باریسیتینیب در درمان کووید 19 پیروز بوده است

به گزارش مجله نماشو، داروی دیگری که گفته می گردد به درمان کووید یاری می نماید داروی دگزامتازون استروئیدی است. این دارو تا 33 درصد مرگ در اثر کووید شدید را در بیماران کاهش می دهد.

باریسیتینیب در درمان کووید 19 پیروز بوده است

محققان بریتانیایی گفته اند یک دارو که برای درمان ورم مفاصل (آرتروز) تجویز می گردد می تواند تا دو-سوم احتمال مرگ در اثر کووید 19 را کاهش دهد. آن ها می گویند این دارو یک سلاح قویِ جدید برای مبارزه با کووید 19 در اختیار آن ها گذاشته است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، این دارو که به صورت روزانه مصرف می گردد می تواند مرگ در اثر کوویدِ متعادل و شدید را تا 71 درصد کاهش دهد. به گفته پژوهشگران این دارو به خصوص در خصوص افراد مسن بسیار اثربخش است و امیدو های تازه ای برای نجات جان این افراد که در زمره پرخطرترین گروه ها هستند، ایجاد نموده است.

این دارو با عنوان باریسیتینیب baricitinib تحت نام تجاری اُلومیانت به فروش می رسد و داروی نسبتاً جدیدی برای درمان رماتیسم مفصلی است که فقط 3 سال است در دسترس نهاده شده است.

در ماه فوریه تعیین شد که این دارو نامزدی بسیار قوی برای یاری به درمان تهدید کووید 19 است. این دارو توسط شرکت BenevolentAI در لندن مورد آزمایش نهاده شد. برنامه هوش مصنوعی این شرکت پیش بینی نموده بود که داروی باریسیتینیب می تواند توانایی این ویروس در آلوده کردنِ سلول های ریه را کاهش دهد.

اکنون این ایده توسط محققان در سراسر اروپا که موسسه کارولیسنکای سوئد در رأس آن قرار گرفته است، تأیید شده است. این محققان گزارش می نمایند که مرگ در اثر کووید 19 در بین بیمارانی که در بیمارستان بستری بوده اند با مصرف این دارو تا دو سوم کاهش پیدا نموده است.

داروی دیگری که گفته می گردد به درمان کووید یاری می نماید داروی دگزامتازون استروئیدی است. این دارو تا 33 درصد مرگ در اثر کووید شدید را در بیماران کاهش می دهد.

نتایج این پژوهش که در نشریه ساینس ادونسس منتشر شده است بعد از آنالیز بیماران در دو بیمارستان در ایتالیا و اسپانیا به دست آمد که در اثر کووید 19 ذات الریه در بیمارستان بستری شده بودند.

منبع: The Daily Mail

ترجمه: خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3424

به "باریسیتینیب در درمان کووید 19 پیروز بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باریسیتینیب در درمان کووید 19 پیروز بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید