند کوه های ناهموار، دشت های گسترده، حوضه های مرتفع و استراحتگاه های آرام دریای سیاه دارد که مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد.

بلغارستان ترکیبی از فرهنگ های غربی و شرقی را در خود جای داده است و این ترکیب در معماری، آشپزی و میراث دینی آن کاملا به چشم می خورد.

همسایه های بلغارستان از شمال رومانی، از جنوب ترکیه و یونان، از شرق دریای سیاه و از غرب صربستان می باشند.

این کشور آب و هوای معتدلی دارد که بیشتر تحت تاثیر مدیترانه در جنوب است.

شهرهای بلغارستان

مرکز این کشور، صوفیه یک منطقه کوهستانی است که نزدیک به مرکز جغرافیایی منطقه بالکان می باشد و جمعیت زیادی نسبت به شهرهای بزرگ وارنا و پلوودیو دارا می باشد.

صوفیه مکان مناسبی برای گردش در بلغارستان غربی می باشد و معماری آن طیف گسترده ای از سبک های قرون وسطی، دوران روم و شوروی است و پارک ها، بلوارها و کلیساهای زیادی در آن مشاهده می گردد.

پلوودیو دومین شهر بزرگ این کشور است که دارای قدمتی شش هزار ساله است و جزو قدیمی ترین شهرهای جهان می باشد.

در این شهر معماری های رنگارنگ به سبک باروک همراه با موزه ها و بناهای قدیمی قرن نوزدهم وجود دارند که بسیار هواداران زیادی دارد .

شهر وارنا نیز بیشتر برای افراد علاقمند به تفریحگاه های ساحلی مناسب است و می توانید به وسیله آن به دریای سیاه برسید. البته قدیمی ترین و بزرگترین پارک شهر، باغ دریا در اینجا نهاده شده است.

شهر ولیکو ترنوو در دوران امپراتوری دوم بلغارستان مرکز کشور بوده و بناهای تاریخی و موزه های زیادی دارد و بسیاری از دانشجویان دانشگاه های کشور در این منطقه سکونت دارند.

اقتصاد و صنعت بلغارستان

حدود شش میلیون نفر از مردم این کشکر شاغل هستند و بیشتر آنها در بخش خدمات مشغول به فعالیت هستند و بقیه در بخش های کشاورزی و صنعت کار می نمایند.

فعالیت های صنعتی این کشور شامل فراوری مواد شیمیایی، ماشین سازی، فولاد، استخراج فلزات،تصفیه نفت و فرآوری مواد غذایی می باشد.

پنجمین فراوری نماینده زغال سنگ در اروپا، بلغارستان است و بیشتر صادرات آن مواد شیمیایی، ماشین آلات، مواد غذایی و محصولات سوختنی است.

بلغارستان در جهان بزرگترین فراوری نماینده گل رز و روغن اسطوخودوس می باشد که بسیار در فراوری عطرها مورد استفاده قرار می گیرند.

بعلاوه خدمات جهانگردی این کشور در رشد مالی آن بسیار تاثیر مثبتی دارد و پربازدیدترین مکان های آن، ساحل سانی، صوفیه، پامپورو، بوروتوس و بانسکو می باشد.

جاذبه های گردشگری بلغارستان

این کشور علاوه بر داشتن منظره ها و رودخانه های طبیعی شگفت انگیز، بناهای قدیمی زیادی دارد که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد و اکنون تعدادی از این مکان های دیدنی را با هم آنالیز خواهیم کرد.

کلیسای جامع الکساندر نوسکی در صوفیه

این کلیسا جزو برجسته ترین و پربازدیدترین مکان های دیدنی کشور است که یک گنبد با روکش طلایی و برج ناقوسی همراه با دوازده زنگ دارد.

قدمت کلیسا به قرن نوزدهم می رسد و در فضای داخلی کلیسا، لوستر و تخت، نقاشی های دیواری و سنگ های مرمر ایتالیایی به چشم می خورند. گالری هنر ملی در صوفیه :

در این گالری آثار هنری زیادی از هنرمندان بلغاری و خارجی به نمایش گذاشته شده است و دارای بزرگترین مجموعه نقاشی های قرون وسطایی کشور می باشد و از نظر تعداد و کیفیت آثار تنها با موزه بناکی در آتن کمی قابل مقایسه است.

صومعه ریلا

این صومعه جزو مهمترین اماکن تاریخی و معماری بلغارستان است و بسیار مورد توجه گردشگران و زائران قرار می گیرد. شمایل های تراش خورده از چوب و دیوارهای سنگی و رنگارنگ و کتابخانه از جذابیت های این کلیسا می باشند.

کلیسای جامع

Sveti georgi rotunda در صوفیه

این مکان قدیمی ترین ساختمان صوفیه می باشد که در قرن چهارم به دست رومیان بنا شده است. در قرن بیستم بسیاری از نقاشی های دیواری متعلق به دوره عثمانی در این ساختمان کشف شد و مورد ترمیم نهاده شد.

اولین نقاشی کشف شده از این بنا مربوط به تصویر 22 پیامبر در قرن دهم است.

کاخ ملی فرهنگ صوفیه

این کاخ یک ساختمان شش ضلعی پراکنده ساخته شده از چمن و بتن است که در دوران کمونیست بلغارستان به وسیله یک معماری بلغاری طراحی شده است.

از کاخ ملی برای برگزاری کنسرت های موسیقی، نمایشگاه های فرهنگی و هنری و جشنواره بین المللی فیلم استفاده می گردد و بزرگترین مرکز کنفرانس اروپا شناخته می گردد.

در فضای داخلی کاخ، نقاشی های دیواری درخشان از تصویر چهره ها و رویدادهای تاریخی به چشم می خورد و علاوه بر نقاشی بسیاری از آثار برجسته هنری همانند مجسمه، موزاییک، منبت کاری و آثار فلزی نهاده شده است.

کاخ ملی فرهنگ

موزه هنر سوسیالیست در صوفیه

آثار هنری موجود در این مکان، متعلق به هنرمندان دوره سوسیالیست بلغارستان است و یک گالری و پارک مجسمه سازی نیز در فضای پارک ساخته شده است.

بسیاری از این مجسمه ها مربوط به رهبران معروفی چون جوزف استالین، ولادیمیر لنین می باشد. بسیاری از آثار موجود نمایش دهنده جنگ جهانی دوم و آثارش و دوستی بلغارستان و اتحاد جماهیر شوروی است.

برترین موزه های اروپا | راهنمای سفر برای مسافران اروپا

کمال الملک در اروپا | ماجرای اسکناس چیست؟

معرفی 17 ساحل برتر اروپا در سال 2020

اروپا مملو از مقاصد زیبا از شهرهایی با معماری خیره نماینده...

ادامه مطلب

روز ملی انگلیسسالانه مناسبت های زیادی هستند که در سرار د...

ادامه مطلب

معرفی 5 سوغاتی معروف بلژیکدر بلژیک اقلامی مانند شکلات، ن...

ادامه مطلب

در هرکشور یک سری مناسبت ها و تاریخ ها وجود دارد که برای مر...

ادامه مطلب

موزه بیزانتین و مسیحیتاین موزه برجسته در آتن، مجموعه متش...

ادامه مطلب

براتیسلاوا تکه ای از تاریخبراتیسلاوا، مرکز اسلواکی، در...

ادامه مطلب

روز جهانی موزه و میراث فرهنگی 28 اردیبهشتانجمن بین الملل...

ادامه مطلب

روز ملی بلاروسجمهوری بلاروس در همسایگی روسیه نهاده شده ...

ادامه مطلب

روز ملی لهستانکشور لهستان در مرکز اروپا واقع شده و با کش...

ادامه مطلب

روز ملی ایسلندیکی از تعطیلات سالانه در ایسلند، گرامیداشت...

ادامه مطلب

مقدمهدر اصل روز ملی لوکزامبورگ برای جشن تولد گراند دوک ب...

ادامه مطلب

فاجعه چرنوبیلدر 25 و 26 آوریل 1986، بدترین حادثه هسته ای...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2137

به "تور بلغارستان ارزان: معرفی بلغارستان ، جاذبه های توریستی و مجذوب کننده این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: معرفی بلغارستان ، جاذبه های توریستی و مجذوب کننده این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید