برنامه یک گردش 24 ساعته در گوا!

به گزارش مجله نماشو، جاذبه های گردشگری در گوا | tourist attractions in Goa

یکی از مهیج ترین و نزدیک ترین انتخاب هایی که برای سفرهای نوروزی امسال شما وجود دارد، سفر به جزیره گوا در هند است. سفر به گوا هم فال است و هم تماشا! هم هزینه مناسبی دارد و هم مقصدی نسبتا نزدیک به حساب می آید. از همه جالب تر این است که شما می توانید هر روز برای خود یک گردش 24 ساعته مهیج برنامه ریزی کنید تا جاذبه های گردشگری در گوا را به خوبی بگردید. می پرسید چگونه؟ در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر یک برنامه 24 ساعته برای گشت و گذار در جاذبه های گردشگری در گوا را به اتفاق یکدیگر تنظیم کنیم.

برنامه یک گردش 24 ساعته در گوا!

اول از همه چیز شما باید به خوبی جاذبه های گوآ را بشناسید تا به صورت حدودی و کلامی هم که شده قبل از سفرتان به گوا، یک برنامه تقریبی برای گردش در جاذبه های گردشگری در گوا را بچینید. برای این کار ما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. هنگامی که واژه گوا را در مجله گردشگری خبرنگاران جستجو کنید، نتایج بسیاری را به شما نشان می دهد. از جاذبه های گردشگری در گوا گرفته تا رستوران ها مختلف و هتل ها و انواع و اقسام دانستنی ها حتی درباره مردم گوا و تاریخچه آن! شما لا به لای مطالب ما می توانید به راحتی بفهمید که در کجا چه چیزی را می توانید بخرید. همانطور که می بینید مهم ترین چیزی که برای تنظیم یک گردش 24 ساعته در گوا احتیاج دارید را ما برای شما فراهم کرده ایم.

حالا بیایید تا یک برنامه گشت و گذار 24 ساعته به انتخاب و چینش ما را به اتفاق یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم. البته پیشنهاد می کنیم که اگر مقصدتان گوا است، حتما جاذبه های این جزیره را مطالع کنید تا برنامه 24 ساعته مورد پسند خودتان را نیز داشته باشید. خب برای شروع ما از صبحانه شروع می کنیم. رسم بر این است که در همه هتل ها صبحانه با تمامی هزینه هایی که در ابتدا پرداخت می کنید محاسبه شود و در واقع برای شما رایگان می باشد.

همه این ها را گفتیم که بگوییم که می توانید صبحانه خود را از هتل بگیرید که معمولا هم شامل؛ تخم مرغ آب پز، شیر، آب میوه، نان، قهوه یا چای و دیگر مخلفات است اما اگر بخواهید کمی هیجان کار را بیشتر کنید پیشنهاد می کنیم که برای صرف صبحانه به بیرون از هتل بروید و در یکی از کافه هایی که در اطراف هتلتان است، صبحانه میل کنید.

درباره صبحانه های هندی هم باید بگوییم که منطقه های مختلف در این کشور در وعده صبحانه خود غذاهای مختلفی می خورند و نمی توان برای آن فرمول خاصی را به شما پیشنهاد کرد اما به طور کلی در هر وعده صبحانه غذاهای کاملا بومی و متناسب با ذائقه هندی خود خوراکی هایی همچون چاتنی که نوعی چاشنی حاوی میوه و ادویه است، دیپس که نوعی سس است و انواع نان های دوسا، روتی یا ایدلی را میل می کنند. توجه داشته باشید که اگر با این مواد غذایی ارتباط برقرار نمی کنید، در همان هتل صبحانه خود را میل نمایید. پس از صرف صبحانه دیگر وقت آن است که اصل مطلب گشت و گزار در جاذبه های گردشگری در گوا را شروع کنید.

با این که گوا یک جزیره است و ممکن است که هتل محل اقامت شما بیشتر نزدیک به ساحل باشد تا مرکز شهر اما ما مبنای خود را بر این می گذاریم که شما گردش خود را از مرکز شهر شروع می کنید. برای شروع به شما بازدید از شهر قدیم گوا را پیشنهاد می کنیم.

شهر قدیم گوآ (Old Goa) در گذشته 200 هزار نفر جمعیت داشته است. این شهر در قرن 15 میلادی توسط سلطنت بیجاپور ساخته شد و از قرن 16 تا 18 میلادی، پایتخت هند پرتغالی بود. شهر قدیم گوا دارای پیشینه تاریخی بسیار با ارزشی است و سازمان باستان شناسی هند از آن مستقیما محافظت می کند. توجه کنید، اگر بخواهید شهر قدیم گوا را بسیار خوب بگردید، حداقل نیمی از روز شما را می گیرد بنابراین در آن جا زیاد وقت نگذارید. البته می توانید در این جا از دیدنی های دیگری همچون کلیسای جامع گوا، کلیسای آسیزی و کلیسای بوم ژیزوس را به شما پیشنهاد نماییم. پیشنهاد بعدی ما برای گشتن در بین جاذبه های گردشگری در گوا رفتن به محله فونتیناس است. محله فونتیناس (Fontainhas) به عنوان تنها محله لاتین در سراسر هند شناخته می شود.

در این خیابان، خیابان های باریک، خانه هایی با سقف های شیروانی و معماری تلفیقی هندی و پرتغالی و همچنین عبادتگاه مسیحیان به نام نمازخانه سنت سباستین (Chapel of St Sebastian) که از دهه 1880 میلادی به جای مانده است، یکی از جاذبه های دیدنی این منطقه است. در هنگام بازدید از محله فونتیناس، حتما از کافه تریا دژانیرو 31 که یکی از قدیمی ترین نانوایی های گوا است نیز دیدن نمایید. مقصد بعدی شما که ما پیشنهاد می کنیم، بازدید از قلعه آگودا است.

قلعه آگودا در بالاتر از ساحل سینکوئریم (Sinquerim Beach) قرار گرفته شده است. این قلعه بسیار باشکوه، بنایی به جای مانده از قرن 17 میلادی است که پرتغالی ها آن را برای دفاع از سرزمین خود در برابر مراتاها و انگلیسی ها ساختند. تماشای چشم انداز زیبای دریای عرب و قدم زدن از قلعه تا فانوس دریایی که در نزدیکی آن قرار گرفته است، یکی از بایدهای سفر به گوا است. دیگر وقت ناهار است و باید یکی از رستوران های گوایی را انتخاب کنید.

در بین رستوران ها و غذاخوری های گوا می توانید تا از بین رستوران های ارزان و با کیفیت، رستوران های مجلل، رستوران هایی با غذاهای دریایی و یا حتی رستوران های با غذاهای بین المللی بهترین انتخاب خودتان را داشته باشید و فقط باید ذائقه خودتان و همچنین امکان تجربه ای جدید در مکانی جدید را در نظر بگیرید. به طور مثال ما به شما پیشنهاد می کنیم که از آن جایی که آب و هوا مرطوب است اگر دوست دارید از غذای تند و آتشینی مثل مرغ کره ای هندی صرف نمایید.

به نظر می آید که مواد مصرفی در این غذا با ذائقه ما ایرانی ها هم جور از آب در می آید زیرا این غذا از روغن زیتون، پیاز، سیر، زنجبیل، کره و پوره گوجه فرنگی و مرغ درسته درست می شود و به همراه به همراه نان، سالاد و یا کالی که نوعی عدس سیاه رنگ است سرو می شود.

پیشنهاد های دیگری هم برای وعده ناهارتان داریم. مثلا می توانید تا مرغ کبابی هندی، مرغ تکه ای با ادویه ماسالا، روغن جوش، چول یا نخود و کاری، کالی دال میل کنید. پیشنهاد می کنیم که حتما رستورانی را انتخاب کنید که در ابتدا محیطش به شما احساس آرامش بدهد. برای این که انتخاب آگاهانه ای از بین رستوران های هندی داشته باشید پیشنهاد می کنیم که واژه رستوران های گوا را جستجو کنید و نقدهای مختلف و معرفی رستوران های مختلف را با جزئیات بخوانید.

از آن جا که برنامه گشت و گزار ما مختص به 24 ساعت پس نمی توانیم به شما پیشنهاد کنیم که به هتلتان بازگردید و کمی استراحت کنید عوضش پیشنهاد می دهیم که یک نوشیدنی خنک بنوشید و مقداری در یکی از کافه های زیبای گوا استراحت کنید. پیشنهاد بعدی ما برای شما این است که به بازارهای محلی گوا بروید و کمی خرید کنید.

اگر توجه کنید می بینید که در گوشه و کنار شهر و به ویژه در نزدیکی ساحل بازارهای محلی و غرفه های مختلفی را می بینید که به فروش انواع بدلیجات، زیورآلات، سوغاتی و دیگر وسایل مشغول هستند. این بازارها آن قدر سرگرم کننده هستند که ممکن است ساعت ها در آن ها باشید و اصلا گذر زمان را در آن احساس نکنید. یادتان باشد که بازارهای محلی گوا بهترین مکان برای خرید سوغاتی های جالب و البته ارزان قیمت هستند.

از جمله این بازارها، چهارشنبه بازار آنجونا است که هر چهارشنبه در ساحل آنجونا برگزار می شود. این بازار علی الخصوص در بین توریست ها و گردشگران خارجی بسیار معروف است. بازار آنجونا بیش از 500 غرفه دارد و به همین خاطر به شما اطمینان می دهیم که هر چیزی که از خرید در گوا انتظار دارید را برایتان برآورده می سازد.

به شنبه بازار و بازار شبانه مکی هم سر بزنید که در ناحیه ساحل باگا قرار گرفته اند. در این بازارها علاوه بر فروش انواع محصولات، موسیقی زنده و انواع غذاهای خیابانی هندی هم به فروش می رسد. بعد از خرید خوردن یک عصرانه خوشمزه و یا نوشیدن یک نوشیدنی خنک می تواند شما را باز هم سر حال بیاورد. اگر هوا بین گرگ و میش غروب است حتما بین این جاذبه های گردشگری در گوا یکی را که نزدیک تر به شماست را انتخاب کنید و بروید؛ پناهگاه های حیات وحش، خانه پرتغالی ها، موزه هوانوردی نیروی دریایی. بیایید تا برای به انتها بردن روزتان یک پیشنهاد عالی را به شما بدهیم. قدم زدن در طول ساحل آگندا، ساحل آرامبول و یا ساحل کوئریم می تواند انتها خوبی برای یک گردش 24 ساعته برای شما باشد. در بین این سواحل علی الخصوص ساحل کوئریم غروب آفتاب واقعا دیدنی و زیبایی دارد.

اگر از رژیم خاص غذایی پیروی نمی کنید ما به شما برای صرف وعده شام، خوردن خوراک سبزیجات هندی، پاکوریا پنیر، لوبیا سبز تند هندی، خورش ماست و یا دیگر غذاهای سبک هندی را امتحان کنید.

این برنامه 24 ساعته ما برای گشت و گذار در جاذبه های گردشگری در گوا بود. برنامه شما برای گشتن در گوا چیست؟

منبع: الی گشت
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 225

به "برنامه یک گردش 24 ساعته در گوا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه یک گردش 24 ساعته در گوا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید