توسعه گردشگری زمستانی اردبیل توسط ادارات عملیاتی گردد

به گزارش مجله نماشو، استاندار اردبیل خواهان مشارکت دستگاه های اجرایی در توسعه گردشگری زمستانی این استان شد.

توسعه گردشگری زمستانی اردبیل توسط ادارات عملیاتی گردد

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل، عصر چهارشنبه 7 آذر در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری با موضوع زمستان بیدار توضیح داد: گردشگری فرابخشی و نیازمند مشارکت تمامی حوزه ها است.

او با بیان اینکه اردبیل نه تنها در تابستان بلکه در زمستان نیز از توانمندی های متعددی در حوزه گردشگری برخوردار است، اضافه نمود: ضروری است برنامه ها به سمت زمستانی شدن گام برداشته و ظرفیت های گردشگری در نیمه دوم سال فعال گردد.

استاندار اردبیل با اذعان به اهمیت گردشگری در رونق مالی مناطق تاکید نمود: اینکه در نیمی از سال بازار اردبیل فعال بوده و در نیمی فعالیت و رونق مطلوب نداشته باشد، مقبول نیست.

رئیس کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت آماده باش تاسیسات گردشگری در نیمه دوم سال نیز تاکید نمود و اضافه نمود: به منظور اجرای برنامه های متنوع ضروری است بازگشایی دائمی محورهای مواصلاتی، آماده سازی اقامتگاه ها و پیست اسکی مورد توجه قرار گیرد.

به گفته بهنام جو گردشگری اردبیل این توانمندی را دارد که برای این منطقه ارز آور باشد و ضروری است طرح زمستان بیدار با جدیت دنبال گردد.

او همچنین به ضرورت تقویت زیرساخت های گردشگری و تاسیسات اقامتی و تفریحی تاکید نمود و خواهان مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه ها شد.

برطرف نواقص زیر ساخت های ارتباطی

نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این نشست به ضرورت برطرف نواقص زیرساخت های ارتباطی این استان با هدف رونق گردشگری تاکید نمود.

او توضیح داد: تحقق برنامه های گردشگری به ویژه در زمستان نیازمند تقویت زیرساخت ها است.

او اضافه نمود: از جمله مهمترین زیرساخت ها محورهای ارتباطی است که انتظار می رود به منظور رونق گردشگری نواقص آن برطرف گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به اهمیت خط ریلی اردبیل تاکید نمود و اضافه نمود: بهره برداری از راه آهن ثمرات قابل توجهی در توسعه گردشگری استان خواهد داشت.

فلاحی با تاکید به اهمیت نگاه فراحوزه ای به گردشگری توضیح داد: توسعه گردشگری نمی تواند توسط یک یا چند دستگاه اجرایی عملیاتی گردد و ضروری است تمامی دستگاه ها مشارکت جامع داشته باشند.

او اضافه نمود: اداره کل میراث فرهنگی استان به منظور رونق گردشگری چند سیاست کلان را اتخاذ نموده و از جمله اینکه طرح پیشنهادی استاندار با عنوان زمستان بیدار به عنوان یک ماموریت و نه شعار دنبال می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: تقویت تاسیسات گردشگری ضرورت دیگری است که مشارکت بخش خصوصی را می طلبد.

فلاحی اضافه نمود: همچنین مجموعه ظرفیت ها باید در سطح گسترده معرفی گردد که نیازمند تعریف رویدادهایی در این راستا هستیم و جشنواره زمستانی با رویکرد متفاوتی در امسال تعریف شده است.

صغری فرشی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز اردبیل از برگزاری جشنواره زمستانی اردبیل از هفتم دی لغایت 15 اسفند ماه امسال اطلاع داد.

او اضافه نمود: در راستای تحقق ماموریت ابلاغی از سوی استاندار اردبیل مبنی بر زمستان بیدار اردبیل، جشنواره زمستانی تدارک دیده شده که امسال متمایز از سال های قبل برگزار می گردد.

او اضافه نمود: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی ها در 10 شهرستان برگزار می گردد و به دنبال افزایش جذب و ماندگاری گردشگران، افزایش و رونق تورهای تخصصی ورودی به استان، توسعه گردشگری ورزشی و رونق مالی استان است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید نمود: هفته اول از 7 تا 14 دی ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه و با محور برگزاری نمایشگاه های توانمندی گردشگری در شهرهای استان و هفته دوم از 15 تا 21 دی ماه با محور معرفی توانمندی های اقوام ایرانی همراه خواهد بود.

فرشی با بیان اینکه در هفته دوم استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، گلستان، گیلان، زنجان و اردبیل به اجرای برنامه خواهند پرداخت، ادامه داد: هفته سوم از 22 تا 28 دی ماه با برگزاری نمایشگاه کودک و هفته چهارم از 29 دی تا 5 بهمن ماه با برگزاری نمایشگاه لباس های سنتی و اسباب بازی همراه خواهد بود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برنامه هفتم پنجم جشنواره از 6 تا 12 بهمن را برپایی نمایشگاه تجهیزات و لوازم ورزشی زمستانی و برنامه هفته ششم از 13 تا 19 بهمن ماه را برگزاری نمایشگاه ایده های استارت آپ زمستانی عنوان نمود.

او همچنین به برگزاری نمایشگاه عکس و عملکرد رسانه ها در بخش زمستان بیدار از 20 تا 26 بهمن ماه در هفته هفتم جشنواره زمستانی اشاره و توضیح داد: در هفته هشتم از 27 بهمن تا 3 اسفند نیز نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی برگزار می گردد.

او اضافه نمود: در هفته نهم از 4 اسفند تا 10 اسفند ماه نمایشگاه سوغاتی و غذا و در هفته دهم از 10 اسفند تا 16 اسفند ماه نمایشگاه عکس و مراسم اختتامیه و تجلیل از برترین ها برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 365

به "توسعه گردشگری زمستانی اردبیل توسط ادارات عملیاتی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری زمستانی اردبیل توسط ادارات عملیاتی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید