فواید و عوارض پیاده روی با شکم خالی

به گزارش مجله نماشو، پیاده روی روزانه می تواند به سلامتی عمومی بدن یاری کند، در این گزارش به بیان فواید و عوارض پیاده روی با شکم خالی می پردازیم.

فواید و عوارض پیاده روی با شکم خالی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، پیاده روی یک فعالیت بدنی بسیار مفید برای کنترل وزن، سلامت قلب و عروق و سایر بیماری هاست.

بر اساس بعضی مطالعات، ورزش صبحگاهی با معده خالی می تواند به سوزاندن توده چربی بیشتری در بدن یاری کند اما با وجود مزایای پیاده روی صبح قبل از خوردن صبحانه، این ورزش دارای خطرات احتمالی است که براساس گزارش greenme آن ها را در گزارش زیر مرور می کنیم.

کاهش وزن

کربوهیدرات ها فوراً به گلوکز تجزیه می شوند. گلوکز وارد خون می گردد و به عنوان گلیکوژن در ماهیچه ها و کبد ذخیره می گردد که منبع سریع انرژی را تأمین می نماید، بنابراین برای فعالیت های بدنی با شدت بالا لازم است.

پس از ناشتا بودن تمام شب هنگام خواب، ذخایر گلیکوژن به ویژه در کبد بسیار کم است، به همین علت، از آنجا که گلیکوژن کمی در دسترس است، اگر صبح با معده خالی راه بروید. بدن با سوزاندن توده چربی بیشتر به این احتیاج پاسخ می دهد.

بسیاری از تحقیقات بعلاوه نشان داده اند که پیاده روی بدون ناشتا در صبح باعث افزایش چربی سوزی در طول و بعد از تمرین می گردد.

استرس کمتر

پیاده روی صبحگاهی روحیه خوبی را در فرد ایجاد می نماید و به طور اتوماتیک استرس را کاهش می دهد. در واقع، فعالیت بدنی می تواند فراوری اندورفین (هورمون ه باعث ایجاد رفاه روانی می گردد) را تحریک کند و تنفس هوای تازه نیز به تحریک افکار مثبت یاری می نماید.

کاهش خطر بیماری های قلبی

پیاده روی سریع خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد، زیرا مطالعه ای که به وسیله انجمن قلب آمریکا منتشر شد نشان داد که پیاده روی و دویدن، حداقل 30 دقیقه در روز، برای احساس بهتر و در نتیجه کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کافی است.

خلاقیت و بهره وری بیشتر

پیاده روی صبحگاهی در طبیعت به افزایش 50 درصدی خلاقیت افراد یاری می نماید. به گفته کارشناسان، محیط طبیعی نقش اساسی در نحوه تفکر و رفتار ما دارد، زیرا مغز را آرام می نماید و خود را برای آغاز فرایند های تفکر خلاق نو آماده می نماید.

پیاده روی قبل از غذا ممکن است برای همه مناسب نباشد، زیرا پروتئین ها، برای تبدیل شدن به قند، به وسیله ماهیچه ها جذب می شوند؛ بنابراین، ممکن است فعالیت های روزانه را مختلل کند و باعث کسلی در طول روز گردد، این امر باعث ایجاد استرس در بدن می گردد. بعلاوه ماهیچه ها و با گذشت زمان، قدرت و جِرم خود را از دست می دهند.

یکی دیگر از مضرات پیاده روی صبح با معده خالی، فشار کم است. به طور کلی، هنگامی که از خواب بیدار می شوید، فشار خون شما کمی پایین تر از حد معمول است، که می تواند برای بعضی آزاردهنده و مضر باشد؛ بنابراین، بهتر است حدود 10 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب منتظر بمانید و شاید یک فنجان قهوه بخورید که می تواند فشار خون را به سطح طبیعی بازگرداند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2251

به "فواید و عوارض پیاده روی با شکم خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید و عوارض پیاده روی با شکم خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید