ترکیه میزبان روزهای فرهنگی ترکمنستان

به گزارش مجله نماشو، روزهای فرهنگ ترکمنستان در ترکیه و به میزبانی شهر سیواس برگزار گردید.

ترکیه میزبان روزهای فرهنگی ترکمنستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ترند، وزارت امور خارجه ترکمنستان خاطرنشان کرد که مراسم افتتاحیه روزهای فرهنگ این کشور در شهر سیواس ترکیه و با حضور اساتید هنرمند ترکمنی در تاریخ 10 ژوئیه برگزار گردید.

این مراسم با حضور چهره های فرهنگی و هنری ترکیه، تاریخدانان و مورخان هنری و فعالین رسانه ای برگزار گردید.

در جریان روزهای فرهنگ ترکمنستان در ترکیه نمایشگاه هنرهای تزئینی و آثار ارزشمند موزه ای به همراه یک نمایشگاه عکس نیز شروع به کار کرد. هم چنین مرکز کنگره شهر سیواس نیز میزبان اکران یک فیلم ترکمنی بود.

نمایشگاه اشیای نادر و کمیاب موزه ای، آثار هنرهای تزئینی به همراه عکس ها و کتاب های ترکمنی نیز در کتابخانه شهر سیواس برگزار گردید.

مرکز فرهنگی آتاترک شهر سیواس نیز میزبان کنسرت هنرمندان ترکمنستانی بود. فیلم آت میرات که به هنر تربیت اسب به ویژه سنت سوارکاری ترکمن اختصاص دارد نیز به عنوان بخشی از روزهای فرهنگ ترکمنستان در ترکیه نمایش داده شد.

روابط ترکیه و ترکمنستان نشان می دهد که مناسبات این 2 کشور ترک زبان در دوره ریاست جمهوری قربانقلی بردی محمداف بیش از هر زمان دیگری گسترش یافته است.

گزارش ها همچنین حاکی از آن است که حجم مبادلات بازرگانی بین ترکمنستان و ترکیه در سال 2013 میلادی بالغ بر 5 میلیارد دلار بوده است.

ترکیه در مجموع طرح هایی به ارزش 32 میلیارد دلار در ترکمنستان اجرا نموده یا در دست اجرا دارد و هم اکنون بیش از 600 شرکت ترک در قالب 400 طرح در خاک ترکمنستان فعال هستند.

علاوه بر بحث آموزشی، ترکیه تنها کشوری است که حضور پررنگ رسانه ای در ترکمنستان دارد به طوریکه هر یک از رسانه های معتبر دیداری، شنیداری و مکتوب ترکیه نمایندگی رسمی و فعال در عشق آباد دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4524

به "ترکیه میزبان روزهای فرهنگی ترکمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه میزبان روزهای فرهنگی ترکمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید