اشتباهاتی که مبتلایان به میگرن هرگز نباید انجام دهند

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران : میگرن از جمله عارضه های دردناکی است که بسیاری از مبتلایان به این بیماری را به هر راهی برای پیشگیری از بروز آن متوسل می نماید.

اشتباهاتی که مبتلایان به میگرن هرگز نباید انجام دهند

به گزارش خبرنگاران، بیشتر اوقات دلیل اصلی آغاز میگرن از کنترل خارج است و از جمله دلایل بروز آن می توان به سابقه خانوادگی، تغییرات هورمونی و تغییرات آب و هوایی اشاره نمود.

شبکه خبری سی ان ان در مطلبی به اشتباهات شایعی اشاره نموده که افراد مبتلا به میگرن در خصوص این عارضه بعضا انجام می دهند.

1- بسیاری از افراد مبتلا به میگرن کوشش می نمایند تا از مصرف غذاهایی که به نظر می رسد باعث ایجاد سردرد می شوند مانند شکلات و پنیر، اجتناب نمایند. حقیقت این است که در تمامی تحقیقات، مواد غذایی به عنوان عامل محرک در آغاز علائم میگرن تایید نشده اند. بنابراین حتما پیش از حذف یک خوراکی از رژیم غذایی مطمئن شوید آیا آن ماده غذایی واقعا عامل ایجاد سردرد برای شماست؟ نوع ماده غذایی و احساسی که پس از مصرف آن را دارید کنترل کنید و سپس در خصوص مصرف یا عدم مصرف آن تصمیم گیری صحیح داشته باشید.

2-: کمخوابی (کمتر از شش ساعت) یا خواب زیاد (بیش از 9 ساعت) در شب عامل تایید شده در آغاز میگرن است و نکته مهم این است که اضطراب اغلب دلیلی برای کمخوابی است و افسردگی می تواند دلیل خواب زیاد باشد. بسیاری از افراد مبتلا به میگرن علائم اضطراب و افسردگی دارند. روشهایی برای بهبود کیفیت خواب وجود دارد که می تواند در بروز سردرد تفاوت چشمگیری ایجاد کند. اگر به مسائل خواب دچار هستید با پزشک در خصوص چگونگی خواب بهتر و کنترل عوامل اصلی بروز آن نظیر اضطراب و افسردگی مشورت کنید.

3-: طبق اعلام انجمن سردرد آمریکا، استرس از شایعترین عوامل محرک در بروز سردرد است. بسیاری از افراد برای کنترل استرس اقدام کافی نمی نمایند. اگرچه امکان حذف کامل استرس از زندگی وجود ندارد اما می توان آن را کاهش داده یا نحوه واکنش به آن را تغییر داد. خواب کافی، ورزش کردن، نفس عمیق، مدیتیشن، یوگا از جمله روشهای کاهش استرس است.

4- مصرف میزان کمی از کافئین به تسکین سردرد یاری می نماید. پزشکان مصرف قهوه برای سردرد را توصیه می نمایند اما زیاده روی در مصرف کافئین خود عامل بروز سردرد است.

5- برای کنترل میگرن توجه به نوع خوراکی مصرفی اهمیت دارد. همچنین زمان مصرف وعده های غذایی مهم است. گرسنه نمانید و وعده غذایی را حذف نکنید.

6-: کم آبی بدن از فاکتورهای خطرزا در آغاز سردرد است. همچنین مصرف نوشیدنیهای حاوی قند که می تواند در بعضی افراد موجب سردرد گردد، توصیه نمی گردد.

7- بسیاری از افراد مبتلا به میگرن برای تسکین درد به مصرف داروهای بدون نسخه رو می آورند. زیاده روی در مصرف بعضی از داروها ممکن است سردرد را تشدید نموده یا موجب بروز مسائل جسمی دیگر گردد.

8- اگر به میگرن مبتلا هستید تمامی سردردها را به میگرن مرتبط بدانید و آنها را به درستی درمان کنید. به طور مثال، هنگام آغاز سردرد میگرنی از داروهای سردرد سینوسی مصرف نکنید حتی اگر تصور می کنید که دچار سردرد سینوسی هستید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1708

به "اشتباهاتی که مبتلایان به میگرن هرگز نباید انجام دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهاتی که مبتلایان به میگرن هرگز نباید انجام دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید