زیباترین کشورهای شرق اروپا

به گزارش مجله نماشو، بسیاری از کشورهای اروپای شرقی را می توان به عنوان مقاصد گردشگری محسوب نمود. این کشورها برای گردشگران جاذبه های زیادی دارند و از زیبایی سواحل بلغارستان گرفته تا معماری باروک بندر دوبرونیک، این جاذبه ها موجب شده اند که این کشورها از زیباترین کشورهای جهان باشند.

زیباترین کشورهای شرق اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

1. جمهوری چک

جمهوری چک در قلب اروپا واقع شده است و محلی شگفت انگیز است که فرهنگ، تاریخ و افسانه ها از زیبایی های آن هستند. جمهوری چک یکی از زیباترین و رمانتیک ترین پایتخت های اروپا را دارد. پراگ مقصدی محبوب برای گردشگران رمانتیک است. این شهر پر از قلعه و بارو است؛ از قلعه هلوبوکا اولیه قلعه گوتیک در دنیا (سال 1250) تا قلعه سسکی استرنبرک، محافظت شده ترین قصر کشور چک. قلعه میکولوو نمونه خوبی از معماری باروک است و قلعه اسهیهوو حس متمایزی از رنسانس دارد. بدون شک جمهوری چک جذاب ترین کشور اروپای شرقی است.

2. کرواسی

کرواسی کشوری دوست داشتنی در جنوب شرقی اروپا است و هزاران سال تاریخ و فرهنگ های مختلط، چشم اندازهای متفاوت و خط ساحلی شگفت انگیز دارد. این کشور 1185 جزیره و خشکی زیبا دارد و مقصدی عالی برای تعطیلات است. پیشنهاد می کنیم از جزایر بریجونی پارک ملی هم دیدن کنید و پارک ملی دریاچه های پلیتزوایس در لیکا و محل تولد مارکو پولو، جزیره کورکولا را هم حتماً ببینید. شهر دوبرونیک و معماری باروک زیبایش و دریایی از بام های قرمز را هم مشاهده کنید. این شهر از قرن ششم جواهر دریای آدریاتیک شناخته می شد که بین دیوارها و طبیعت زیبای اطرافش محصور شده است. شهر اسپلیت، دومین شهر بزرگ کرواسی هم جذابیت منحصر بفردی دارد. در این شهر هم میان تاریخ و افسانه ها قرار می گیرید. زاگرب، پایتخت کرواسی هم شهری زیبا و فرهنگی است که مردمی مهمان نواز و روشنفکر دارد.

3. ترکیه

در ترکیه چیزی بیشتر از تعطیلات ارزان می یابید. این کشور گنجینه ای با تاریخ، غذای خوب و فرهنگ غنی است و همه اینها چشم انداز و پس زمینه ای زیبا دارند. این کشور که در دو قاره قرار گرفته است، ترکیبی رنگارنگ از فلسفه ها و سنت ها است. بیش از 5000 مایل خط ساحلی در میان سه دریا گسترده شده اند که اروپا را به آسیا وصل می نمایند و سنت های آنها را گرفته و ادغام می نماید. یکی از زیباترین مناطق ترکیه، منطقه کاپادوکیا است که تپه های زیبا و خوش منظره آن گویی یکی از عجایب طبیعت هستند. استانبول شهری پرخاطره است که خاور را به باختر وصل می نماید. استانبول به خاطر مساجد باشکوه، بازار بزرگ، فرهنگ غنی و معماری شگفت انگیزش معروف است. در چنین کشور متنوعی همه چیز برای همه کس هست، از سواحل زیبا گرفته تا مکان های تاریخی و باستان شناسی آناتولیا، از تعطیلات زنده و پرنشاط در بدروم گرفته تا افسوس که زمان مرکز تجاری دنیای باستان بود. در افسوس، حتماً از معبد آرتمیس که زمانی یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان بود دیدن کنید.

4. مونته نگرو

هیچ جای دیگری در دنیا نیست که این قدر کوچک و پر از مناطق طبیعی زیبا باشد. مونته نگرو مروارید پنهان مدیترانه نامیده می گردد و به سه منطقه تقسیم می گردد: منطقه ساحلی در غرب که ریویرای زیبا را دارد، منطقه مرکزی که پارک های شگفت انگیزی دارد و منطقه کوهستانی. مونته نگرو دومین آبکند بزرگ دنیا (تارا)، و زیباترین ساحل قاره باستانی، ساحل اسلاویک و ساحل موزائیکی بکتیک را دارد. این منطقه بزرگترین مکان حفاظت شده پرندگان در اروپا را دارد. این کشور که استقلال خود را در ژوئن 2006 بدست آورد، نعمت زیبایی وحشی و طبیعی را دارد و حالا یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری شده است.

5. روسیه

بزرگترین کشور دنیا زیباترین مناظر و چشم اندازها را هم دارد. مکان های قابل توجهی همچون قدیمی ترین کوهستان ها – اورال و دریاچه عمیق بایکال، نیز از مهمترین مکان های آن محسوب می شوند. روسیه، سرزمین غول های ادبیات، کشوری است که هنرمندان بسیاری در حوزه های فرهنگی داشته است و مهمترین کلکسیون های هنری، موزه های باشکوه، بناهای تاریخی و ... را در سرتاسر این سرزمین دارد. نمونه های زیبایی از معماری مذهبی نیز در این کشور دیده می گردد. روسیه فرهنگی فوق العاده و معماری حیرت انگیزی دارد که در 11 نصف النهار در میان دو قاره آسیا و اروپا امتداد یافته اند.

6. رومانی

رومانی کشوری است که در میان کوهستان های کارپات و در حاشیه دریای سیاه قرار گرفته است. این کشور یکی از زیباترین کشورهای اروپای شرقی است و زیباترین بخش رومانی قطعاً مرکز آن است که ترانسیلوانیا نام دارد و در میان کوه ها محاصره شده است. ترانسیلوانیا که زادگاه دراکولا نیز نامیده می گردد، منطقه ای شگفت انگیز است و مشخصاً می توانید مشاهده کنید که چه چیزی به برام استوکر الهام بخشیده تا داستان دراکولا، مشهورترین خون آشام زمان ها، را بنویسد. از مکان های دیدنی دیگر رومانی می توان به سیبیو اشاره نمود که پایتخت فرهنگ اروپا است. سیگیسوارا، بهترین ارگ حفاظت شده این منطقه و براسوف که دنیا شهری واقع در کوهپایه ها است. بوکووینا نیز مکان خاصی است که زمان در آن متوقف شده است. در این شهر می توانید زیباترین صومعه های اروپا را ببینید. سواحل و پلاژهای رومانی هم در سال های اخیر پیشرفت زیادی نموده اند. دی جی ها معروف دنیا هر ساله جمعیت زیادی را از سراسر دنیا به این سواحل می کشانند.

7. اسلوونی

اسلوونی جمعیتی در حدود دو میلیون نفر دارد. چشم اندازهای زیبای آن شامل تپه هایی پوشیده از درختان انگور و هکتارها زمین پوشیده از جنگل های انبوه باستانی می گردد. با کوه های آلپ جولیان در شمال، این کشور بهترین مقصد زمستانی گردشگران محسوب می گردد. اسلوونی منطقه ای دست نخورده و بکر از ناحیه مدیترانه است که پر از دهکده های ماهیگیری سبک ایتالیایی، زیتون زار و آب های زلال و شفاف است. لیوبلینا، پایتخت اسلوونی و بزرگترین شهر این کشور است که سبک معماری باشکوهی دارد. یونسکو این شهر را در سال 2011 پایتخت کتاب دنیا و ماربور را پایتخت فرهنگ اروپا در سال 2012 برگزید. از دیدنی ترین مکان های اسلوونی می توان به روگاسکا اسلاتینا، منطقه ای جادویی که به آب های گرم و مناظر آرامش بخشش معروف است و بلد، گردشگاه کوهستانی شیک و راحت، اشاره نمود. پورتوروز، یک مقصد ساحلی محبوب و غار پوستونیا، یک غار 20 کیلومتری شگفت انگیز و از دیدنی ترین زیبایی های طبیعت محسوب می گردد.

8. استونی

استونی مکان های دیدنی زیادی دارد و محبوبیت آن در میان گردشگران در حال افزایش است. تالین، پایتخت آن، به خاطر تعطیلات خوب، معروف است. این شهر با خیابان های سنگفرش شده و ساختمان های زیبایش جذابیت خاصی دارد. این شهر 35 برج دفاعی و یک تالار شهر فوق العاده دارد. زیبایی گوتیک آن مورخین را مبهوت نموده تا جائیکه ساخت استثنائی آن را با پالاتزو وکیو در فلورانس مقایسه می نمایند. حومه استونی بهشت پرنده دوستان است. این کشور رکورد دنیای بیشترین تعداد گونه پرنده دیده شده در طول یک روز (189) را در سال 1999 به خود اختصاص داد. فرهنگ سنتی جالب و معماری هیجان انگیز استونی آن را تبدیل به کشوری جذاب برای گردشگران نموده است.

9. اوکراین

اوکراین دومین کشور بزرگ قاره اروپاست و بهترین جا برای آغاز بازدید، شهر لویو در غرب اوکراین است. این شهر فرهنگی، تاریخی غنی و ترکیبی زیبا از سبک های مختلف معماری دارد. لویو با کانون تاریخی تأثیرگذارش، مقصد خوبی برای گردشگران دنیا به خصوص دوستداران تاریخ و فرهنگ است. کیف، پایتخت و بزرگترین شهر اوکراین هم جایی زیبا است که پر از گنبدهای طلایی و پارک های شیک و رستوران های عالی است. بقیه کشور اوکراین پر از منابع طبیعی و چشم اندازهای نفس گیری مانند شبه جزیره کریمه، دلتای دانوب و اودسا است. به لطف آب و هوای معتدلش، این کشور انواع و اقسام سرزمین ها و موقعیت های جغرافیایی را دارد و برای تابستان و زمستان، مقصد گردشگری خوبی محسوب می گردد.

10. بلغارستان

بلغارستان کشوری است که مدتها گمنام بود ولی در سال های اخیر تبدیل به مقصد گردشگری محبوبی شده است. این کشور پر از سواحل شنی در کرانه دریای سیاه، گردشگاه های کوهستانی و مراکز اسکی، جنگل های انبوه، معماری نفس گیر، غذای عالی و شب های زنده است. صوفیه، پایتخت بلغارستان و یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است و کانون فرهنگی مهمی است. محبوب ترین مقاصد گردشگری بلغارستان عبارتند از: سانی بیچ – بزرگترین گردشگاه ساحلی این کشور با بیش از 800 هتل در کرانه دریای سیاه و وارنا، مقصد تابستانی و مشهور آن است. روس هم به عنوان وین کوچک شناخته می گردد و پامپوروف، گردشگاه اسکی مدرنی است. بانسکو بهترین مقصد برای تعطیلات زمستانی است.

منبع : برترینها

منبع: لست سکند
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 706

به "زیباترین کشورهای شرق اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین کشورهای شرق اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید