انجام 1381 ماموریت امداد و نجات طی هفت روز گذشته

به گزارش مجله نماشو، از ابتدای طرح ملی امداد و نجات نوروز امسال توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر 1381 ماموریت امداد و نجات در سطح کشور صورت گرفته که 42 درصد آن ماموریت های امداد و نجات حوادث ترافیکی بود.

انجام 1381 ماموریت امداد و نجات طی هفت روز گذشته

به گزارش خبرنگاران سازمان هلال احمر با ارایه گزارشی از عملکرد امدادگران و نجاتگران این سازمان آورده است: 16 درصد از ماموریت های امداد و نجات مربوط به حوادث جوی مانند برف و سیل و 42 درصد مربوط به سایر ماموریت ها مثل مراجعات حضوری و غیره می گردد.

امدادرسانی به بیش از 68 هزار نفر

از ابتدای طرح ملی امداد و نجات نوروزی توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر به 68 هزار و 73 نفر از افراد آسیب دیده و در راه مانده ناشی از حوادث مختلف امدادرسانی شده است که از این تعداد 11 هزار و 706 نفر از افراد در راه مانده و آسیب دیده در پایگاه های امداد و نجات، مدارس مساجد و … اسکان اضطراری یافته اند.

نجات 873 نفر حذف افراد آسیب دیده

طی هفت روز گذشته 873 نفر از آسیب دیدگان در سوانح ترافیکی و ساحلی کوهستان و سگ توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر از محل حادثه با انجام عملیات نجات فنی نجات یافته اند.

اعزام 564 مصدوم از سوانح مختلف به مراکز درمانی

564 نفر از مصدومان سوانح مختلف در سطح کشور توسط آمبولانس های جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند که 74 درصد از مصدومان اعزامی مربوط به مصدومان سوانح ترافیکی در محورهای برون شهری هستند همچنین طی شش روز گذشته توسط بالگردهای امداد و نجات 16 هزار و 50 کیلوگرم اقلام امدادی به مناطق آسیب دیده از سوانح جوی ارسال و بین افراد آسیب دیده توزیح شد همچنین طی این مدت هفت بیمار نیز به دلیل انسداد جهت در پی وقوع سیل، برف و کولاک توسط بالگردهای امداد و نجات به مراکز درمانی انتقال یافتند.

28 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان های جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان استان های متأثر از حوادث جوی از 25 اسفند 97 تا 2 فروردین 98 بوده اند که در این استان ها به 329 شهر، روستا ومحورهای کوهستانی و 60 هزار و521 نفر امداد رسانی شده است همچنین 10 هزار و129 نفر نیز اسکان اضطراری داده شده اند.

در این مناطق آسیب دیده 60 نفر به مناطق امن و 17 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و 45 نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند. همچنین 6 نفر نیز به دلیل ریزش کوه، سیل و رانش زمین جان خود را از دست دادند.

اقلام زیستی و غذایی توزیع شده میان آسیب دیدگان شامل 951 دستگاه چادر، 6250 تخت پتو، 1968 تخته موکت و بعضی اقلام دیگر بوده است.

خدمات امداد و نجات در سیل برف و کولاک استان گلستان

در استان گلستان شهرستان های آزادشهر، آق قلا، بندر گز، بندر ترکمن، علی آباد، کردکوی، کلاله، گرگان، گنبد کاووس و مینو دشت متأثر از سیل، برف و کولاک هستند که در این مناطق به 75 شهر و روستا و محور کوهستانی و 37 هزار و 366 نفر امدادرسانی شده و 6247 نفر اسکان اضطراری داده شده اند. دو نفر نیز بر اثر رانش زمین جان خود را از دست دادند.

اقلام زیستی توزیع شده به آسیب دیدگان تاکنون 847 دستگاه چادر، 2350 تخته پتو، 967 تخت موکت، و ... است.

خدمات امداد و نجات در سیل، برف و کولاک استان مازندران

در استان مازندران 12 شهرستان آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، جویبار، چالوس، ساری، سوادکوه، قائمشهر، گلوگاه، نکا و نوشهر متأثر از سیل، برف و کولاک در استان مازندران بوده اند که در این راستا به 85 شهر،روستا و محور کوهستانی همچنین 9723 نفر امداد رسانی شده است و 295 نفر زیر اسکان اضطراری یافته اند. همچنین چهارنفر به مراکز درمانی منتقل شده و 26 نفر خدمات سرپایی دریافت نموده اند. دو نفر نیز به علت ریزش کوه و سیل جان خود را از دست داده اند.

اقلام زیستی توزیع شده در میان آسیب دیدگان تاکنون 2560 تخته پتو، 920 تخته موکت و اقلام زیستی دیگر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4684

به "انجام 1381 ماموریت امداد و نجات طی هفت روز گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 1381 ماموریت امداد و نجات طی هفت روز گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید