انتقاد چین از سفر هیئت آمریکایی به تایوان

به گزارش مجله نماشو، چین از سفر سناتور های آمریکایی به تایوان انتقاد کرد و آن را نقض اصل چین واحد دانست.

انتقاد چین از سفر هیئت آمریکایی به تایوان

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از سی جی تی ان، در پی سفر سه سناتور آمریکایی به تایوان در روز گذشته (یکشنبه)، چین این اقدام را هدف انتقاد قرار داد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز دوشنبه در این باره گفت که چین انتقاد و شکایت سختگیرانه و شدیدی را در خصوص سفر سه سناتور آمریکایی به منطقه تایوان ارائه داده و از آمریکا خواسته است که هرگونه تماس رسمی با این جزیره را متوقف کند.

او با اشاره به این که این اقدام آمریکا اصل چین واحد را نقض می نماید، گفت: ما این اقدام آمریکا را رد و محکوم می کنیم. آمریکا باید به تعهد خود مبنی بر رعایت اصل چین واحد پایبند باشد.

وانگ بعلاوه از واشنگتن خواست تا ارسال سیگنال های گمراه کننده به نیرو های تجزیه طلب را متوقف نموده و در مسائل مربوط به تایوان مداخله نکند تا از آسیب بیشتر به صلح و ثبات در این منطقه جلوگیری کند.

دفتر امور تایوان در شورای دولتی چین روز دوشنبه بعلاوه از آمریکا خواست تا با جدیت به اصل چین واحد پایبند باشد.

یک هیئت متشکل از سه سناتور آمریکایی دیروز صبح (یکشنبه) با یک هواپیمای نظامی وارد تایوان شدند.

پیشتر چین از اقدامات تحریک آمیز آمریکا در تنگه تایوان انتقاد نموده و گفته بود اقدام واشنگتن در عبور کشتی جنگی از تنگه تایوان، باعث تنش و ایجاد اختلال در تجارت جهانی می گردد.

آمریکا مدعی است برای جلوگیری از ظهور چین و تبدیل شدن این کشور به یک سلطه منطقه ای باید همان سیاست مهاری که علیه شوروی سابق اتخاذ شد را علیه پکن اجرایی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2331

به "انتقاد چین از سفر هیئت آمریکایی به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد چین از سفر هیئت آمریکایی به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید