اصلاح روکش و آسفالت ریزی 70 کیلومتر از جاده های اهر - مشگین شهر

به گزارش مجله نماشو، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اهر از اصلاح روکش و آسفالت ریزی نزدیک به 70 کیلومتر از جاده های اهر-مشگین شهر، اهر-کلیبر و اهر-ورزقان و اهر-هوراند در سالجاری اطلاع داد.

اصلاح روکش و آسفالت ریزی 70 کیلومتر از جاده های اهر - مشگین شهر

به گزارش خبرنگار قمری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در آیین تجلیل از فعالان راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر و شروع عملیات راهداری زمستانی اهرگفت: خط کشی راه های اصلی و روستایی به طول 400 کیلومتر، پاک سازی 420 کیلومتر از حریم جاده ها و راه های روستایی، تأمین روشنایی نقاط حادثه خیز، ایجاد سه حصار برف گیر، 5 مورد ترانشه برداری و راه اندازی مراکز معاینه فنی خودرو های سنگین و صدور کارت سلامت رانندگان از جمله مهم ترین اقدامات راهداری اهر در سالجاری بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اهر با اشاره به اینکه اول دی ماه هر سال عملیات راهداری زمستانی شروع می گردد، گفت: 92 درصد حمل و نقل مسافری و باری در کشور به وسیله جاده ها صورت می گیرد و در شهرستان اهر به لحاظ اینکه خطوط ریلی و هوایی نداریم حمل بار و جابه جایی مسافر به صورت 100 درصد به وسیله جاده ها انجام می گیرد.

وی، نگهداری و ایمنی راه ها را شاخص ترین اولویت راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر بیان نمود و اضافه کرد: همدلی و هماهنگی جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم و کاربران جاده ای، کاهش آمار سوانح و حوادث جاده ای، استفاده از روش های نوین راهداری و حمل و نقل و کاهش هزینه ها و تغییر سیستم حمل و نقل شخصی به عمومی از جمله اولویت های راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر ادامه داد: فعالیت ناوگان حمل و نقل مسافری و باری شخصی در شهرستان اهر بیشتر از ناوگان عمومی است به طور مثال اگر به اتوبوس های خط اهر-تهران نگاه کنیم اغلب با تعدادی مسافر راهی جاده ها می شوند و برای آن که حمل و نقل پویاتر از گذشته گردد و بر کاهش ترافیک تأثیرگذار باشد بایستی برای استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل فرهنگ سازی و برنامه ریزی کنیم.

قمری بر لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و راهداری شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و راهداری شهرستان اهر را در دستور کارداریم خودرو ها و ماشین آلات فرسوده که هزینه هنگفتی را تحمیل می نماید از رده خارج و خودرو ها و ماشین آلات جدید جایگزین گردد.

وی با ذکر اینکه پنج نوع راهداری از قبیل: جاری، مستمر، متناوب، اضطراری و زمستانی داریم، توضیح داد: طبق نورم جهانی باید 6 درصد هزینه احداث جاده ها هر سال برای نگهداری راه ها تخصیص یابد، ولی متأسفانه اعتبار آن چنانی برای نگهداری راه ها تخصیص نمی یابد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر، اصلاح ساختار مدیریتی و آموزش، هوشمند سازی جاده ها، تغییر حمل و نقل شخصی به عمومی، نوسازی ناوگان حمل و نقل، افزایش ایمنی خودرو های فراوری داخل و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ها را از جمله راه چاره ها برای کاهش آمار سوانح و حوادث جاده ای برشمرد.

قمری بابیان اینکه برای نگهداری راه های روستایی و غیر شریانی شهرستان اهر و سایر شهرستان ها اعتباری تخصیص نمی یابد، گفت: اگر راه های شهرستان اهر غیر شریانی بوده و راه شریانی اندکی داریم به همین خاطر نمی توانیم از اعتبارات تخصیص یافته به راه های شریانی بهره مند شویم به طوری که سال گذشته تنها 60 درصد اعتبارات ملی برای راه های شریانی تخصیص یافته بود.

وی از فرسودگی ناوگان راهداری شهرستان اهر اطلاع داد و گفت: ماشین آلاتی که اکنون در راهداری استفاده می کنیم عمری بیش از 27 سال دارند که می توان گفت: کاملاً فرسوده هستند و اگر بخواهیم بیش از حد استفاده کنیم از کار می افتند که ضروری است با همراهی مسئولان شهرستانی و استانی و تخصیص اعتبارات نسبت به نوسازی ماشین آلات اقدام کنیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر با تأکید بر اینکه اکثر راه های روستایی شهرستان اهر به روکش آسفالت احتیاج دارند و برای نگهداری لکه گیری دیگر جواب نمی دهد، بیان داشت: بر اساس برنامه سازمان راهداری هر سال در 25 کیلومتر از راه های روستایی اهر روکش آسفالت خواهیم داشت، اما به لحاظ این که روستا های شهرستان اهر گسترده است و احتیاج به نگهداری و آسفالت راه های روستایی داریم روکش 25 کیلومتری راه های روستایی جوابگوی احتیاج ها نخواهد بود.

قمری با اشاره به مسائل نیروی انسانی در اداره راهداری شهرستان اهر گفت: 14 نفر از پرسنل راهداری اهر بازنشسته شده اند و جایگزینی برای آن ها نداریم به همین دلیل از نیرو های فصلی و شرکتی استفاده می کنیم و عمدتاً نیرو های فصلی و شرکتی تحت اختیار اداره راهداری حقوق ناچیز دارند و اینکه امنیت شغلی نیز ندارند.

وی تأکید کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر با وجود 34 دستگاه ماشین آلات دارد، ولی بایستی با این تعداد به 39 محور مواصلاتی و راه ارتباطی خدمات ارائه دهد و با این حال اگر برای هر محور یک دستگاه اختصاص دهیم نه تن ها 5 دستگاه کمبود داریم بلکه واقعیتاً یک دستگاه هم برای ارائه خدمات در یک محور مواصلاتی جوابگو نیست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر با اشاره به این که عملیات راهداری زمستانی در قالب 77 نیروی راهداری و پنج اکیپ در شهرستان اهر هم زمان با یکم دی ماه شروع می گردد، اضافه کرد: بنده آن قدری به همکارانم اعتماد دارم و از طرف آن ها می گویم در صورت بارش سنگین برف ظرف 24 ساعت تمامی محور های مواصلاتی و روستایی را بازگشایی می نمایند.

وی در ادامه سخنان خود همچنین از توزیع چهار مرحله ای لاستیک بین کامیونداران و تریلی های شهرستان اهر اطلاع داد، یادآور شد: طی چهار مرحله نزدیک به 200 جفت لاستیک بین کامیونداران و تریلی ها توزیع نموده ایم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر بابیان اینکه نخستین انجمن صنفی کارگری و رانندگان باری شهرستان اهر با برگزاری انتخابات تشکیل شد، بیان نمود: با تشکیل انجمن صنفی کارگری و رانندگان باری شهرستان اهر سعی داریم تا در رسیدگی به مسائل کامیونداران تسهیل گردد.

قمری اظهار داشت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر برای اجرای برنامه های ابلاغی، آسفالت راه های اصلی و فرعی، خط کشی راه ها، لکه گیری، پاک سازی حریم جاده ها و ... بیش از 11 میلیارد تومان هزینه نموده است.

منبع :خبرگزاری مهر

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4940

به "اصلاح روکش و آسفالت ریزی 70 کیلومتر از جاده های اهر - مشگین شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح روکش و آسفالت ریزی 70 کیلومتر از جاده های اهر - مشگین شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید