تور ارمنستان: کوشش برای دستیابی به صلح ارمنستان و آذربایجان باید دوجانبه باشد

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از وب سایت رادیو دولتی ارمنستان، آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان در مصاحبه با فیگارو گفت که ایروان تمام کوشش خود را برای برقراری صلح پایدار در منطقه به کار می گیرد و برای اینکه این فرایند مؤثر واقع گردد، کوشش ها باید دوجانبه باشد.

تور ارمنستان: کوشش برای دستیابی به صلح ارمنستان و آذربایجان باید دوجانبه باشد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

وزیر خارجه ارمنستان گفت: الفاظ دو طرف بسیار فرق دارد. ارمنستان از باز کردن همه کانال های ارتباطی صحبت می نماید، در حالی که آذربایجان بر به اصطلاح کریدور (با نخجوان) اصرار دارد. ارمنستان به عنوان مظهر حسن نیت حاضر است تمامی نقشه های مین های واقع در منطقه را که در اختیار دارد تحویل دهد، اما آذربایجان علیرغم تعهد خود، اسرای ارمنی را آزاد نمی نماید.

میرزویان اضافه کرد: در حالی که ما از صلح صحبت می کنیم، آذربایجان اظهارات بیگانه هراسانه خود را چند برابر می نماید. گواه این ادعا، سخنان رئیس جمهور آذربایجان در مورد پارک موسوم به غنایم نظامی است که در بهار سال جاری در باکو افتتاح شد.

وزیر امور خارجه بعلاوه در پاسخ به این سوال که دامنه این سخنان نفرت انگیز تا کجا می تواند پیش برود، گفت: پاسخ به این سوال سخت در باکو است. نفرت می تواند منجر به نابودی یا نسل کشی گردد. مردم ارمنستان این را می دانند.

وی در عین حال تاکید نمود: صلح پایدار مهم است، اما تصور حضور جمعیت ارمنی در منطقه ها تحت کنترل آذربایجان سخت خواهد بود. در نتیجه جنگ، هیچ ارمنی در سرزمین های تحت کنترل آذربایجان زندگی نمی نماید که این خود علت واقعی پاکسازی قومیتی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1938

به "تور ارمنستان: کوشش برای دستیابی به صلح ارمنستان و آذربایجان باید دوجانبه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: کوشش برای دستیابی به صلح ارمنستان و آذربایجان باید دوجانبه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید