تجهیزات عکاسی در سفر

به گزارش مجله نماشو، به همراه بردن وسایل عکاسی در سفر همیشه یک دغدغه بوده است. اگر قصد عکاسی در سفر دارید و نمی دانید چه تجهیزاتی با خود به همراه ببرید، با خبرنگاران همراه باشید.

تجهیزات عکاسی در سفر

عکاسی یکی از محبوب ترین هنرها است. کسانی که در سفر عکاسی می نمایند و می خواهند عکس های بهتر و با کیفیت تری داشته باشند باید از وسایل جانبی مانند لنزهای مختلف، فیلترها و سه پایه، رفلکتور و غیره استفاده نمایند. اما حمل همه این تجهیزات در سفر ممکن است سخت باشد. برای انتخاب برترین تجهیزات عکاسی در سفر با ما همراه باشید.

دوربین

عکاسان حرفه ای وجود دارند که حتی با آیفون هم عکس های باکیفیتی می گیرند. اگر می خواهید کیفیت عکس هایتان بالا باشد و نویز کمتری در تمام تنظیمات داشته باشید، بهتر است که از یک دوربین DSLR یا بدون آینه بهره ببرید. به طور کلی هرچقد سنسور شما بزرگ تر باشد عکس شما هم با کیفیت تر خواهد بود. برای عکاسی همه منظوره نگاهی به دوربین های Canon 5D Mark IV، Nikon D750، Sony a7R II، Sony a99 II، Pentax K-1، Fujifilm X-T2 و Sony a6500 بی اندازید.اگر می خواهید عکاسی شهری انجام دهید دوربین Olympus O-MD E-M1 Mark II برای این کار بی نظیر است. دوربین های Olympus PEN-F و Panasonic Micro Four Thirds هم بسیار عالی هستند. دوربین کوچک Sony RX1R II هم برترین کامپکت موجود است.

لنز

همواره فقط لنزهایی را با خود به سفر می برم که احساس می کنم به آن ها احتیاج دارم، معمولا 3 لنز اما هرگز بیش از 5 لنز نمی گردد. من با لنز زوم عکاسی می کنم چون ترجیح میدهم سبک سفر کنم و بعلاوه از قابلیت های زیادی که در اخیتارم قرار می دهد لذت می برم. بیشتر اوقات لنز های ثابت برترین کیفیت موجود را ارایه می دهند اما امکانات کمتری دارند. در نتیجه، ترجیح می دهم لنز ثابتی را با خود به سفر ببرم که احساس می کنم به آن احتیاج دارم ، مثلا وقتی می خواهم از مردم عکس بگیرم، لنز پورتره را با خود می برم. لنزهای که معمولا در کیف مسافرتی عکاس ها پیدا می گردد شامل لنز تله فوتو برای نمای دور و نمای بسته، لنز نمیه واید و لنز تله فوتو کوتاه است. برای توسعه میدان در لنز تله فوتو از تبدیل 1.4x استفاده می کنم. کوله پشتی سفر من شامل یک لنز 70-200، یک لنز 100-400 و یک لنز 24-70 یا 24-105 می گردد. لنز های مشابه از شرکت های دیگر نیز قابل دسترسی است.

فلاش و ریموت کنترل

شما هیچوقت نمی توانید پیش بینی کنید که با چه موقعیت های عکاسی روبه رو می شوید. بردن یک فلاش در سفر، به شما یاری می نماید تا در موقعیت هایی که نوری کمی وجود دارد عکس های با نوری در حد روشنایی روز بی اندازید.

کارت حافظه

من معمولا بیشتر از چیزی که احتیاج دارم در سفر، کارت حافظه با خود می برم و تمام عکس هایی که می گیرم را روی آن ها ذخیره می کنم تا زمانی که به خانه برسم و بتوانم عکس هام را منتقل کنم. من از کارت حافظه لسکار (Lexar) و ساندیسک (Sandisk) استفاده می کنم. برخی از دوربین های نو دارای نسل نو کارت حافظه CFast 2 و کارت XQD هستند که کاملا ارزش پولی که بابت آن داده می شوند را دارد.

کیف

من یک کوه از کیف های دوربین دارم، هر کدام برای احتیاجهای متفاوت. بیشتر مواقع از یک کوله پشتی استفاده می کنم. برای عکاسی های شهری از کیف شانه ای استفاده می کنم. من همواره کوچک ترین کیف را برای حداقل امکانات انتخاب می کنم. کیف هایی که استفاده می کنم شامل Think Tank، Tamrac، Lowepro می گردد. البته کیف های عالی زیادی در بازار وجود دارد که فهرست کردن آن ها خود احتیاجمند مقاله ای دیگر است. توصیه من این است که برای انتخاب کیف مناسب وقت بگذارید و تمام امکانات کیف را آنالیز کنید. اگر امکانش بود با وسیله آن ها را امتحان کنید. از کیف دوربین در سفرهای کوتاه می توان به عنوان چمدان هم استفاده کرد.کیفی که هم بتوان لوازم عکاسی را در آن قرار داد هم مقداری لباس. شما می توانید مقدار زیادی لباس را در محل لنز 300 میلیمتری جا دهید. نکاتی که باید دقت کنید:

  • سایز: شما باید مطمعن شوید که کیفتان در محفظه مخصوص کیف هواپیما جا می گردد.
  • ضدآب: شما به یک کیف دوربین ضدآب احتیاج دارید، حتی اگر باران و برف و تگرگ را پیش بینی نکرده باشید.
  • چیدمان: شما احتیاج دارید که به وسایلتان، سریع و راحت دسترسی داشته باشید.

فیلتر

هرچند وقتی عکس ها را ادیت می کنم از فیلترهای دیجیتالی استفاده می کنم، اما باز هم یک فیلتر پولاریزه و یک فیلتر ND با خود به سفر می برم. فیلتر پولاریزه یاری می نماید تا درخشندگی آب، شیشه و شاخ و برگ درختان را کمتر و آبی آسمان را تیره تر و سفیدی ابرها درخشان تر گردد. فیلتر ND از ملزومات عکاسی برای محو کردن آب و ابرها است. برترین فیلتری که می توانید را انتخاب کنید. من از فیلتر Hoya، B+W، Tiffen و Lee استفاده می کنم.

بندآویز

من از بندآویز Black Rapid دو بندی و تک بندی استفاده میکنم. علت اصلی این است که از شانه های شما نمی افتند. برند معروف دیگر برای عکاسانی که به سفر می فرایند، بندآویز UPstrap-Pro است که طراحی آن، از لغزش دوربین جلوگیری می نماید. بندآویز Spider holsters هم یکی از معروف ترین انتخاب ها بین عکاسان است.

سه پایه

بسیاری از عکاسان مبتدی که به سفر می فرایند از سه پایه مقرون به صرفه قیمت استفاده مینمایند که اگر در حین سفر شکست بتوانند آن را تعوض نمایند. من از سه پایه های Really Right Stuff استفاده میکنم. دیگر برندهای معروف شامل Manfrotto، Slik، Gitzo، Induro، Benro می گردد. نکات مهمی که در خصوص سه پایه باید به آن توجه کنید:

  • ارتفاع: بهتر است سه پایه ای خریداری کنید که به بلندی قد خودتان بتوانید آن را مرتفع کنید.
  • وزن: سه پایه های از جنس فیبر کرن بسیار سبک هستند اما ممکن است گران باشند. سه پایه ای خریداری کنید که بتوانید همه جا با خود حمل کنید و خسته نشوید.

رفلکتور و دیفیوزر

رفلکتورها و دیفیوزرها به شما یاری میکند که بدون این که وزن زیادی به وسایل خود اضافه کنید نور مناسبی را برای عکاسی خود فراهم کنید. من از کیت رفلکتور Westcott 5-in-1 برای کنترل نور در عکاسی از چهره در سفر های خود استفاده می کنم. بعلاوه به راحتی نیز در کیف جا می گردد.

منبع: کجارو / dpmag.com
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2045

به "تجهیزات عکاسی در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات عکاسی در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید