برپایی حراج تهران و جشن تولد کامبیز درمبخش، جای کلانتری خالی است

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، این هفته، هفته غم انگیزی برای هنرهای تجسمی کشور بود. پرویز کلانتری، هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی که یک پای ثابت گالری گردی های آدینه ها و افتتاحیه ها بود، 31 اردیبهشت ماه درگذشت و بسیاری از نمایشگاه های این هفته به یاد این هنرمند افتتاح می گردد.

برپایی حراج تهران و جشن تولد کامبیز درمبخش، جای کلانتری خالی است

در عین حال گالری ها این آدینه افتتاحیه های خود را در حالی برگزار می نمایند که همان روز ساعت 18 پنجمین حراج تهران در هتل پارسیان آزادی کلید می خورد و حسین پاکدل چکش حراج آثار هنرمندان پیشکسوتی چون نصرالله افجه ای، آیدین آغداشلو، هانیبال الخالص، ایران درودی، محمود فرشچیان، کمال الملک، علی محمد حیدریان، منصوره حسینی، صداقت جباری، محمدابراهیم جعفری، پرویز کلانتری، کیخسرو خروش، فریده لاشایی، رضا مافی، حسین محجوبی، غلامحسین نامی، علی اصغر پتگر، جعفر پتگر، جلیل رسولی، علی اکبر صادقی، کوروش شیشه گران، محسن وزیری مقدم، حسین زنده رودی، منوچهر یکتایی، مهدی ویشکایی، پرویز تناولی، ژازه تباتبایی، سهراب سپهری، هوشنگ پزشک نیا، محمد احصایی، مسعود عربشاهی و... را می زند.

اما نمایشگاه هایی که طی روزهای آینده در گالری های تهران می توانید به دیدن آنها بروید را در ادامه مرور می کنیم.

تندیس نوازندگان تار در خانه هنرمندان

نمایشگاه تندیس های سیلیکونی نوازندگان تار ایران اثر علیرضا خاقانی سه شنبه 4 خرداد ساعت 17 در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح شد و تا 18 خرداد در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران دایر است.

در این نمایشگاه سه تندیس سیلیکونی از اساتید برجسته تار ایران استاد غلامحسین بیگجه خانی، استاد جلیل شهناز و استاد محمدرضا لطفی در حال نواختن تار روی صحنه کنسرت در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است. این تندیس ها هم چون تندیس های مشاهیر ایران از جنس سیلیکون است. سیلیکون ماده ای است که در سال های اخیر جهت ساخت مجسمه از آن استفاده می گردد. این ماده دارای خواص رنگ پذیری و فرم پذیری خوبی است و امکان ایجاد بافتی همچون بافت زنده پوست به نظر می رسد به همین دلیل این تندیس ها بسیار طبیعی به نظر می آیند.

در این نمایشگاه هم چنین عکس هایی از استادان برجسته تار ایران نیز به نمایش در خواهد آمد.

مجسمه های بهرام آشفته در گالری ژینوس

مجسمه های بهرام آشفته به همتِ انجمن مجموعه داران ایران 8 خرداد ماه در گالری ژینوس برگزار می گردد. در نمایشگاه پیش رو مجسمه هایی با قطعات بازیافتی خودرو حاصل کار هنری بهرام آشفته به نمایش در می آید. حدود 20 مجسمه در این نمایشگاه برای فروش به اعضای انجمن مجموعه داران ارائه می گردد. در این طرح خریداران هر زمانی پس از خریدن آثار می توانند آثار را به انجمن برگردانند و عین پول خود را دریافت نمایند.

آثار این نمایشگاه مجسمه هایی است که با قطعه های بازیافتی فراوری خورو ساخته شده است که این آثار از 50 هزار تومان تا 20 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

نمایشگاه آثار فلزی بهرام آشفته شنبه 8 خرداد 1395 ساعت 17 در گالری ژینوس افتتاح می گردد.

علاقه مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می توانند به آدرس خیابان ولی عصر، ابتدای خیابان فاطمی، پلاک 21، گالری ژینوس مراجعه نمایند.

نمایشگاه گروهی در گالری شکوه

بهشت رنگ ها عنوان نمایشگاهی است که آدینه این هفته در گالری شکوه افتتاح می گردد و در آن 40 نقاشی آبرنگ روی مقوا با ابعاد مختلف از سه هنرمند روی دیوار می رود که با نگاه های مستقل از هم کار شده است و به عبارت دیگر نمایشگاه تم مشترکی ندارد.

در نمایشگاه بهشت رنگ ها پنج اثر از ناصر نورمحمدزاده ارائه می گردد که شامل مناظری از روستاهای قدیمی ایران، بازار تهران و دو پرتره است. نادر مهذب نیا تعداد 15 تابلو از نقاشی هایی از آداب و رسوم مردم ترکمن و عشایر، بازارهای قدیمی و بناهای سنتی چون سی و سه پل اصفهان را به تماشا می گذارد و 20 تابلو از آبرنگ های بهنام نورمحمدزاده با رنگ های متنوع از گل رز و کاغذی که به صورت رها و آزاد کار شده روی دیوار می رود.

نمایشگاه آبرنگ بهشت رنگ ها تا 12 خرداد ماه 95 در گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند از این نمایشگاه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17تا 21 و آدینه ها از ساعت 16 تا 21 در گالرى شکوه واقع خیابان فرمانیه، بلواراندرزگو، خیابان امیر نوری، پلاک 19 دیدن نمایند.

نمایشگاه مشترک پانته آ بهرام و پیغام ایرایی در گالری آریانا

زن -زمین عنوان نمایشگاه نقاشی - عکس است که توسط پانته آ بهرام و پیغام ایرایی تجربه شده و 7 خرداد ماه در گالری آریانا افتتاح می گردد. پانته آ بهرام در شرح برگزاری این نمایشگاه نقاشی - عکس نوشته است: زمین پهنه بزرگیست از برکت و رحمت و عشق، که مُدام رنگبازی می نماید و زن شباهت قریب و غریبی دارد به این زمینِ پر تحرکِ پر رنگ، ما خواستیم هر دوی شان را در یک قاب داشته باشیم.

این نمایشگاه آدینه هفتم خرداد ماه در گالری آریانا افتتاح می گردد و بازدید برای عموم از شنبه هشت خرداد تا چهارشنبه دوازده خرداد آزاد خواهد بود. گالری آریانا در الهیه، خیابان شهید فیاضی(فرشته)، نرسیده به چناران، پلاک 9 واقع است.

آثار شریعت پناهی در نیاوران

نمایشگاه مجموعه آثار نقاشی سید اسد الله شریعت پناهی که حاصل 10 سال فعالیت حرفه ای اوست پنج شنبه ششم خردادماه ساعت 17 درگالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران افتتاح می گردد. در این نمایشگاه حدود 23 اثر رنگ و روغن با سبک جدید به نمایش در می آید. سبک نقاشی این هنرمند درسال 48 و 49 سبکی مدرن بود ولی وقتی به سمنان رفت به سمت طبیعت، موضوعات اساطیری و مینیاتور کشیده شد و در کارهایش از کمال الملک الهام گرفت .

نقاشی های ارائه شده در این نمایشگاه به سبک ابداعی است و حاوی مفاهیمی چون شادی و غم در آیین های مختلف ایرانیان است.

نگارخانه لاله میزبان دوسالانه طراحی

نمایشگاه آثار منتخب دوسالانه طراحی فصلنامه نقاشان امروز هفتم خرداد ماه در نگارخانه لاله کار خود را شروع می نماید. این نمایشگاه شامل بیش از 40 اثر طراحی از 29 هنرمند جوان است که طی شرکت در فراخوان دوسالانه توسط هیات داوران انتخاب شده اند. این دوسالانه در دو بخش نقاشی و طراحی فراخوان داده بود.

هیات داوران دوسالانه، پس از داوری آثار این نمایشگاه سه هنرمند را به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب نموده اند و در روز گشایش نمایشگاه، اسامی آنها اعلام و جوایز اهدا خواهد شد. همچنین در این افتتاحیه اسامی سه هنرمند نیز شایسته تقدیر اعلام خواهند شد.

آیین گشایش نمایشگاه و اعلام اسامی برگزیدگان نخستین دوسالانه طراحی، روز آدینه 7 خرداد 95 با حضور هنرمندان و علاقه مندان از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه لاله برگزار خواهد شد و برای بازدید تا 17 خرداد به جز روزهای تعطیل ادامه خواهد داشت.

نگارخانه لاله در تهران، خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، نگارخانه لاله واقع شده است.

فارغ التحصیلان هنرستان هنرهای زیبا نمایشگاه می گذارند

نمایشگاه گروهی فارغ التحصیلان هنرستان هنرهای زیبای دختران امروز ششم خرداد در نگارخانه استاد شریف آبادی هنرستان هنرهای زیبای پسران تهران افتتاح می گردد.

نمایشگاه گروهی جمعی از فارغ التحصیلان هنرستان هنرهای زیبای دختران تهران با عنوان من خودم هستم از 6 تا 12 خرداد در نگارخانه استاد شریف آبادی هنرستان هنرهای زیبای پسران تهران برپاست. افتتاحیه نمایشگاه پنجشنبه 6 خرداد ساعت 16 تا 20 به همراه نشست اقتصاد هنر با حضور دکتر مظفر رؤیایی، هادی جمالی و احسان آقایی برگزار می گردد.

این نمایشگاه تا 12 خرداد همه روزه به جز بازدید آدینه از ساعت 10 تا 17 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

نگارخانه استاد شریف آبادی در پیچ شمیران خیابان نورمحمدی (تنکابن)، شماره 87 واقع شده است.

نمایشگاه میکس مدیا در نگارخانه عقیل

آیین گشایش نمایشگاه میکس مدیاهای زینب سلطانی لرگانی آدینه هفتم خرداد ماه در نگارخانه عقیلی برگزار می گردد و تا 11 خرداد برپاست. زینب سلطانی لرگانی کارشناس عکاسی از دانشگاه سوره تهران است. وی چهارمین نمایشگاه انفرادی خود را این بار با موضوع طبیعت و با تکنیک میکس مدیا آرت برگزار می نماید. این هنرمند در نمایشگاه تازه اش 14 اثر خود را که عموما در اندازه 100 در 70 سانتیمتر هستند به نمایش عمومی در می آورد.

علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از 7 تا 11 خرداد ماه همه روزه از ساعت 16 الی 20 به آدرس شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک 12 نگارخانه عقیلی مراجعه نمایند.

آثار خسرو خسروی در نگارستان آن

آثار نقاشی خسرو خسروی در نگارستان آن درحال نمایش است. در این نمایشگاه مجموعهای از 11 نقاشی این هنرمند که از دوسال قبل کار روی آنها را شروع نموده با تم همیشگی کارهایش که به شهر و اجتماع بازمیگردد وجود دارد و و به طور کلی موضوع این آثار درباره خیابانهای خیس شهر پس از بارش باران است.

خسرو خسروی متولد 1343 است او دارای لیسانس نقاشِ از دانشکده هنرهای زیبا و فوق لیسانس پژوهش هنر از دانشگاه هنر تهران بوده و از سال 1375 عضو انجمن هنرمندان نقاش مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه است. خسروی برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از50 نمایشگاه گروهی در ایران، فرانسه، ایتالیا، هند، ارمنستان، قطر و کانادا را در کارنامه خود دارد.

این نمایشگاه تا 26 خرداد ماه در نگارستان آن به نشانی ونک، خیابان سئول، شماره 40 ادامه دارد.

جشن تولد درمبخش در موزه امام علی(ع)

سیزدهمین ویژه برنامه تولد ماه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با جشن تولد 75 سالگی کامبیز درمبخش طراح، کاریکاتوریست و گرافیست در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می گردد.

تولد ماه ویژه بزرگداشت کامبیز درمبخش با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی ساعت 18 آدینه 7 خرداد به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی عصر، خیابان اسفندیاری، شماره 35 برگزار می گردد.

شب هنر اسپانیا در کاخ نیاوران

شب هنر اسپانیا با حضور مقامات کشور ایران و سفارت اسپانیا ششم خردادماه در تالار آبی کاخ اختصاصی نیاوران برگزار می گردد.

این برنامه مشترک فرهنگی - هنری در قالب نمایش آثار بزرگترین هنرمندان اسپانیایی قرن 20 مانند دالی، پیکاسو، چیلیدا خوآنتگی، خوان میرو و تاپیس که آثارشان در کاخ ها و موزه های مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران نگهداری می گردد با تلفیقی از نوای موسیقی کلاسیک اسپانیایی با نوازندگی گیتار کلاسیک اسپانیایی توسط پدرام فلسفی و همچنین سخنرانی مقامات و هنرمندان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی اسپانیا برگزار می گردد.

نمایشگاه آثار هنرمندان اسپانیایی از 7 تا 13 خرداد ماه از ساعت 9 تا 17 در تالار آبی کاخ اختصاصی نیاوران پذیرای علاقه مندان است.

دیگر نمایشگاه های پیش رو

گالری شماره شش: نمایشگاه عصب کشی که ویدئو آرتی از سمیرا اسکندرفر را به نمایش می گذارد، آدینه 7 خردادماه در گالری شماره شش افتتاح می گردد.این نمایشگاه تا 12 خردادماه به کار خود ادامه می دهد و هر روز ساعت 16 تا 20 به نشانی خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک 2، طبقه همکف میزبان علاقمندان هنر است.

گالری راه ابریشم: نمایشگاه عکس های رومین محتشم روز هفتم خرداد همزمان با رونمایی از کتاب واقعیت تو تمام است که توسط نشر چشمه منتشر شده است در گالری راه ابریشم یک گگردده خواهد شد و در آن عکس های برگزیده ای از این کتاب در خیابان لواسانی(فرمانیه)، پلاک 103، واحد 2 به نمایش در خواهد آمد.

خانه هنرمندان: نمایشگاه عکس سارا ساسانی با عنوان رمز گشایی آدینه 7 خرداد ساعت 17 در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می گردد.این نمایشگاه شامل 13 فریم عکس رنگی با ابعاد 105-70 است. این عکس ها پرتره هنرمندان مجسمه ساز است که همراه با چیدمانی با مفهوم ساخت مجسمه برپا می گردد.

نمایشگاه عکس سارا ساسانی با عنوان رمز گشایی تا 16 خرداد در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران دایر است.

گالری آران: گالری آران این هفته میزبان آخرین آثار نوید سلاجقه و یک چیدمان خواهد بود؛ آثاری که برای خلق یک مفهوم واحد به نمایش در می آیند. این نمایشگاه تا بیستم خرداد ماه در گالری آران واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 برپاست.

موزه رضا عباسی: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان نقش خیال امروز 6 خرداد در موزه رضا عباسی افتتاح می گردد. نقش خیال عنوان یک نمایشگاه گروهی نقاشی متشکل از 50 اثر ازهنرجویان گالری نقش خیال است که آثارشان را با تکنیک مداد، مداد رنگی و پاستل در موزه رضا عباسی در معرض بازدید علاقه مندان قرار داده اند. علاقه مندان به منظور بازدید از این نمایشگاه میتوانند از 6 خرداد تا 11 خرداد ماه، همه روزه از ساعت 9 تا 17 به موزه رضا عباسی مراجعه نمایند.

این نمایشگاه در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، شماره 892 موزه رضا عباسی برگزار می گردد.

گالری مس نگار: نمایشگاهی از آثار هنرمندان معاصر خوشنویس در نمایشگاهی با عنوان سطرها برگزار می گردد. این نمایشگاه که ششمین نمایشگاه خوشنویسی گروه حلقه وصل است، به نمایش آثار خطاطی و خوشنویسی از اسفندیار استادپور، محمد شهبازی و رضا صفری اختصاص دارد. نمایشگاه گروهی سطرها هفتم خردادماه از ساعت 16:30 در گالری مس نگار به نشانی خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره 5 افتتاح می گردد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

گالری طراحان آزاد: آثار ساغر دئیری، الناز جوانی، هدی زرباف، متین عابدی، مریم اشکانیان، سمانه مطلبی، پریا صحیحی، زهرا نیک خواه، عاطفه خاص، مهدیه غزیزی راد، فاطمه کاوه، پرستو فروهر، بیتا قزل ایاغ، رزیتا شرف دنیا، ژینوس تقی زاده، جاوید رمضانی و مهتا معینی را در نمایشگاهی با عنوان سو+زن از 7 تا 18 خرداد ماه به نشانی میدان سلماس، جنب بانک پاسارگاد، شماره 5 به نمایش می گذارد.

گالری اعتماد یک: نمایشگاه نقاشی نی من کو؟ با آثاری از هما ارکانی را از 7 تا 18 خرداد ماه به نشانی نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، پلاک 4 برگزار می کند.

گالری اعتماد دو: آثار آساره عکاشه با عنوان بادی ایمیج را از 7 تا 18 خرداد ماه به نشانی نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، پلاک 4 به نمایش می گذارد.

زیرزمین دستان: چیدمان مملی شفاهی و می می امینی با عنوان دنیا زیرین و اثرات ناشیانه را از 7 تا 22 خرداد ماه به نمایش می گذارد.

گالری اُ: از 7 تا 18 خرداد ماه نمایشگاه چاپ های مهدی درویشی با عنوان آخر بازی را به نشانی خیابان ویلا، کوچه خسرو، پلاک 46 میزبانی میکند.

گالری هما: نقاشی های پونه اوشیدری را در نمایشگاهی با عنوان بدون درد از 7 تا 18 خرداد ماه به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8 واحد یک روی دیوار میبرد.

گالری گلستان: نمایشگاه زیورآلات و مجسمه های ریحانه راعی را از 7 تا 19 خرداد ماه به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 برگزار میکند.

گالری آتبین: عکسهای نازنین محمدی خونساری با عنوان اندکی پاریس را از 7 تا 18 خرداد ماه به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک 42 به نمایش می گذارد.

گالری ویستا: نقاشیهای هنرمند هلندی مرجین کاولارس به نام بدون عنوان را از 7 تا 10 خرداد ماه به نشانی خیابان مطهری ، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم ،پلاک11 روی دیوار می برد.

گالری هفت ثمر: آثار بیش از یکصد هنرمند پیشکسوت و جوان رشتههای نقاشی، عکس، چاپ دستی و حجم را از 7 تا 19 خرداد به نشانی خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، پلاک 8 به نمایش می گذارد.

گالری احسان: آثار نقاشی وحید ورزیده با عنوان دیالکتیک فرم را از 7 تا 12 خرداد ماه به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره 22 در معرض دید علاقهمندان به هنر قرار می دهد.

گالری بهنام دهش پور: نمایشگاه نقاشی های مهسا مشایخی را از 6 تا 12 خرداد ماه به نشانی خیابان شهید لواسانی(فرمانیه)، خیابان شهید جباریان(فروردین)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک 13 برگزار میکند.

همچنین نمایشگاه آثار پرویز تناولی در گالری شهریور، مصطفی دشتی در فرهنگسراس نیاوران، فرشید ملکی در گالری امکان، حجت امانی در گالری نگاه، فرزانه اذر در گالری والی، گلبرگ شعبانی در گالری سایه، حمید حاجی پور در گالری دنا و حمیرا یاسری در گالری آرته ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 595

به "برپایی حراج تهران و جشن تولد کامبیز درمبخش، جای کلانتری خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی حراج تهران و جشن تولد کامبیز درمبخش، جای کلانتری خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید