تبدیل تفنگ تهاجمی به مرکز اطلاعات جنگی با سامانه آرکاس

به گزارش مجله نماشو، آرکاس برای اتصال به تفنگ های موجود طراحی شده است و رایانه مجهز به هوش مصنوعی در قسمت دستگیره جلو سلاح نصب می گردد و یک چشمی الکترواپتیکال زیر لوله تفنگ قرار می گیرد.

تبدیل تفنگ تهاجمی به مرکز اطلاعات جنگی با سامانه آرکاس

خبرنگاران؛ مجله تصویری سلاح - شرکت البیت سیستمز (Elbit Systems) دوربینی نو مجهز به هوش مصنوعی برای تفنگ های تهاجمی را توسعه داده است که به نام سامانه اپلیکیشن جنگی تفنگ تهاجمی (آرکاس) شناخته می گردد و دوربین تفنگ تهاجمی سربازان را به یک مرکز اطلاعات جنگی قابل حمل تبدیل می نماید. بعلاوه، این سامانه به سرباز اجازه می دهد بدون این که چندان در معرض دید قرار بگیرد و زمانی که در گوشه ای سنگر گرفته است، اقدام به تیراندازی کند.

زمانی مگسک پیشرفته ترین سامانه داده روی تفنگ ها بود که به سربازان در نشانه گیری یاری می کرد. امروز، دوربین های مختلف با ویژگی های مانند دید در شب به تجهیزاتی استاندارد برای سربازان تبدیل شده اند.

آرکاس برای اتصال به تفنگ های موجود طراحی شده است و رایانه مجهز به هوش مصنوعی در قسمت دستگیره جلو سلاح نصب می گردد و یک چشمی الکترواپتیکال زیر لوله تفنگ قرار می گیرد. رایانه داده ها را از چشمی جمع آوری می نماید، و اطلاعات تاکتیکی از سامانه فرماندهی و کنترل واحد جنگی و دیگر دستگاه های آرکاس و داده های تشخیصی مکانیکی از خود تفنگ جمع آوری می گردد.

پس از پردازش، میدان دید چشمی الکترواپتیکال و دیگر اطلاعات به وسیله دوربین سلاح یا قطعه چشمی در نسخه بی سیم که روی کلاه سرباز قرار می گیرد، در یک قالب واقعیت افزوده برای وی نمایش داده می گردد. با استفاده از این داده ها، کاربر بازخوانی زمان واقعی از محدوده هدف در روز یا شب، چگونگی تصحیح باد و مسافت، وجود آتش سلاح های دیگر، تشخیص حرکت ویدئویی، تشخیص نیروهای دوست از دشمن، و ماهیت مسائل مکانیکی تفنگ را در اختیار خواهد داشت.

اگر این موارد کافی نیستند، سامانه ویدئویی بعلاوه به کاربر اجازه می دهد تا هنگامی که در گوشه ای سنگر گرفته پیش از شلیک، دقت سلاح را تنظیم کند. کنترل سامانه به وسیله یک دکمه جوی استیکی که در قسمت دستگیره جلوی سلاح قرار گرفته است یا یک رابط کاربری گرافیکی انجام می گردد. سامانه پایه آرکاس دارای دید حرارتی یا دید در شرایط نور کم است، اما می تواند با اجرای برنامه های هماهنگ بهبود یافته و عملکرد با جزئیات بیشتر را هم در اختیار کاربر قرار دهد.

---

تاریکی مطلق و چشم های بینا!(+عکس)

از مسلسل بازنشسته روس تا تفنگ لیزری چینی! (+تصاویر)

نسل نو عینک های نظامی پیشرفته در ارتش آمریکا معرفی می گردد(+عکس)

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1875

به "تبدیل تفنگ تهاجمی به مرکز اطلاعات جنگی با سامانه آرکاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل تفنگ تهاجمی به مرکز اطلاعات جنگی با سامانه آرکاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید