باران شدید برای جنوب و غرب کشور ، برف هم می بارد

به گزارش مجله نماشو، سازمان هواشناسی گفت، در 48 ساعت آینده شاهد شدت بارش ها در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور خواهیم بود به گونه ای که میزان بارش در این مناطق به حدود 400 میلی متر می رسد.

باران شدید برای جنوب و غرب کشور ، برف هم می بارد

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با ایرنا گفت: اکنون شاهد بارش شدید باران در همدان، کرمانشاه و مرکزی هستیم و در شازند همدان بارش ها به صورت برف نسبتا شدید است و انتظار داریم این سامانه بارشی به جز نوار شرقی ایران، سایر نقاط کشور را در برگرفته و سبب بارش باران و برف شود.

امین حسین نقشینه ادامه داد: بارش ها در استان های غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، دامنه های زاگرس، سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز قابل ملاحظه است و امروز و فردا (پنجم و ششم فروردین ماه) وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، شرق کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، غرب اصفهان، جنوب قم، شمال هرمزگان و جزایر خلیج فارس پیش بینی می شود.

به گفته وی رگبار، رعد و برق از پدیده های این سامانه بارشی در مناطق ذکر شده است و در ارتقاعات بارش برف سبب لغزندگی جاده های کوهستانی می شود و برای جاده های کوهستانی در استان های مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری، زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش خواهیم داشت و برای گیلان و غرب مازندران، آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی با تاکید بر اینکه برای امروز و فردا به علت کولاک برف و احتمال وقوع بهمن، شرایط صعودهای کوهستانی در البرز و زاگرس توصیه نمی شود؛ یادآورشد: همچنین تاکید می شود از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها در مناطق مستعد سیلاب به دلیل بارش های شدید به صورت رگبار، رعد و برق و وقوع سیلاب در غرب و جنوب غرب جدا خودداری شود.

نقشینه با بیان اینکه توصیه می شود تمهیدات لازم از سوی مدیریت منابع آب به عمل آید، گفت: همچنین بارش برف و کولاک برف موجب لغزندگی جاده ها، کاهش دید و اختلال در تردد جاده های کوهستانی البرز، زاگرس و شمال غرب کشور خواهد شد.

وی با اعلام این مطلب که فردا این سامانه بارشی علاوه بر مناطق مذکور، شمال شرق را هم در بر می گیرد و چهارشنبه عمده بارش در شمال شرق و جنوب خواهد بود، اضافه کرد: همچنین برای شمال غرب، غرب و سواحل شمالی بارش پراکنده تداوم دارد و در سه روز آینده در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب، زاگرس مرکزی و رشته کوه مرکزی بارش برف پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآورشد: در دو روز آینده خلیج فارس مواج و طوفانی و دریای خزر از امروز تا صبح فردا مواج است و غرب و جنوب غرب امروز وزش باد شدید خواهد داشت و از بعدازظهر امروز تا روز چهارشنبه برخی مناطق جنوب شرق وزش باد شدید به همراه گرد و خاک را شاهد هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4678

به "باران شدید برای جنوب و غرب کشور ، برف هم می بارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران شدید برای جنوب و غرب کشور ، برف هم می بارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید