با شنا در کنار کوسه های خاکستری آدرنالین خونتان را بالا ببرید!

به گزارش مجله نماشو، شنای هیجان انگیز با کوسه های خاکستری

اگر شما هم شنا کردن را دوست دارید و مهمتر از آن اهل خطر کردن هستید و می خواهید با کوسه ها شنا کنید ما را همراهی کنید تا شما را با هیجان انگیزترین کار زندگی یعنی شنای هیجان انگیز با کوسه های خاکستری آشنا کنیم.

با شنا در کنار کوسه های خاکستری آدرنالین خونتان را بالا ببرید!

در بین انواع کوسه ها که در صخره های مرجانی گرمسیری اقیانوس هند و اقیانوس آرام زیست می کنند این نوع کوسه در این منطقه ها به فراوانی یافت می شود. این نوع کوسه آب های ساحلی و آب های کم عمق را ترجیح می دهد.

بیشتر کوسه های خاکستری بر روی لبه های صخره ای دیده می شوند، اگر چه که این کوسه ها در آب های شور و آب شیرین هم دیده می شوند. معمولا میزان و طول این نوع کوسه ها 1.6 متر است. این نوع کوسه ها معمولا در محدوده های بسیار کوچکی زندگی می کنند و نسبت به محیط خود زیست خود وابستگی دارند و در یک منطقه معین برای زیست خود به مدت چندین سال باقی می مانند. در این قسمت با خبرنگاران همراه باشید تا در طبیعت گردی امروز برای شما از شنای هیجان انگیز با کوسه های خاکستری بگوییم.

درباره کوسه های خاکستری

در شنای هیجان انگیز با کوسه های خاکستری بد نیست درباره این کوسه کمی بدانید. این کوسه های خاکستری شکارچیان مهم ماهی های کوچک استخوانی هستند و همچنین از دیگر گونه های آبزیان و موجودات دریایی تغذیه می کنند. کوسه های تازه متولد شده بیشتر در ساحل و آب های کم عمق زندگی می کنند اما کوسه های بزرگتر غالبا در گروه های بزرگ در منطقه های با عمق بیشتر زندگی می کنند.

کوسه های خاکستری به ندرت برای انسان خطرناک هستند و معمولا خطری برای انسان ندارند، بنابراین شنای هیجان انگیز با کوسه های خاکستری برای توریستان مسئله ای بوجود نمی آورد اما اگر این نوع از کوسه ها از گرسنگی رنج ببرند و برای سیر کردن خود با مشکل روبرو شوند آن وقت برای انسان خطرناک می شوند. این کوسه ها برای مصارف گوناگون کاربرد دارد مثلا گوشت، باله و روغن کبد این نوع کوسه مورد استفاده قرار می گیرد ولی این نوع از کوسه ها هرگز به عنوان یک گونه ای که از نظر تجاری مورد توجه باشد شناخته نمی شود پس توریستان به همان شنای هیجان انگیز با کوسه های خاکستری بسنده کنند و لذت ببرند.

توریستانی که به نواحی و سواحل محل زیست این نوع از کوسه می فرایند تا شنای هیجان انگیز با کوسه های خاکستری را تجربه کنند ضمن شنا با کوسه های خاکستری با آنها در حال شنا کردن و یا ایستاده عکس می گیرند و چون کوسه های خاکستری در آب های کم عمق کم دریا ها هستند توریستان و مسافران به راحتی می توانند این کار را انجام دهند بنابراین در مکان هایی که عمیق آب اقیانوس 30-40 پا باشد توریستان برای این تفریح هیجان انگیز مسئله ای ندارند. همچنین برای توریستان هیجان انگیز است که بعضی از تورهایی که برای این منطقه ها برگزار می شود در آبهای کم عمق انجام می شود و بعضی از تورها در آب های عمیق برگزار می شود.

شنای هیجان انگیز با کوسه های خاکستری بسیار مورد علاقه غواصان است. به طور کلی کوسه های خاکستری کوسه ای نسبتا امن و بی خطر برای انسان است ویکی از پرطرفدارترین گونه های کوسه در نظر گرفته شده است، کوسه های خاکستری برای انسان به راحتی قابل تشخیص است و این نوع کوسه ها بر روی باله های خود به ویژه در باله های پشتی خود خطی سفید دارند که در بعضی از انواع آن قابل تشخیص است. به طور معمول نوع بزرگسال این نوع کوسه میزان آن حدود 1 تا 1.5 متر رشد می کنند، اما تحقیقات محققان نشان داده که بعضی از آن ها ممکن است تا دو متر هم رشد کنند.

همچنین از نظر وزن این کوسه ها می توانند تا 14 کیلوگرم رشد وزن داشته باشند. این نوع کوسه به طور معمول در آب های گرمسیری در سراسر جهان از جمله دریای سرخ، در اقیانوس هند، مدیترانه و همچنین آب های اطراف جنوب شرقی آسیا، استرالیا و جزایر گرمسیری اقیانوس آرام و هاوایی دیده می شود. و همان طور که گفته شد این کوسه ها آبهای ساحلی را ترجیح می دهند و دارای قلمروی نسبتا کوچکی هستند که به وفادار و پایبند هستند. همین مساله باعث می شود که یک نقطه معین مرکز شیرجه آنها باشد و همیشه در آنجایی که مورد علاقه شان است دائم در حال حرکت باشند که به عنوان یک ویژگی های فوق العاده این نوع کوسه است و احتمال غواصی با کوسه های خاکستری به طور منظم در این منطقه ها وجود دارد.

بهترین زمان برای شنای هیجان انگیز با کوسه های خاکستری و دیدن این نوع کوسه ها به طور معمول در ماه های گرمتر است و منطقه های که در آن ساکن هستند و بهتر دیده می شوند، عمدتا منطقه های است که مناسب برای غواصی های در عمق کم و قابل دیدن با چشم است. به طور معمول بیشتر در غواصی هایی که در صبح انجام می شود این کوسه ها راحت تر دیده می شوند. تعامل انسان با این نوع از کوسه ها کار مسئله ای نیست و تا حدودی زیستگاه مشترکی دارند اما در موارد نادر حملات این نوع کوسه به انسان هم گزارش شده است که علتش در بالا توضیح داده شد.

در شنای هیجان انگیز با کوسه های خاکستری باید در نظر داشت که اگر چه کوسه های خاکستری به طور کلی بی ضرر هستند اما با این حال توریستان همیشه باید مراقب باشند و این احتمال وجود دارد که یک توریست به طور تصادفی مورد حمله یک کوسه ای که بیش از حد پرخاشگر شده قرار گیرد و کوسه او را گاز بگیرد.

یکی از نقاطی که برای شنای هیجان انگیز با کوسه های خاکستری مناسب است جزیره بورا بورا و صخره مرجانی آن یکی از منطقه های است که می توان این گونه از کوسه را در آنجا یافت. بنابراین توریستان می توانند با سفر به بورا بورا که یکی از جزایر فرانسه است این تفریح هیجان انگیز را انجام دهند و لذت ببرند. این جزیره که به عنوان زیباترین جای جهان از آن یاد می شود جمعیتی حدود 8880 نفر دارد.

منبع: tripadvisor.com

divein.com

greenglobaltravel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2090

به "با شنا در کنار کوسه های خاکستری آدرنالین خونتان را بالا ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شنا در کنار کوسه های خاکستری آدرنالین خونتان را بالا ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید