باغ ایرانی تهران؛ جاذبه دلنشین و زیبای پایتخت

به گزارش مجله نماشو، خیلی از مسافران و گردشگرانی که از خارج به ایران سفر می نمایند، دلیل سفرشان را باغ های سرسبز و زیبای ایرانی می دانند. دقیقا هم همینطور است. ایران پر از باغ های چشم نواز و زیباست. باغ هایی که اغلب عادت نموده ایم آنها را در شهرهایی مثل شیراز و تبریز و اصفهان ببینیم. اما این بار می خواهیم به سراغ یک باغ فوق العاده زیبا در دل پایتخت برویم.

باغ ایرانی تهران؛ جاذبه دلنشین و زیبای پایتخت

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ ایرانی تهران که در محله ده ونک این شهر واقع شده و جزو دوست داشتنی ترین باغ های کشور است این امکان را به شهفرایندان و مسافران شهر تهران می دهد که اندک زمانی از روز خود را از شر آلودگی های تنفسی و صوتی و غیره برهانند و با حضور در این باغ از فضای دلنشین و رویایی آن لذت ببرند.

چرا بازدید از باغ ایرانی تهران پیشنهاد می گردد؟

آب و هوای باغ ایرانی تهران بسیار دلنشین و فضای آن کاملا آرامش بخش است.

زیبایی سحرآمیز فضای داخلی باغ این فرصت را پدید می آورد که هر کس بتواند عکس های منحصر به فردی از خود در آنجا بگیرد.

در نزدیکی باغ ایرانی تهران هتل ها، رستوران ها و اماکن دیدنی مختلفی وجود دارد.

تاریخچه باغ ایرانی تهران

بوستان 3.5 هکتاری باغ ایرانی تهران یک باغ قدیمی می باشد که البته بازسازی های بسیار زیادی بر روی آن صورت گرفته است. این باغ که چند دهه پیش توسط مهندس علی مهتاری طراحی شده، همان حال و هوای دوران گذشته خود را حفظ نموده تا بازدیدکنندگان از آن کاملا با فضای منحصر به فرد یک باغ تمام ایرانی روبرو شوند. پوشش گیاهی باغ نیز با داشتن گیاهانی مثل زرشک، پیر خشت، برگ نو و انواع گل های رز و نسترن توانسته هم زیبایی و هم اصالت خود را حفظ نماید.

معماری باغ ایرانی تهران

باغ ایرانی تهران دارای 3 ورودی مختلف است که در هر یک از این ورودی ها می توان سردرهای خاصی دید. این باغ که معماری سنتی حرف اول و آخر را در آن می زند، دارای حوضچه هایی با اشکال هندسی چشم نواز بوده و زیبایی خارق العاده ای دارد. البته آنچه که زیبایی باغ ایرانی را چندصد برابر می نماید، عمارت یا کوشکی است که درست وسط باغ ایرانی به چشم می خورد.

اگر چند قدمی در باغ راه بروید می توانید از تماشای فواره های کوچک در داخل حوضچه های بوستان باغ ایرانی تهران لذت ببرید. گفتنی است که در داخل باغ ایرانی، آلاچیق های مختلفی نیز طراحی شده تا بازدیدکنندگان دقایقی را در آنها بنشینند و حال و هوایی عوض کنند. در ضمن، بچه ها نیز می توانند برای سرگرمی به زمین بازی مخصوص خود در این باغ مراجعه کنند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ ایرانی چه قدر است؟

تماشای این باغ هیچ هزینه ای برای شما در پی نخواهد داشت. به همین دلیل، بد نیست زمان زیادی را به حضور در آن اختصاص دهید و از اوقات فراغت خود لذت ببرید. به طور کلی، هر چه بیشتر در باغ بمانید، احساس آرامش بهتر و بیشتری خواهید داشت. اما در کل، به نظر می رسد که 2 تا 4 ساعت زمان برای بازدید از نقاط مختلف باغ کافی باشد. گفتنی است که اگر در اواسط هفته به بوستان باغ ایرانی تهران بروید، شاهد فضای خلوت تری در آن خواهید بود. فضایی که برای خواندن کتاب واقعا ایده آل و بی نظیر است.

فصل مناسب برای بازدید از باغ ایرانی چه زمانی است؟

فصل بهار فصلی است که در آن باغ ایرانی به زیباترین شکل ممکن در می آید. در این فصل، لاله های رنگارنگی که سرتاسر باغ را می پوشانند، بازدیدکنندگان بوستان باغ ایرانی را به یاد کشور هلند می اندازند.

جالب است بدانید که زیبایی رویایی باغ ایرانی در فصل بهار باعث شده که هر ساله جشنواره گل در این باغ برگزار گردد. البته با توجه به وجود کاج و سرو سیمین در سرتاسر باغ، این مکان در فصل های دیگر نیز زیبایی های خاص خود را دارد. اما به هر حال، پیشنهاد ما این است که حتما تا اواسط اردیبهشت سری به این باغ بزنید زیرا گل های لاله آن تا اواسط اردیبهشت پابرجا هستند. پس بهتر است برای سفر نوروزی خود از الان بلیط هواپیما تهران را رزرو کنید.

چگونه به باغ ایرانی تهران برویم؟

متاسفانه فضای اطراف باغ ایرانی تهران به گونه ای است که مراجعه به آن با اتومبیل شخصی و یافتن جایی مناسب برای پارک خودرو مشکل ساز می گردد. بنابراین در شهر شلوغ تهران توصیه می گردد که با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به تماشای این باغ بروید.

با توجه به قرار دریافت این باغ در قسمت شرقی عظیمراه چمران، استفاده از اتوبوس های بی آر تی چمران دسترسی راحتی به این باغ پدید می آورد. در این حالت کافیست شما در ایستگاه پل مدیریت از اتوبوس پیاده شوید و با کمی پیاده روی و استفاده از تاکسی خود را به باغ ایرانی تهران برسانید.

گفتنی است که استفاده از اتوبوس هایی که در میدان ونک به سمت غرب تهران عظیم می فرایند نیز امکان دسترسی به باغ ایرانی تهران را فراهم می کنند. ناگفته نماند که برای دسترسی به این باغ با مترو، ابتدا باید خود را به ایستگاه صادقیه برسانید و سپس از تاکسی ها و اتوبوس های ونک استفاده نمایید.

در نزدیکی باغ ایرانی از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

امامزاده قاضی الصابر: 900 متر

پارک آفتاب: 1.9 کیلومتر

پارک آرارات: 2.3 کیلومتر

پارک ملت: 4.6 کیلومتر

بوستان آب و آتش: 5.5 کیلومتر

مجتمع فرهنگی تاریخی سعد آباد: 9.5 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی باغ ایرانی برای اقامت وجود دارد؟

هتل شیان تهران: 2.4 کیلومتر

هتل هما تهران: 2.8 کیلومتر

هتل آپارتمان آبتین تهران: 3.4 کیلومتر

هتل پردیس تهران: 3.5 کیلومتر

هتل تاج محل تهران: 4.5کیلومتر

بوتیک هتل طوبی تهران: 5 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ ایرانی هستند؟

کافه رستوران روژدا: 1.2 کیلومتر

رستوران استخر ونک: 1.9 کیلومتر

رستوران شکری: 2 کیلومتر

رستوران لوپه تو: 2.1 کیلومتر

رستوران ایتالیایی بیسترو: 2.2 کیلومتر

رستوران ترمه: 2.4 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1650

به "باغ ایرانی تهران؛ جاذبه دلنشین و زیبای پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ ایرانی تهران؛ جاذبه دلنشین و زیبای پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید