افراد بالای 65 سال بعد از 6 ماه دوز سوم را بزنند

به گزارش مجله نماشو، بر خلاف آنچه تصور می گردد دنیا حتی به انتها دوران کرونایی هم نزدیک نشده است و زمان زیادی تا رسیدن به آن دارد.

افراد بالای 65 سال بعد از 6 ماه دوز سوم را بزنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از cnbc، یک اپیدمیولوژیست به CNBC گفت: با توجه به اینکه تنها بخش کمی از جمعیت دنیا علیه کووید -19 واکسینه شده اند همه گیری به همین زودی به انتها نمی رسد.

دکتر لری برلیانت ، اپیدمیولوژیست که بخشی از تیم سازمان بهداشت دنیای بود که به ریشه کنی آبله یاری کرد ، گفت: نوع دلتای ویروس کرونا شاید مسری ترین ویروس است.

در ماه های اخیر ، ایالات متحده ، هند و چین و بعلاوه سایر کشورهای اروپایی ، آفریقایی و آسیایی با نوع دلتا ویروس دست و پنجه نرم می نمایند.

سازمان دنیای بهداشت مارس سال 2020 بیماری کرونا را یک همه گیر دنیای اظهار داشت. کرونا نخستین بار در اواخر سال 2019 در چین ظهور کرد و سپس به تمام دنیا توسعه یافت.

برلیانت بعلاوه گفت: خبر خوب این است که واکسن ها ، به ویژه آنهایی که از فناوری RNA پیغام رسان استفاده می نمایند و به ویژه واکسن جانسون و جانسون ، در برابر نوع دلتا مقاوم هستند.

برلیانت اظهار داشت: با این حال تنها 15 درصد از جمعیت دنیا واکسینه شده اند و بیش از 100 کشور کمتر از 5 درصد از مردم خود را واکسینه نموده اند.

وی گفت: حتی اگر کل جمعیت دنیا را واکسینه کنیم ، هنوز انواع جدیدی وجود خواهد داشت.

برلیانت گفت مدلهای وی در خصوص شیوع کووید در سانفرانسیسکو و نیویورک منحنی اپیدمی معکوس به شکل V را پیش بینی می نمایند. او شرح داد که این بدان معناست که سرایت ها به سرعت افزایش می یابد اما به همان اندازه هم می تواند کاهش یابد. حروف یونانی ما تمام نشده است ، بنابراین ممکن است موارد بیشتری در راه باشد!

این اپیدمیولوژیست گفت: احتمال کمی وجود دارد که یک نوع فوق العاده خطرناک از کرونا ظاهر گردد و واکسن ها در برابر آن موثر نباشند.

وی اضافه کرد: پیش بینی این موارد سخت است ، اما نمی توان آن را رد کرد.

برلیانت گفت: اگر چنین رویدادی فاجعه بار رخ دهد ، ما باید همه کوشش خود را برای جلوگیری از آن انجام دهیم. این بدان معناست که هر کسی که می شناسیم باید واکسینه شوند.

این ویروس شناس بعلاوه گفت کسانی که 65 سال به بالا دارند و کامل واکسینه شده اند دوباره باید بعد از شش ماه واکسن بزنند.

برلیانت گفت: این دسته از افرادی هستند که ما شاهد ایجاد جهش های متعدد در هنگام ورود ویروس به بدن آنها هستیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1826

به "افراد بالای 65 سال بعد از 6 ماه دوز سوم را بزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد بالای 65 سال بعد از 6 ماه دوز سوم را بزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید