اوستیای جنوبی آماده انضمام به روسیه است

به گزارش مجله نماشو، ایرنا نوشت: آلن گاگلویف (Alan Gagloyev)، رئیس جمهور اوستیای جنوبی از آمادگی انضمام این منطقه به روسیه اطلاع داد.

اوستیای جنوبی آماده انضمام به روسیه است

خبرگزاری تاس با انتشار این خبر اضافه کرد: آلن گاگلویف، رئیس جمهور اوستیای جنوبی خاطر نشان کرد اوستیا که در سال 1774 میلادی داوطلبانه خواهان پیوستن به امپراطوری روسیه شده بود، از آن موقع تا به امروز هرگز به این انتخاب تاریخی خود پشت نکرده است.

تاس در ادامه گزارش داد: گاگلویف در ملاقات با اصلان بژانیا، رئیس جمهور آبخازیا و دیمیتری مدویدف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه که در شهر گورکی (Gorky) - نام نو این شهر نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod) واقع در غرب روسیه برگزار گردید، گفت: اوستیای جنوبی هرگز به انتخاب تاریخی خود خیانت نکرده و آماده توسعه ادغام و همگرایی تا پیوستن به (خاک) روسیه است.

این نشست و ملاقات در آستانه پانزدهمین سالگرد به رسمیت شناختن استقلال آبخازیا و اوستیای جنوبی از سوی روسیه ، بنا بر فرمانی که در 26 اوت 2008 (5 شهریور 1387) به وسیله دیمیتری مدویدف، رئیس جمهور وقت روسیه به امضا رسید، برگزار گردید.

بنابراین گزارش گاگلویف در این نشست گفت: می خواهم به شما اطمینان که امروز ما به همان مقدار آماده توسعه فرآیندهای همگرایی با فدراسیون روسیه، تا پیوستن به آن هستیم.

در جریان این نشست رئیس جمهموری اوستیای جنوبی از مدویدف برای بازدید این منطقه دعوت کرد.

مدودف: روسیه ممکن است منطقه ها جداشده گرجستان را به خاک خود ملحق کند

درحالی رئیس جمهوری اوستیای جنوبی از آمادگی این منطقه به پیوستن به خاک روسیه اطلاع داد که پیشتر دیمیتری مدویدف معاون شورای امنیت ملی روسیه گفته بود مسکو ممکن است منطقه ها جداشده گرجستان شامل اوستیای جنوبی و آبخازیا را به خاک خود ملحق کند.

رئیس جمهوری سابق روسیه در مقاله ای که در مورخ اول شهریور 1402در هفته نامه آرگیومنتی آی فکتی (Argumenty I Fakty) چاپ مسکو منتشر شد، مطرح کرد که ایده ملحق شدن به روسیه همچنان در آبخازیا و اوستیای جنوبی محبوبیت دارد.

مدودف نوشت: این ایده می تواند در صورتی که دلایل خوبی برای آن وجود داشته باشد، کاملا عملی گردد.

گرجستان، بعد از فروپاشی شوروی سابق کنترل این منطقه ها را از دست داد؛ مسکو در سال 2008 استقلال این دو منطقه را به رسمیت شناخت؛ به رسمیت شناختن استقلال این دو منطقه بعد از کوشش های گرجستان برای کنترل اوستیای جنوبی با استفاده از قوه قهریه که به واکنش روسیه در انجام ضد حملات منجر شد، صورت گرفت.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 3 شهریور 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5280

به "اوستیای جنوبی آماده انضمام به روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوستیای جنوبی آماده انضمام به روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید