با نیم میلیارد چه خودرویی می توان خرید؟

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، بنا بر اطلاعات به دست آمده از سایت دیوار و قیمت خودرو کارکرده در بازار خودرو، فهرستی از خودروهای کارکرده در محدوده قیمت نیم میلیارد تا یک میلیارد تومان تهیه شده است.

با نیم میلیارد چه خودرویی می توان خرید؟

بر اساس داده های لیست یا جدول زیر، خودروی هایما S5 با قیمت 556 میلیون تومان در بین خودروهای زیر مقرون به صرفه ترین و خودروی مزدا 3N صندوق دار مونتاژ با قیمت 932 میلیون تومان گران ترین خودرو است.

چری تیگو 5 اکسلنت با قیمت 565 میلیون تومان، چری تیگو 5 IE با قیمت 592 میلیون تومان، جک S5 اتوماتیک 653 میلیون تومان و خودروی 669 میلیون تومان ثبت شده اند.

قیمت خودروهای هیوندای اکسنت مونتاژ 696 میلیون تومان، کیا سراتو اتوماتیک 737 میلیون تومان، چری تیگو 7 اکسلنت 748 میلیون تومان و کیا سراتو مونتاژ اتوماتیک آپشنال 761 میلیون تومان اعلام شذه است.

در بین خودروهای جدول زیر خودروهای پژو 2008 با قیمت 816 میلیون تومان و خودروی مزدا 3N صندوق دار مونتاژ با قیمت 932 میلیون تومان قیمت بالاتری را دارند.

در جدول زیر خودروهای کارنموده در محدوده قیمتی 500 تا یک میلیارد تومان را مشاهده می کنید.(این آمار برای ماشین های مدل 1397 به بعد است.)(قیمت ها مربوط به خودروهای با کارکرد بیشتر از 10هزار کیلومتر است.)

رشد فراوری خودرو در شهریور

گروه صنعتی ایران خودرو توانست در شهریورماه سال جاری بیش از 52 هزار دستگاه خودروی سواری به فراوری رسانده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 10 درصدی را تجربه کند. این درحالی است که عدد فراوری در شهریورماه سال گذشته 47 هزار و 587 دستگاه بوده است. در همین حال آمار فراوری تجمیعی نیمه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته هم نشان از افزایش تیراژ فراوری در این خودروسازی دارد. در نیمه نخست سال گذشته 238 هزار و 279 دستگاه خودروی سواری به فراوری رسیده که سال جاری 859 دستگاه بیشتر از سال گذشته فراوری شده است.

تعداد تحویل خودرو به مشتریان هم در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و از عدد 188 هزار و 472 به 191 هزار و 670 رسیده که افزایش دو درصدی را نشان می دهد. گروه صنعتی ایران خودرو در بخش فراوری خودروهای سنگین و نیمه سنگین هم پیشرو بوده و توانسته در نیمه نخست سال جاری آمار قابل توجهی را به جا بگذارد. در نیمه نخست سال جاری، گروه صنعتی ایران خودرو دوهزار و 255 دستگاه محصول تجاری سنگین و نیمه سنگین فراوری نموده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 88 درصدی را به ثبت رسانده است. در همین بازه زمانی فراوری کامیون هم رشد 200 درصدی را تجربه نموده است. فراوری محصولات مسافری ایران خودرو دیزل با فراوری 352 دستگاه اتوبوس و مینی بوس در صدر بازار این محصولات قرار گرفته است. براساس فرایند فراوری در سال های گذشته، پیش بینی می گردد با تامین قطعات های تک و کسری های موجود، فرایند فراوری در نیمه دوم سال شتاب بگیرد.(ایکوپرس)

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2286

به "با نیم میلیارد چه خودرویی می توان خرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با نیم میلیارد چه خودرویی می توان خرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید