قدرت نمایی چین در رژه نظامی هفتادمین سالگرد حکومت کمونیستی

به گزارش مجله نماشو، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در هفتادمین سالگرد استقرار حکومت کمونیستی در این کشور تاکید نمود که هیچ نیرویی نمی تواند جلوی پیشرفت چین را بگیرد.

قدرت نمایی چین در رژه نظامی هفتادمین سالگرد حکومت کمونیستی

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش یورونیوز، رئیس جمهوری چین در حالی در رژه نظامی در میدان تیان آنمن شرکت کرد که پکن در ماه های اخیر با بحران اعتراضات در هنگ کنگ و جنگ تجاری با آمریکا روبرو شده است.

شی جین پینگ در مراسم روز سه شنبه وعده داد که پیشرفت صلح آمیز کشورش همچنان ادامه پیدا خواهد نمود. او که همچون مائو تسه تونگ، بنیانگذار حکومت کمونیستی چین لباسی یک دست خاکستری به تن داشت خاطرنشان کرد که کشورش سیاست اصلاحات مالی را دنبال خواهد نمود.

جیانگ زمین و هو جینتائو، دو رئیس جمهوری سابق چین نیز در کنار شی جین پینگ در مراسم روز سه شنبه حضور داشتند.

رئیس جمهوری چین تاکید نمود که ارتش این کشور باید ضمن دفاع از استقلال و امنیت این کشور با قاطعیت صلح جهانی را تضمین کند.

وی در بخشی از سخنان خود بر لزوم حفاظت از ثبات و رونق مالی هنگ کنگ و ماکائو تاکید نمود. شی جین پینگ همچنین از ادامه توسعه روابط صلح آمیز با تایوان سخن گفت. او با این حال خاطرنشان کرد که پکن سیاست کوشش برای اتحاد کامل میهن را دنبال خواهد نمود. سخنانی که از جانب مقامات چین اغلب برای اتحاد چین و تایوان بیان می گردد.

  • نمایش موشک قاره پیما

مراسم سالگرد تأسیس حکومت کمونیستی چین با رژه یگان های بی شمار سربازان، نمایش هواپیماها و نیز رژه جدیدترین جنگ افزارهای چین همراه بود.

موشک های قاره پیما و بالستیک دی اف 41 (DF-41) از جمله سلاح هایی بود که در رژه روز سه شنبه به نمایش در آمد. این موشک که قابلیت حمله چند کلاهک هسته ای را دارد می تواند مسافت بین چین تا آمریکا را طی کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 441

به "قدرت نمایی چین در رژه نظامی هفتادمین سالگرد حکومت کمونیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت نمایی چین در رژه نظامی هفتادمین سالگرد حکومت کمونیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید