بنچمارک گلکسی زد فولد 4 با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 منتشر شد

به گزارش مجله نماشو، گلکسی زد فولد 4 قرار است با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده رونمایی گردد که به همین دلیل امروز شاهد انتشار بنچمارک این محصول با تراشه یادشده بودیم.

بنچمارک گلکسی زد فولد 4 با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 منتشر شد

اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در حال حاضر قدرتمندترین تراشه ای است که کوالکام توانسته برای گوشی های اندرویدی طراحی کند. وظیفه ساخت این پردازنده را برخلاف مدل استاندارد، TSMC بر عهده داشته تا بلکه بتواند اندکی آن را بهینه تر فراوری کند. چون اگر به خاطر داشته باشید، مدل استاندارد که به وسیله سامسونگ فراوری می شد، به شدت داغ می کرد. هرچند TSMC هم نتوانست خیلی این مشکل را رفع کند و باز هم شاهد مسائل رایج اسنپدراگون 8 نسل 1 در مدل پلاس آن هستیم.

با این حال سامسونگ ظاهرا با کوالکام قرارداد دارد و باید از تراشه های این شرکت در پرچم دارهایش استفاده کند. از طرفی چون دایمنسیتی 9000 که برترین و بهینه ترین پردازنده موجود برای پرچم داران اندرویدی است، از امواج میلی متری اینترنت 5G پشتیبانی نمی کند، در نتیجه برای بازار آمریکا مناسب نیست و سامسونگ به همین دلیل به سراغ آن نمی رود.

اما بر می گردیم به بحث اصلی، جایی که قرار است شاهد نتیجه بنچمارک گلکسی زد فولد 4 با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 باشیم. گلکسی زد فولد 4 با شماره مدل SM-F936U در این بنچمارک حضور پیدا کرد. با توجه به حرف U در انتهای شماره مدل، به نظر می رسد این همان مدلی باشد که قرار است در بازار ایالات متحده به فروش برسد. صرف نظر از این موضوع، نتیجه بنچمارک هم اطلاعات جالبی را در اختیارمان قرار داد.

اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بکار رفته در گلکسی زد فولد 4 توانست در این تست در بخش تک هسته ای، امتیاز 1351 و در بخش چند هسته ای، امتیاز 3808 را کسب کند. این مدل بعلاوه از 12 گیگابایت حافظه رم هم بهره می برد؛ مشابه همان میزانی که برای گلکسی زد فولد 3 هم در نظر گرفته شده بود. حال نمی دانیم آیا مدل دیگر با حافظه رم بیشتر/کمتر هم در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر.

نکته جالب اینجاست که کوالکام مدعی شده تراشه تازه، 10٪ از لحاظ پردازشی و گرافیکی به نسبت نسل گذشته بهبود داشته است. بعلاوه شرکت ادعا کرد اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، از لحاظ مصرف انرژی هم 30٪ عملکرد بهینه تری در مقایسه با مدل استاندارد دارد. این عملکرد با توجه به توانایی بالایی که مدل استاندارد داشت، واقعا عالی است، اما پرسش اینجاست که آیا در عمل هم چنین چیزی را شاهد هستیم؟

اینطور که نتیجه نشان می دهد، پیشرفت خیلی چشمگیر نیست. حال اگر ادعاهای کوالکام درست باشند، گلکسی زد فولد 4 می تواند در بخش های مختلف اعم از توان پردازشی و گرافیکی و طول عمر باتری، عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد. حتی در این شرایط که گفته می گردد باتری آن خیلی پرظرفیت نیست.

انتظار داریم طی روزهای آینده، خبرهای بسیار بیشتر و دقیق تری از گلکسی زد فولد 4 به دستمان برسد. چون این محصول در بدترین حالت، کمتر از 45 روز دیگر رونمایی خواهد شد و با توجه به شناختی هم که از سامسونگ داریم، قطعا باید تا قبل از این رونمایی، اطلاعات دیگری هم از این محصول منتشر گردد.

گفتنی است در کنار این محصول قرار است از گلکسی زد فلیپ 4 هم رونمایی گردد که گفته می گردد آن هم از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5091

به "بنچمارک گلکسی زد فولد 4 با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنچمارک گلکسی زد فولد 4 با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید