اسامی استان ها و شهرستان های در شرایط قرمز

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران : به گفته سخنگوی وزارت بهداشت از 31 استان کشور هیچکدام در شرایط سفید نیستند و شرایط قرمز، نارنجی یا زرد به سر می برند.

اسامی استان ها و شهرستان های در شرایط قرمز

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا ؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 654 هزار و 936 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 406 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 36 هزار و 985 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید 19 در کشور اعلام نمود: از دیروز تا امروز 15 آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 8 هزار و 772 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که دو هزار و 789 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 654 هزار و 936 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 406 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 36 هزار و 985 نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون 505 هزار و 287 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5472 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اعلام نمود: تا کنون پنج میلیون و 110 هزار و 752 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند .

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: با توجه به این که یکی از راه های گسترش زنجیره انتقال ویروس کرونا، ازدحام افراد در مکان های سرپوشیده است، رعایت توصیه های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس بسیار مهم است.

وی ادامه داد: بنابراین درخواست ما از هموطنان عزیز کشورمان این است که در حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند، از سوار شدن به اتوبوس ها یا واگن های مترو با جمعیت زیاد و با سیستم تهویه نامناسب خودداری کنند. در صورت استفاده از مترو یا اتوبوس حتماً از ماسک استفاده کرده و نسبت به رعایت اصول فاصله گذاری 1.5 تا 2 متر اقدام کنند.

لاری گفت: همچنین از صحبت کردن در طول جهت پرهیز کنند، هزینه سفر را به صورت غیر نقدی پرداخت کنند، تا حد امکان سعی کنند که دستگیره، صندلی و سایر بخش های مترو یا اتوبوس لمس نشود و از هرگونه تماس دست با صورت، دهان، بینی و چشم در طول جهت خودداری کرده و پس از استفاده از مترو یا اتوبوس دست های خود را به خوبی ضد عفونی کنند.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فرایند ابتلا به این بیماری در مشهد صعودی است و اگر مردم محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، در روزهای آینده شرایط سختی را تجربه خواهیم کرد.

به گفته دکتر حمیدرضا رحیمی با توجه به شرایط و فرایند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در شهر مشهد همه بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر در شرایط آماده باش هستند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، فرایند رو به صعود شیوع کرونا در استان هر روز ادامه دارد و با اوج گیری دوباره، آمار بستری مبتلایان به کووید.19 در این استان به 412 نفر رسید.

استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار گرفته است به طوری که در شبانه روز گذشته 79 نفر بیمار جدید به علت ابتلا به این بیماری در مراکز درمانی استان بستری شده و پنج نفر نیز جان خود را از دست دادند.

هم اکنون شهرستان های اردبیل و مشکین شهر در شرایط سیاه ، خلخال و پارس آباد در شرایط قرمز، بیله سوار، سرعین و نیر در شرایط نارنجی و اصلاندوز، گرمی، نمین و کوثر در شرایط زرد شیوع کرونا قرار دارند.

شرایط سیاه کرونا که اخیرا در ارزیابی شیوع کووید.19 گنجانده شده، آخرین درجه خطر شیوع این بیماری محسوب شده و به معنای بحرانی و حاد بودن شیوع کرونا است.

ییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سقف بی سابقه بستری شدگان مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: اکنون هزار و 174 بیمار در بیمارستان ها بستری هستند و در شبانه روز گذشته نیز 308 نفر جدید بستری شدند.

مهدی محمدی با بیان اینکه 327 بیمار در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و 191 بیمار در بیمارستان فارابی و مابقی در سایر بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: 55 بیمار با حال وخیم تحت مراقبت قرار دارند.

ییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: شهرستان های زیرپوشش این دانشکده که جزو شهرهای بحرانی هستند طی چند روز آینده در شرایط سیاه از نظر شیوع کرونا قرار می گیرند.

دکتر محسن عظیمی نژاد افزود: در حال حاضر 239 بیمار کرونایی در بیمارستان 22 بهمن نیشابور بستری هستند و تعداد بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه بستری می باشند به 60 نفر رسیده است که این تعداد از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز بیشترین رکورد را به خود اختصاص داده و هریک از این 60 تخت بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه برای دولت در بر داشته است.

با صنوفی که ممنوعیت ها و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان کاشمر را رعایت نکنند برخورد قضایی می شود.

مسلم ساقی فرماندار کاشمر با اعلام این خبر و با بیان اینکه با افزایش تعداد بیماران بستری شده، آسیب پذیری بخش های مختلف نیز بیشتر خواهد شد افزود: در حوزه پیشگیری باید بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به اجرای محدودیت و ممنوعیت فعالیت گروه های شغلی اعلام شده ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط صنوف تخلف بوده و با آن برخورد می شود.

فرماندار کاشمر گفت: با توجه به بستری بودن 137 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های کاشمر تمامی شهفرایندان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: اعمال محدودیت های سختگیرانه با توجه به شیوع بیماری کرونا و شمار بالای مبتلایان در این شهرستان ادامه دارد و تیم های نظارتی نیز با شدت تمام بر فرایند اجرای این محدودیت ها نظارت دارند.

محبت جمالی نیا افزود: مشارکت و همکاری مردم با ستاد کرونا برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک و همچنین تعطیلی بازار و مشاغل مختلف قابل قدردانی است.

وی اظهارداشت: از مردم درخواست می کنیم با توجه به شرایط قرمز شهرستان و پرخطر بودن آن از لحاظ ابتلا به کرونا، همچنان موازین بهداشتی و دستورالعمل ها را رعایت و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند چون بهترین و امن ترین مکان برای پیشگیری از این بیماری ویروسی منازل است.

به گفته جمالی نیا، روزانه با استفاده از سیستم سیار صوتی و همچنین با به صدا درآمدن آژیر خطر هشدارهای لازم در سطح شهرستان و خیابان ها و محله های مختلف به مردم ارایه می شود.

دکتر سیدمحمد پاکمه نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بجنورد گفت: از مجموع 110 هزار پرستاری که در مراکز درمانی کشور فعالیت می کنند، تا به امروز 32 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که نشان دهنده ابتلای بیش از 30 درصدی این قشر است.

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: بستری شدن هر بیمار کرونایی به طور متوسط 200 میلیون ریال هزینه به بخش درمان تحمیل می کند، که با توجه به اینکه تا کنون 4 هزار نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند، رقمی در حدود 860 میلیارد ریال برای بیماران هزینه شده است که باید با قطع زنجیره بیماری، این هزینه ها را کم کنیم.

خراسان شمالی از ابتدای مردادماه وارد شرایط قرمز کرونایی شده است.

براساس آخرین شرایط مخاطره شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی، 6 شهرستان این استان در شرایط بحرانی قرار دارند و در حال حاضر 485 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان ها بستری هستند.

براساس آخرین شرایط مخاطره استان خراسان جنوبی و رنگ بندی جدید شهرستان های استان که امروز - پنجشنبه 15 آبان ماه - منتشر شد، شهرستان های بیرجند، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در شرایط مشکی (بحرانی) هستند.

شهرستان های بشرویه، درمیان، سـربیشه و زیرکوه در شرایط قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان خوسف هم در شرایط نارنجی (پرخطر) قرار دارند و هیچ یک از 11 شهرستان این استان در شرایط زرد (متوسط خطر) و سفید (کم خطر) نیست.

پیش از این سه شهرستان خراسان جنوبی شامل بیرجند، طبس و قاینات بحرانی بودند که در شرایط جدید سه شهرستان دیگر اضافه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طی 24 ساعت گذشته، 375 آزمایش جدید کرونا در استان انجام شده که از این تعداد نمونه 282 بیمار مثبت جدید شناسایی شده و شامل 54 بیمار بستری در بیمارستان ها و 228 مورد نمونه گیری سرپایی بوده است.

کامبیز مهدی زاده امروز (پنجشنبه) گفت: شهرستان طبس با 79 بیمار، شهرستان بیرجند 69 بیمار، شهرستان فردوس 35 بیمار، شهرستان زیرکوه با 34 بیمار و شهرستان قاینات با 24 بیمار، بیشترین تعداد مبتلایان شناسایی شده در شبانه روز گذشته را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: در حال حاضر 485 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان خراسان جنوبی بستری و از این تعداد 308 نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

مهدی زاده گفت: 49 بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و شرایط 16 بیمار بستری، مناسب نیست.

وی اعلام نمود: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 12 مورد فوت جدید بر اثر کرونا داشتیم و مجموع آمار فوتی استان خراسان جنوبی به 339 نفر رسید.

بیماران تنفسی و کرونایی بستری در بیمارستان های خراسان جنوبی و فوتی های بر اثر کرونا طی هفته های اخیر در خراسان جنوبی افزایش چشمگیری داشته است و کماکان فرایند صعودی دارد.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به شرایط هشدار بازگشته بود، نزدیک 2 ماه است که جزو استان های در شرایط قرمز قرار گرفته است.

پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری به کرونا در این استان فرایند صعودی گرفته و این فرایند افزایشی در حال امتداد است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوازدهم آبان ماه درباره شرایط شیوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: اکنون شهرستان های بیرجند، درمیان، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در این استان در شرایط قرمز و بقیه شهرستان های استان در شرایط هشدار با خطر بالا قرار دارند.

سیما سادات لاری افزود: شهرستان های بیرجند، طبس و قاینات در فهرست 46 شهرستان جدید هستند که از روز چهارشنبه هفته جاری به مدت 10 روز مشمول ممنوعیت فعالیت های گروه های شغلی دو و سه و چهار خواهند بود بنابراین لزوم نظارت دقیق بر اجرای صحیح محدودیت های مصوب در این شهرستان ها توسط مسئولان استانی لازم و ضروری است.

وی گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خراسان جنوبی 48 درصد گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت اعلام نمود: هفته گذشته بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان خراسان جنوبی حدود 38 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت گزارش شده است همچنین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته گذشته در این استان، حدود 52 نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که میزان بروز هر دو شاخص با اختلاف بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: برگزاری دورهمی های خانوادگی و ترددهای فراوان بین مناطق شهری و روستایی در استان خراسان جنوبی از مسائل جدی مدیریت اپیدمی در این استان گزارش شده است.

بیرجند جزو 25 مرکز استان است که محدودیت تردد در جهتهای ورودی و خروجی این شهر از ساعت 12 روز دوشنبه 12 آبان برقرار شد و تا ساعت 24 فردا ادامه دارد.

محدودیت فعالیت گروه های شغلی 2، 3 و 4 نیز از روز چهارشنبه 14 آبان ماه به مدت 10 روز در سه شهرستان بیرجند، قاینات و طبس اعمال شد.

361 بیمار کرونایی جدید در استان مرکزی شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی در شبانه روز اخیر،361 مورد ابتلای جدید به کرونا در این استان شناسایی شد.

دکتر سید محمد جمالیان روز پنجشنبه افزود: شمار مبتلایان به ویروس کرونا از زمان شیوع این ویروس تا به امروز در استان مرکزی به 25 هزار و 392 نفر رسیده است.

وی اعلام نمود: از مجموع موارد جدید شناسایی شده کرونا استان در 24 ساعت اخیر، 64 نفر به دلیل وخامت حال و شرایط بالینی سخت در بیمارستان ها بستری شده اند و مراحل مراقبت و خدمات تخصصی درمانی دریافت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: 297 بیماران جدیدکرونایی استان نیز به صورت سرپایی خدمات دریافت کرده اند و تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی باید در منزل قرنطینه باشند.

دکتر جمالیان بیان کرد: در شبانه روز اخیر 15 نفر در این استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اندو شمار فوت شده های کرونایی استان به 947 نفر رسیده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3438

به "اسامی استان ها و شهرستان های در شرایط قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی استان ها و شهرستان های در شرایط قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید