اجرای طرح دادرس در 8 هزار مدرسه کشور

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، شهاب الدین صابونچی با اشاره به اینکه در اردوهای تابستانی هلال احمر برای نخستین بار 10 هزار نفر دانش آموز و دانشجو حضور داشتند، گفت: این میزان شرکت کننده بالاترین رقم طی سال های گذشته بوده است و خوشبختانه آسیب و مشکل خاصی برای شرکت کنندگان به وجود نیامد.

اجرای طرح دادرس در 8 هزار مدرسه کشور

وی اظهارداشت: سال جاری برخلاف سال های گذشته، در مناطق مختلف اردوها برگزار گردید و شهرها و استان هایی که تاکنون برگزار کننده اردو نبودند میزبان دانش آموزان و دانشجویان بودند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر، از راه اندازی نرم افزاری برای عضوگیری و ارتباط گیری سازمان جوانان با جوانان اطلاع داد و اضافه نمود: با راه اندازی این نرم افزار جوانان علاقه مند می توانند به عضویت سازمان جوانان هلال احمر در آیند.

صابونچی گفت: محدودیت بودجه و پایش نشدن طرح های قدیمی از جمله کاستی های موجود در سازمان جوانان به شمار می آید. نکته ای که نمی توان از آن غفلت کرد این است که در شرایطی که میزان امید اجتماعی در جامعه کم گردد کار و میزان فعالیت های داوطلبی نیز کم می گردد و گسترش کارهای داوطلبانه به مسائل بیرونی مرتبط است.

وی با تاکید بر اینکه ورود جوانان به سازمان جوانان هلال احمر نباید به امید کسب شغل باشد، اضافه نمود: البته باید انگیزه ای برای ورود برای جوانان ایجاد گردد؛ در این راستا قرار است یک هزار عضو سازمان جوانان هلال احمر به سازمان فنی و حرفه ای کشور برای کسب مهارت معرفی شوند.

صابونچی در خصوص هفتمین دوره اردوهای طرح دادرس که از ابتدای مهر در 8 هزار مدرسه سراسر کشور برگزار می گردد، شرح داد: این اردوها برای دانش آموزان دوره متوسطه اول برگزار می گردد و در آن مهارت برای زندگی در شرایط سخت آموزش داده می گردد.

وی از تدوین پروتکلی برای طرح سحر (تیم ساماندهی حمایت روانی پس از بلایا) اطلاع داد و گفت: در حال جمع آوری اطلاعاتی از تیم های سحر که پس از زلزله کرمانشاه به این استان اعزام شدند، هستیم تا دستورالعمل مشترکی برای پاسخگویی در حوادث تنظیم کنیم.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت سایر نهادها و نیز ظرفیت های نهادهای بین المللی برنامه دیگر سازمان جوانان هلال احمر است، اضافه نمود: طرح هایی مانند دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) که سال هاست در کشور در حال انجام شدن هستند را می توان به نهاد های بین المللی معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2479

به "اجرای طرح دادرس در 8 هزار مدرسه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح دادرس در 8 هزار مدرسه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید