بهترین مناطق برای غواصی در تایلند

به گزارش مجله نماشو، معرفی معروفترین مکان ها برای غواصی در تایلند

تصمیم سفر به تایلند را دارید؟ یا حتی آرزوی سفر به این کشور پر جاذبه را دارید؟ شک نکنید که یکی از پرهیجان ترین کارهایی که می توانید در این کشور انجام دهید، کشف دنیای زیر آب است! بله، غواصی. دیدن دنیای رنگارنگ زیر آّب؛ شنا با ماهی ها در سواحل مرجانی تایلند. فرقی نمی کند در کدام شهر تایلند هستید، با انتخاب تور تایلند و سفر به شهرهای معروفی چون پوکت و پاتایا می توانید لوازم غواصی را اجاره کنید و به زیر آب بروید. با خبرنگاران همراه باشید تا شما را برای بهترین مناطق غواصی در تایلند آشنا کنیم.

بهترین مناطق برای غواصی در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به یاد داشته باشید هر جایی نمی توانید غواصی کنید و اگر برای اولین بار است حتما بایستی از راهنمایان غواص آموزش ببینید. ما در این مطلب سعی کردیم بهترین مناطق برای غواصی در تایلند را به شما معرفی کنیم، مناطقی که مملو از غواصان آماتور و حرفه ای هستند و در آنجا تنها نخواهید بود. غواصی در تایلند یکی از جذاب ترین بخش های سفرتان خواهد بود.

کوه نانگ یوان، کوه تائو Koh Nang Yuan, Koh Tao

کوه نانگ یوان شامل سه جزیره مختلف است که فقط از نوک شمال شرقی کوه تائو پیدا شده است. این جزایر با سد شنی سفید درخشان به جزیره محبوب متصل می شوند. تپه های دریایی مرجانی که از مرجان های نرم و سخت ساخته شده اند، محافظت شده و نسبتا کم عمق هستند و این باعث می گردد که این مکان برای غواصی بسیار عالی باشد. این منطقه یکی از بهترین مناطق برای غواصی در تایلند است. هزینه ورودی به جزیره وجود دارد چون جزیره در مالکیت خصوصی است، اما این هزینه برای کشف و غواصی در آب درخشان و خیره نماینده خلیج تایلند اندک است.

ساحل اولئوک، کوه تائو Aow Leuk Beach, Koh Tao

یکی دیگر از بهترین مناطق برای غواصی در تایلند در کوه تائو، که به نام جزیره لاکپشت شناخته می گردد، الئوک است. در این ساحل که در ساحل جنوب غربی واقع شده است، غواصان می توانند اسباب خود را برداشته و منطقه زیر ساحل را کشف نمایند. صخره مرجانی نسبتا کم عمق است، بنابراین شناگران مجبور نیستند برای دیدن منظره شگفت انگیز از آنچه که درست در زیر سطح شفاف آن قرار گرفته است، به خطر بیفتند.

خلیج مایا، کوه فی فی Maya Bay, Koh Phi Phi

لئوناردو دی کاپریو پس از نخستین فیلم ساحل، این خلیج را روی نقشه گردشگران سراسر دنیا قرار داد. فیلم در سال 1999 در این جزایر فیلمبرداری شد و از آن موقع گردشگران به این خلیج خاص رفته اند تا بعضی صحنه های مورد علاقه خود را تحسین نمایند. خلیج، مکانی عالی برای غواصی است، زیرا که تقریبا به طور کامل از صخره های مرجانی تشکیل شده است. محدوده اصلی ساحل حدود 200 متر طول دارد و توسط صخره های بلند در سه طرف احاطه شده است که پوشیده از شاخ و برگ سبز است.

ساحل کتا، پوکت Kata Beach, Phuket

اگر چه ساحل پاتونگ جایزه محبوب ترین سواحل در پوکت را دریافت می نماید، ساحل کتا بعضی از بهترین نماهای زیر آب را برای غواصان در جزیره بدون احتیاج به شکستن خط ساحلی برای گواهی شیرجه فراهم می نماید. ساحل شنی سفید آن با درختان نخل شیب دار احاطه شده است که به بازدیدنمایندگان ساحل خلوت بی نهایتی را ارائه می نماید. ساحل حدود یک مایل طول دارد، اما بدون در نظر دریافت اندازه آن، ساحل کتا خلوت و بی سر و صدا باقی می ماند.

کونگام یائی Koh Ngam Yai

کونگام یائی کاملا در خارج از شهر چمفون واقع شده است که بزرگتر از دو جزیره کونگام است. اینجا یکی دیگر از بهترین مناطق برای غواصی در تایلند است. بسیاری از مسافران راه خود را تنها برای رفتن به جاهای دیگر بعد از رسیدن به چمفون می اندازند و یا جزیره محبوب کوه تائو یا کوساموئی. به همین دلیل، کونگام یائی، جدا از ساحل تانگ ولائین ساحل، هم آرام و منحصر به فرد است و هم مجهز به مرجان های کم عمق و رنگارنگ است که در بسیاری از مکان ها تنها 6 فوت پایین تر از سطح روشن آن یافت می گردد. کمی بیش از یک ساعت طول می کشد تا با قایق از ساحل تانگ ولائین به کونگام یائی برسید.

خلیج اونیانگ، کوکرادان Ao Niang Bay, Koh Kradan

کوکرادان، جزیره کوچکی در جنوب شرقی کوه لانتا است که هم از داخل و هم خارج از آب چشمگیر است. این جزیره بخشی از پارک ملی هت چائو مای به اندازه 89 مایل مربع می باشد و موجب می گردد که صخره های مرجانی آن تقریبا دست نخورده و یا از طرف بازدید نمایندگان نابود شوند. این خلیج یکی از ساکت ترین جزایر تایلند است که گردشگران بسیار کمی دارد و فراوانی پوشش گیاهی خلوت کاملی را برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 329

به "بهترین مناطق برای غواصی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مناطق برای غواصی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید