مقایسه وانت تندر 90 با آریسان و وانت کارا

به گزارش مجله نماشو، یکی از کارهایی که می تواند ارزش خودرویی را تعیین کند مقایسه آن با خودروهای هم رده است. با توجه به این که وانت تندر 90 یا همان تندر 90 پیکاپ یک بارکش شهری به شمار میرود طبیعی است که آن را در کنار دو خودروی حمل بار دیگر قرار دهیم در این مطلب به مقایسه وانت تندر 90 با آریسان و وانت کارا می پردازیم و این سه خودرو را در کنار هم زیر ذره بین قرار می دهیم.

مقایسه وانت تندر 90 با آریسان و وانت کارا

مقایسه وانت تندر 90 با آریسان

آریسان نام خودرویی محصول ایران خودرو است و هدف آن هم از رده خارج شدن وانت پیکان است. این خودرو مانند تعداد زیادی از خودرو های فراوریی ایران خودرو از پلتفرم 405 استفاده می نماید. مشخصات فنی نیز وا م دار پیشرانه تقویت شده پیکان یا همان پژو روا است.

موتور این خودرو از نوع 4 سیلندر 8 سوپاپ با حجم 1.7 لیتر است که می تواند 88 اسب بخار قدرت فراوری و در 2750 دور در دقیقه به گشتاور 140 نیوتن متر برسد. گیربکس استفاده شده در آریسان از نوع 5 دنده دستی است. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 4، شتاب صفر تا 100 کیلومتر برابر 12.7 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی 9.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

اما در سمت دیگر که وانت تندر 90 واقع شده است پیشرانه مورد استفاده از نوع 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم موتور 1.6 لیتر است که قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتن متر را فراوری می نماید. سیستم انتقال قدرت نیز از نوع 5 سرعته دستی است. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 4 بهره می برد و مصرف سوخت ترکیبی آن در 100 کیلومتر 7.6 لیتر است. بعلاوه شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو 10.2 ثانیه است.

با مقایسه وانت تندر 90 با آریسان در می یابیم که نمای جلویی بسیار شبیه به پژو 405 بوده اما در بخش عقب طراحی آن نو است. بعلاوه طراحی داخلی و داشبورد آن هم الگوبرداری شده از پژو 405 و پارس است. طراح داخلی و خارجی پیکاپ تندر 90 هم از نسخه سدان و استیشن الگوبرداری شده است.

وانت آریسان از امکاناتی نظیر شیشه های برقی ، کولر ، فرمان هیدرولیک و کیسه هوای ایمنی و ترمز های ABS بهره مند است و در مقابل وانت تندر 90 نیز امکاناتی چون فرمان هیدرولیک، ترمز ABS، دو عدد کیسه هوا و سیستم صوتی با قابلیت پخش CD،MP3 و USB را در خود دارد.

اعداد و ارقام، تجربه استفاده و نظرات کارشناسان نشان می دهد خودروی وانت تندر 90 از فزونی نسبی برخوردار است اما قیمت بالای آن موجب شده آریسان برای کسانی که قصد استفاده از خودرویی مقرون به صرفه قیمت را دارند در اولویت باشد.

نمای کناری پیکاپ تندر 90

مقایسه با وانت کارا

خودروی دیگری که تقریباً در این رده واقع شده است وانت کارا است. پس از واگذاری فراوری موتورهای وانت مزدای ژاپن به فورد شرکت DAE مسئول فراوری این موتور شد. همین عامل سبب شد مزدای قدیمی با پیشرانه ای نو تحت عنوان کارا وارد بازار گردد.

این خودرو تقریباً همان طراحی وانت مزداست که با کیفیت پایین تر فراوری می گردد. وانت کارا دارای طراحی ساده ای است. چراغ های مربعی که جلوپنجره ای فاصله بین شان را پوشانده است، سطح صاف نمای جانبی، گواهی بر سادگی خودروست و تنها در انتهای خودرو با تغییر اندکی که انجام گرفته نوآوری را شاهد هستیم. در مقابل وانت تندر 90 نیز از پلتفرم نسخه سدان بهره می برد و تغییرات چندانی در آن رخ نداده است.

کابین وانت کارا اما تغییراتی نسبت به کابین مزدا پیدا نموده که باعث زیباتر شدن آن شده است اما در کابین این پیکاپ از متریال قابل قبولی استفاده نشده است و همین عامل سبب شده احساس خوبی به سرنشینان القا نگردد. بعلاوه فرمان این خودرو خشک و باریک است.

وانت تندر 90 هم با پیروی از نسخه های دیگر خود از سادگی برخوردار است و متریال استفاده شده در آن از پلاستیک خشک است.

وانت کارا از پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپ به حجم 1999 سی سی استفاده می نماید و 119 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن متر گشتاور دارد و سیستم انتقال قدرت آن 5 سرعته دستی است. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است.

در پیکاپ تندر 90 نیز پیشرانه مورد استفاده 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 1.6 لیتر است که قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتن متر را فراوری می نماید که از قدرت و سرعت خوب این خودرو حکایت دارد. این خودرو نیز از سیستم گیربکس پنج دنده دستی استفاده می نماید و دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است.

این خودرو امکاناتی نظیر کیسه هوای ایمنی، سیستم ترمز EBD و ABS و سیستم تهویه مطبوع از نوع کمپرسور مکانیکی با گاز R134A را در خود جای داده است و در مقابل وانت تندر 90 از امکاناتی چون چون فرمان هیدرولیک، ترمز ABS، دو عدد کیسه هوا و سیستم صوتی با قابلیت پخش CD، MP3 و USB بهره می برد. این مقایسه نشان می دهد که تندر 90 پیکاپ به استاندارد های روز جهان نزدیک تر است و نسبت به خودروی کارا از فزونی محسوس برخوردار است. بعلاوه این خودرو به علت ظرافتی که نسبت به وانت کارا دارد برای رفت و آمد های شهری مناسب تر است.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از وانت تندر 90 و ارزش خرید آن در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش وانت تندر 90 آگاه شوید.

شما تجربه رانندگی با کدام یک از این پیکاپ ها را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5101

به "مقایسه وانت تندر 90 با آریسان و وانت کارا" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه وانت تندر 90 با آریسان و وانت کارا" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه وانت تندر 90 با آریسان و وانت کارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید