برانکو: باید خودم را از بالای برج میلاد پایین بیندازم

به گزارش مجله نماشو، بازی با فولاد را که نخستین بازی از چهارگانه بازی با خوزستانی ها بود، پرسپولیس باخت و حالا باید مقابل استقلال خوزستان بایستد. تیمی با امتیازهای تک رقمی که در قعر جدول گرفتار شده و البته بیشترین شکست مقابل یک تیم در لیگ برتر را در بازی هایش با پرسپولیس تجربه نموده است. با این حال برانکو ایوانکوویچ از سختی های بازی با این تیم گفته و دلایلش هم پذیرفتنی است: استقلال خوزستان جوان شده و بازیکنان جوانش انگیزه و شادابی زیادی دارند تا خودشان را مقابل پرسپولیس نشان دهند. ما اما همواره به این فکر می کنیم که چنین تیم هایی خطرناک تر هستند. تنها نگرانی آقای سرمربی شاید فقط تکرار اشتباهات داوری بازی های قبلی باشد که اتفاقا برانکو آن را به زبان آورده و ابراز امیدواری نموده که دوباره یقه او و تیمش را نگیرند.

برانکو: باید خودم را از بالای برج میلاد پایین بیندازم

بعد از تجربه نخستین شکست، برای بازی با استقلال خوزستان آماده اید؟

گزینه اول ما در این بازی پیروزی است اما نباید فراموش کرد که پدیده به سختی تیم استقلال خوزستان را برد. حریف ما چیزی برای از دست دادن ندارد و قطعاً کوشش زیادی خواهد نمود تا امتیاز بگیرد. استقلال خوزستان جوان شده و آنها انگیزه و شادابی زیادی دارند تا خودشان را مقابل پرسپولیس نشان دهند. ما همواره به این فکر می کنیم که چنین تیم هایی خطرناک هستند اما قطعاً و فقط برای پیروزی به میدان می رویم. شکست مقابل فولاد نمی تواند ما را متزلزل کند و حتی انرژی مضاعفی به تیم بخشیده است.

با این هجمه ایی که به پرسپولیس وارد شده، همچنان تیم تان را مدعی اول قهرمانی می دانید؟

قطعاً هدف اول ما قهرمانی است و قصد نداریم زیر فشارها از مسئولیت مان شانه خالی کنیم. هر چند می دانیم هر تیمی مقابل پرسپولیس قرار می گیرد، انگیزه های متفاوتی دارد.

از داوری بازی با فولاد خیلی عصبانی بودید. نگران نیستید که اشتباه هات علیه پرسپولیس تکرار گردد؟

من بارها گفته ام و الان هم دوباره تکرار می کنم که ما فقط و فقط خواستار داوری عادلانه و محترمانه هستیم. من را به خاطر همین خواهشی که داشتم محروم کردند اما خودشان بنشینند و بررسی نمایند که در اهواز چه اشتباهاتی علیه پرسپولیس رخ داد. همین که در بازی یک دقیقه کمتر وقت اضافه گرفته شد، خودش گویای همه چیز است. ببینید چرا پنالتی پیکان در این هفته گرفته نشد و گل اول سپاهان به چه شکلی به ثمر رسید.

می خواهید بگویید اشتباهات داوری برنامه ریزی شده است؟

من دنبال هیاهو نیستیم و باز هم ترجیح می دهم سکوت کنم. ما اگر در بازی با فولاد موقعیت هایمان را گل می کردیم، الان داستان خیلی فرق می کرد. خودتان شاهدید که فضا برای پرسپولیس به چه شکل است و دیدید که داوری را که در یکی از بازی های مهم ما عالی سوت زد، کم مانده بود سنگ باران نمایند. این را هم اضافه کنم که در سرانجام نیم فصل اول بررسیهایی روی داوری ها صورت گرفت و تعیین شد پرسپولیس بیشترین ضرر را از داوری ها دیده است. شما بگویید کدام تیم را مجبور کردند در فیفادی بدون ملی پوشانش مقابل پیکان بازی کند؟ بله، آن تیم پرسپولیس بود! ما دو بازی خود را بدون ملی پوشان انجام دادیم چون چاره ای نداشتیم. چون زمانبندی به شکلی بود که باید در این مسابقات به میدان می رفتیم، اگر چه در وضعیت بغرنجی قرار داشتیم.

پس به فشردگی بازی های پرسپولیس هم اعتراض دارید؟

این برنامه اصلاً عادلانه نیست. همین فشردگی ها باعث شد بازیکنانی چون انصاری و ماهینی به آن شکل مصدوم شوند، چون واقعاً زمانی برای ریکاوری وجود ندارد و نخواهد داشت. ما قبل از فینال لیگ قهرمانان بازی سنگینی مقابل سایپا داشتیم و در آن مسابقه هم داور با گل خطایی که آن را درست اعلام نمود، به ما ضربه زد. با این حال فردای آن بازی بدون اینکه اعتراضی کنیم، راهی ژاپن شدیم. جالب است که علی رغم تمام این بی مهری ها می گویند همه چیز برای قهرمانی پرسپولیس آماده شده. ما برخلاف آنچه می گویند قرار است قهرمان مان نمایند، تیمی هستیم که بیشترین ضرر را از داوری ها دیده و این را با دلیل و مدرک ثابت می کنیم. ضمن اینکه هیچ وقت هم گله ای نکردیم.

اما سعید فتاحی گفته که برنامه بازی های پرسپولیس از قبل با شما هماهنگ شده!

بله، برنامه با ما هماهنگ می گردد اما به چه شکل؟! برنامه را به ما ارائه می دهند و می گویند این برنامه است، آیا از آن رضایت دارید؟ من هم می پرسم آیا امکان تغییر برنامه وجود دارد که می گویند نه، همین است. آن وقت است که من باید بروم و خودم را از برج میلاد پایین بیندازم.

اتفاقا پیشکسوتان پرسپولیس هم در فضای مجازی جوی راه اتداخته اند و می گویند باشگاه باید به فدراسیون و سازمان لیگ فشار بیاورد.

نمی دانم چه جوابی به این سؤال بدهم. هر کسی نظر خودش را دارد. این وظیفه شما رسانه هاست که از فدراسیون و سازمان لیگ در خصوص داوری های لیگ سؤال کنید.

در اهواز مهدی ترابی ضعیف ترین بازیکن پرسپولیس بود. چرا از او در کناره ها استفاده نمی کنید که فضای بیشتری برای حرکت داشته باشد؟

ما ترابی را به این خاطر جذب کردیم که می تواند خودش را در فضای بزرگ و کوچک آزاد کند. ما عملاً در بازی با فولاد از چهار بازیکن جدیدمان رفیعی، نادری، ترابی و شیری استفاده کردیم و طبیعی است که زمان می برد تا آنها خودشان را با تاکتیک تیم تطبیق دهند. ما در اهواز از هر لحاظ تیم برتر میدان بودیم. 68 درصد بازی در اختیارمان بود، 16 شوت به دروازه داشتیم و 80 درصد دقت در پاس. پنج شش شانس گلزنی را هم از دست دادیم که بحثش جداست.

یعنی از عملکرد بازیکنان جدیدتان راضی هستید؟

این اولین بازی ترابی و نادری بود و ما قطعاً در خصوص استفاده از آنها شکیبا هستیم چون ایمان داریم که خودشان را به شرایط مطلوب می رسانند. همه تیم ها مقابل پرسپولیس بسته بازی می نمایند و بر خلاف صحبت هایی که می گردد، من از عملکرد تیمم در اهواز راضی هستم. ما به فولاد باختیم اما هرگز تا این حد مقابل آنها خوب بازی نکرده بودیم. هر چند همواره بازی در اهواز برای پرسپولیس سخت بوده است.

11 - 770

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4778

به "برانکو: باید خودم را از بالای برج میلاد پایین بیندازم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو: باید خودم را از بالای برج میلاد پایین بیندازم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید