تخت های خالی بخش هموفیلی و تالاسمی بیمارستان سیدالشهدا اصفهان

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران/اصفهان رئیس بیمارستان سیدالشهدا اصفهان با اشاره به اینکه اینجا خط مقدم خدمت رسانی به بیماران هموفیلی و تالاسمی است، گفت: نه تنها هیچ مسئله ای در خدمت رسانی به بیماران هموفیلی و تالاسمی نداریم، بلکه آمادگی دو برابر ظرفیت فعلی را هم داریم، چراکه هم اکنون بسیاری از تخت های این دو بخش خالی است.

تخت های خالی بخش هموفیلی و تالاسمی بیمارستان سیدالشهدا اصفهان

مهران شریفی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در اصفهان بیش از 600 بیمار هموفیلی یا بیمار دارای مسائل فاکتوری داریم که بیشتر این افراد به دلیل اینکه آموزش های لازم را دیده اند، تزریق فاکتور و فراورده ها را در منزل انجام می دهند و نیازی به حضور و بستری آنها در بیمارستان ندارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه باوجود همه تحریم ها، خوشبختانه تا به امروز هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تأمین فاکتورها و فراورده های مورد نیاز بیماران نداشته ایم، اضافه نمود: شاید در حد یک روز به خاطر مسائلی همچون حمل ونقل، برای تأمین این فاکتور و فراورده ها وقفه ایجادشده باشد، اما این مشکل هیچ گاه به صورت جدی نبوده است.

وی در خصوص انتقال بخش بیماران هموفیلی نیز، گفت: به دلیل توسعه بخش پرتودرمانی بیمارستان سیدالشهدا، که موردنیاز مبرم شهر اصفهان نیز است، مجبور شدیم اتاق دریافت فراورده های بیماران هموفیلی را به مکان دیگری منتقل کنیم که مکان قابل قبولی است و در این زمینه مسئله ای وجود ندارد.

مراجعه روزانه یک تا دو بیمار هموفیلی برای دریافت فرآورده های خونی

رئیس بیمارستان سیدالشهدا اصفهان با اعلام اینکه روزانه حداکثر یک تا دو بیمار برای دریافت فاکتور و فرآورده ها به بخش هموفیلی بیمارستان مراجعه می کنند، شرح داد: درمانگاه هموفیلی با حضور دکتر قنوات فوق تخصص خون و انکولوژی هر روز هفته از شنبه تا چهارشنبه دایر است، همچنین دکتر هورفر و دکتر محمود زاده هر روز هفته به عنوان پزشک فوق تخصص انکولوژی در خدمت بیماران هستند.

وی گفت: زمان انتظار بیماران تا رسیدن به پزشک فوق تخصص حداکثر نیم ساعت و زمان انتظار بیماران تا دریافت فرآورده های خونی حداکثر نیم ساعت است.

شریفی با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران هموفیلی در دندانپزشکی این بیمارستان، ادامه داد: البته چند روزی به دلیل تأمین مواد اولیه و مرخصی دندان پزشک، در خدمت رسانی دندانپزشکی وقفه افتاد، اما هم اکنون مسئله ای در ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران وجود ندارد، همچنین درمانگاه ارتوپدی و درمانگاه زنان و زایمان هفته ای یک روز مختص بیماران هموفیلی در مرکز دایر است.

رئیس بیمارستان سیدالشهدا اصفهان در خصوص بخش فیزیوتراپی ویژه بیماران هموفیلی نیز، گفت: وزارت بهداشت ما را ملزم کرده که بخش فیزیوتراپی برای بیماران هموفیلی داشته باشیم. به همین منظور با توجه به قوانین دولتی، تا به امروز دو بار اقدام به برگزاری استعلام واگذاری واحد فیزیوتراپی کرده ایم که باوجود دعوت از افراد ذی صلاح، هر دو استعلام به دلیل نداشتن متقاضی ابطال شد و در حال حاضر پیگیر عقد قرارداد با دانشکده توان بخشی جهت راه اندازی بخش فیزیوتراپی هستیم.

امکان ادغام بخش هموفیلی و تالاسمی وجود دارد

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امکان ادغام بخش هموفیلی و تالاسمی در بیمارستان سیدالشهدا وجود دارد، شرح داد: بخش تالاسمی این مرکز، امکانات لازم را برای پذیرش بیماران هموفیلی دارد، بااین وجود بخش جداگانه ای برای بیماران هموفیلی در نظر گرفته شده که در بیشتر روزها ظرفیت آن خالی است.

وی با رد ادعاهای مطرح شده در خصوص شرایط نامساعد بیماران هموفیلی در اصفهان، گفت: تمام امکانات برای خدمات رسانی به بیماران هموفیلی و تالاسمی در اصفهان وجود دارد و فقط پیگیر بخش فیزیوتراپی هستیم، بنابراین به جرأت می توانیم بگوییم که در استان های دیگر خدمات بیشتری وجود ندارد که ما در اصفهان در اختیار بیماران قرار ندهیم، همچنین ممکن است در شرایط موجود، اعتباری به استان بیاید و از آن استفاده نشود تا به مرکز بازشود!؟

این فوق تخصص خون و انکولوژی با اشاره به هزینه های بسیار زیاد فراورده ها و فاکتورها، شرح داد: علاوه بر بودجه ای که برای تأمین فاکتورها و فرآورده ها اختصاص داده می شود، دانشگاه علوم پزشکی نیز اعتباری اضافه نموده و فاکتورها را باقیمت بسیار بالا تهیه می کند تا در اختیار بیماران قرار دهد.

بار هزینه بیماران هموفیلی به دوش وزارت بهداشت و دولت است

وی با تأکید بر اینکه بار هزینه تأمین نیازهای بیماران هموفیلی بر دوش وزارت بهداشت و دولت است، اضافه نمود: سازمان های مردم نهاد و خیریه ها بابت فاکتورها و فرآورده ها هزینه نمی کنند و فقط در کنار وزارت بهداشت، به عنوان حامیان معنوی بیماران قرار دارند.

رئیس بیمارستان سیدالشهدا اصفهان با ابراز تأسف از اینکه گاهی افرادی که صلاحیت و تخصص لازم را ندارند، با اظهارنظرهای خود باعث نگرانی بیماران می شوند، ادامه داد: انتشار این گونه از اظهارنظرها علاوه بر بیماران، بر کل جامعه اثر منفی می گذارد و باعث نگرانی و تشویش اذهان عمومی می شود.

شریفی بابیان اینکه در بیمارستان سیدالشهدا ظرفیت کافی برای خدمت رسانی به بیماران هموفیلی وجود دارد، شرح داد: با غربالگری هایی که صورت می گیرد تعداد بیماران هموفیلی و تالاسمی روزبه روز کمتر می شود، اما حتی اگر شرایطی به وجود آید که تعداد بیماران دو برابر هم شود، بیمارستان سیدالشهدا این آمادگی را دارد که به تمام این بیماران خدمت رسانی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اینجا خط مقدم خدمات رسانی به بیماران هموفیلی و تالاسمی است، گفت: اعلام می کنیم که هیچ مسئله ای در زمینه خدمت رسانی به این بیماران وجود ندارد و حتی در بخش تالاسمی و هموفیلی تخت های خالی داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 794

به "تخت های خالی بخش هموفیلی و تالاسمی بیمارستان سیدالشهدا اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت های خالی بخش هموفیلی و تالاسمی بیمارستان سیدالشهدا اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید