بهترین اپ های عکاسی و ویرایش عکس آیفون

به گزارش مجله نماشو، اگر آیفونی را به تازگی خریداری نموده اید، باید بگوییم که با توجه به دوربین قدرتمند به کار رفته در آیفون و همراه داشتن گوشی در تمامی لحظه ها در جیب شما، می توانید با استفاده از این دوربین کار های شگفت انگیزی را انجام دهید و عکس های عالی را ثبت کنید.

بهترین اپ های عکاسی و ویرایش عکس آیفون

با توجه به این موضوع، در این مقاله به معرفی بعضی از بهترین اپ های عکاسی و ویرایش عکس با آیفون خواهیم پرداخت که در زمان ثبت عکس با آیفون و ویرایش عکس های گرفته شده به بهترین شکل ممکن یاری می نمایند.

Halide

اپ Halide به احتمال زیاد محبوب ترین اپ عکاسی در میان کسانی است که به صورت جدی به عکاسی با گوشی خود می پردازند. این اپ محبوب دارای ویژگی هایی برای کنترل حرفه ای تمامی پارامتر های لازم در هنگام عکاسی است.

در واقع بعد از نصب این اپ می توانید همانند یک دوربین عکاسی حرفه ای، پارامتر هایی مانند سرعت شاتر، ISO و تراز سفید عکس را تغییر دهید. البته باید بگوییم که علاوه بر این قابلیت ها، اپ Halide دارای ویژگی های دیگری هم هست.

این اپ دارای بعضی قابلیت های خاص است که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی و دیگر تکنولوژی های موجود، کیفیت عکس های ثبت شده را بهبود می دهد. برای نمونه کاربرانی که آیفون XR یا آیفون 2020 SE دارند می تواند که با استفاده از این اپ و تنها با استفاده از یک دوربین تصاویر پرتره ای را از حیوانات و بعضی اجسام ثبت نمایند.

همچنین کاربران می توانند با استفاده از این اپ در زمان عکاسی، عکس های با کیفیتی را با فرمت RAW ثبت نمایند، به اطلاعات مربوط به هیستوگرام دسترسی داشته باشند، فوکوس دوربین را به صورت دقیق بر روی سوژه دلخواه تنظیم نمایند، از نقشه های مربوط به قسمت های متفاوت عکس با عمق میدان مختلف خروجی بگیرند، از دستیار صوتی سیری برای تنظیم بعضی میان بر ها (Shortcuts) استفاده نمایند و کلی کار دیگر را انجام دهند.

شما می توانید اپ Halide را به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید. برای استفاده از این اپ بعد از 7 روز دوره آزمایشی می توانید اشتراک سالانه ای این اپ را به مبلغ 11.99 دلار تهیه کنید یا که با پرداخت 39.99 دلار به صورت دائمی به استفاده از این اپ بپردازید.

  • اپل ProRAW چیست و برای عکاسان حرفه ای چه اهمیتی دارد؟

Darkroom

بعد از دریافت عکس های شگفت انگیز با آیفون، به اپ ها و ابزار هایی برای ویرایش عکس های گرفته شده نیاز خواهید داشت. البته باید بگوییم که برای انجام این کار حتما لازم نیست که از کامپیوتر بهره ببرید بلکه می توانید عکس های گرفته شده را به راحتی با استفاده از آیفون به شکل زیبایی ویرایش کنید.

یکی از اپ های بسیار خوب برای ویرایش عکس های گرفته شده، اپ Darkroom است. علاوه بر آیفون، کاربران می توانند از این اپ بر روی دستگاه های دیگری مانند آیپد و مک هم استفاده نمایند. یکی از بهترین نکته ها در رابطه با این اپ رابط کاربری زیبا و استفاده آسان از این اپ است.

حتی اگر عکاس حرفه ای نباشید و هنر عکاسی را به تازگی آغاز نموده باشید هم می توانید به راحتی از این اپ بهره ببرید. همچنین این اپ به صورت یکپارچه با iCloud Photo Library توسعه داده شده است تا وقت شما برای انجام کار هایی مانند انتخاب و وارد کردن عکس به این اپ هدر نرود.

با استفاده از Darkroom می توانید پارامتر هایی مانند میزان روشنایی، کنتراست، قسمت های روشن تصویر (Highlights)، سایه ها، دمای رنگ و دیگر جزئیات مربوط به ویرایش عکس را تغییر دهید. علاوه بر این، با استفاده از این اپ می توانید فیلم ها و عکس های Live گرفته شده با آیفون را هم ویرایش کنید.

در کنار این قابلیت ها، این اپ دارای ویژگی هایی مانند استفاده از نمودار منحنی برای ویرایش عکس، اضافه کردن واترمارک، پشتیبانی از عکس های RAW و عملکردی یکپارچه با اپ Halide است.

یکی دیگر از مزیت های عالی این اپ این است که می توانید به بسیاری از ویژگی ها و ابزار های آن به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. می توانید که اپ Darkroom را از اپ استور به صورت رایگان دریافت کنید. برای دسترسی به تمامی قابلیت های این اپ باید که اشتراک سالانه این اپ به مبلغ 19.99 دلار را تهیه کنید.

Focos

اگر علاقه مند به ثبت تصاویر پرتره با آیفون خود هستید، اپ Focos یکی از اپ هایی است که باید آن را حتما بر روی آیفون خود نصب کنید. همچنین این اپ به شما اجازه می دهد که میزان شدت تار شدن تصویر در پشت سر سوژه را تغییر دهید.

البته باید بگویم که به جز تغییر میزان شدت تار شدگی تصویر، این اپ دارای ویژگی هایی مانند ساخت دیافراگم های متنوع با افکت های مختلف برای بوکه ی عکس است. علاوه بر این، این اپ دارای قابلیتی برای شبیه سازی استفاده از لنز های حرفه ای در زمان ثبت عکس است.

البته قابلیت های این اپ به نکات گفته شده محدود نمی گردد؛ همچنین می توانید بعد از نصب این اپ نور های سه بعدی را به عکس گرفته شده اضافه کنید و نقشه های مربوط به عمق میدان عکس برای رسیدن به بوکه مناسب تغییر دهید.

یکی از ویژگی های شگفت انگیز راجع به اپ Focos این است که این اپ با استفاده از هوش مصنوعی به کار رفته در آن به صورت هوشمند نقشه های مربوط به عمق میدان عکس را درست می نماید، حتی اگر عکس ثبت شده با قابلیت پرتره دوربین آیفون ثبت نشده باشد. به طور حتم کار هایی که با استفاده از این اپ می توانید بر روی عکس های خود انجام دهید شگفت انگیز است.

با وجود اینکه اپ Focos بر روی اپ استور به صورت رایگان عرضه شده است، اما برای دسترسی به تمامی قابلیت ها ضروری است که اشتراک سالانه ای این اپ را به مبلغ 7.99 دلار تهیه کنید. همچنین می توانید با پرداخت 12.99 دلار از این اپ به صورت مادام العمر بهره ببرید.

  • ترکیب بندی (لذت عکاسی - قسمت 3)

Lightroom

به طور حتم ادوبی لایت روم (Lightroom) یکی از مشهور ترین اپ های ویرایش عکس در دنیای عکاسی است که توسط بسیاری از عکاسان حرفه ای استفاده می گردد. با وجود اینکه عکاسان این اپ را بیشتر با نسخه دسکتاپش می شناسند، اما ادوبی نسخه ای از لایت روم را هم برای سیستم عامل iOS ارائه نموده است.

کار کردن و ویرایش عکس ها با اپ لایت روم واقعا ساده است. این اپ شامل قسمت های مختلفی برای تغییر پارامتر هایی مانند میزان نور، رنگ ها، افکت ها، جزئیات و دیگر قسمت های عکس است. همچنین می توانید با استفاده از این اپ عکس های خود را از لحاظ اپتیکی تغییر دهید و مشکلاتی مانند اعوجاج لنز در عکس ثبت شده را برطرف کنید.

این اپ دارای حالتی اتوماتیک است تا با استفاده از آن بتوانید عکس گرفته شده را به شکل مناسبی ویرایش کنید. اگر شما هم اکنون اشتراک Adobe Creative Cloud را تهیه نموده باشید، بعد از نصب نسخه iOS این اپ می توانید تمامی فرایند ویرایش عکس را بین کامپیوتر و آیفون خود به اشتراک بگذارید. به عنوان نمونه می توانید ویرایش یک عکس را در مک خود آغاز کنید و آن را در آیفون یا آیپد خود به سرانجام برسانید.

می توانید نسخه iOS لایت روم را به صورت رایگان از اپ استور دانلود نماید، اما برای استفاده از تمامی قابلیت های این اپ باید اشتراک سرویس Adobe Creative Cloud را تهیه کنید.

  • برای عکاسی با موبایل کدام گوشی هوشمند مناسب تر است؟ (لذت عکاسی - قسمت 1)

DoubleTake

علاوه بر عکاسی، بسیاری از کاربران از آیفون خود برای تهیه فیلم استفاده می نمایند. با توجه به این موضوع، در این قسمت قصد داریم برای کامل شدن این مقاله به معرفی اپی برای تهیه فیلم بپردازیم.

اپ DoubleTake توسط شرکتی توسعه داده شده است که در گذشته اپ FiLMiC Pro را هم توسعه داده بود. این اپ به کاربران اجازه می دهد تا به شکل جدیدی بتوانند با آیفون خود به ضبط فیلم بپردازند.

بعضی وقت ها موقعیت هایی پیش می آید که استفاده تنها از یک دوربین برای ضبط فیلم کافی نیست. در این زمان، استفاده از اپ DoubleTake باعث می گردد که بتوانید با ضبط فیلم با استفاده از دو دوربین با زاویه دید مختلف فیلم های حرفه ای را تنها با آیفون خود ثبت کنید.

این اپ به شما اجازه می دهد که بعد از انتخاب دو دوربین موجود در آیفون، با آن ها به صورت هم زمان به ضبط فیلم بپردازید. به عنوان نمونه می توانید که از میان لنز های فوق عریض، عریض، تله فوتو و دوربین سلفی دو دوربین دلخواه را برای ضبط فیلم انتخاب کنید.

این اپ همچنین در زمان انجام این کار به شما اجازه می دهد که فیلم هایی را به صورت 24، 25 و 30 فریم در ثانیه ضبط کنید. همچنین این اپ دارای تنظیمات پیچیده ای نیست و برای استفاده از آن می توانید که تنها بعد از اجرای آن و انتخاب دوربین های دلخواه به ضبط فیلم بپردازید.

می توانید اپ DoubleTake را به صورت رایگان از اپ استور دریافت کنید (پشتیبانی از آیفون SE 2020، آیفون XR و مدل های جدیدتر).

جمع بندی

در این مقاله با تمامی اپ های لازم برای آغاز عکاسی و ویرایش عکس های گرفته شده به صورت حرفه ای با آیفون آشنا شده اید. با وجود اینکه این لیست شامل اپ های غیررایگانی مانند Halide است، اما می توانید با مقداری جست وجو در اینترنت و اپ استور با اپ های رایگانی هم روبه رو شوید که بتوانید از آن ها برای بهبود عکس های گرفته شده با آیفون بهره ببرید.

  • ویرایش عکس با موبایل (لذت عکاسی - قسمت 7)

منبع: 9TO5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1475

به "بهترین اپ های عکاسی و ویرایش عکس آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین اپ های عکاسی و ویرایش عکس آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید