شرح موسوی درباره لغو پرواز دانشجویان ایرانی از ایتالیا

به گزارش مجله نماشو، سخنگوی وزارت خارجه توضیح داد: ایرانیان خارج از کشور اعم از دانشجویان و اتباع ایرانی، برای ورود به ایران باید پروتکل های اعلام شده توسط وزارت بهداشت را بپذیرند و آن را اجرا نمایند.

شرح موسوی درباره لغو پرواز دانشجویان ایرانی از ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در گفتگویی درباره مسائل پیش آمده در پی بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا و لغو پرواز آدینه شب، با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی و سنگین ما در وزارت خارجه در همه شرایط، حمایت از اتباع ایرانی در سراسر دنیا است، گفت: هر جا ایرانیان از سفارتخانه های ما درخواست یاری نمایند، موظفیم مساعدت کنیم.

موسوی مطرح کرد: در ایام کرونا اتباع ایرانی مقیم خارج از چند کشور با توجه به شرایط کشورهای محل اقامتشان، تقاضای بازگشت به کشور را داشتند که این کار در حال اجرا است و بسیاری از اتباع ایرانی از کشورهای حوزه خلیج فارس، همسایگان و نقاط مختلف به ایران بازگشتند و همچنین یاری کردیم اتباع خارجی در ایران هم به کشورهایشان بازگردند.

وی اضافه نمود: دانشجویان ما در ایتالیا که تقاضای بازگشت به کشور را داشتند در ابتدا جمع محدودی بودند، ولی بعد از چندی تعداد آنها به چند صد نفر رسید و سفارت ما در رم اینها را سازماندهی و ثبت نام کرد و مجوزهای لازم را به وسیله وزارت خارجه از ستاد فرماندهی عملیات مبارزه با کرونا که وزرات بهداشت است، دریافت کردیم.

پروتکل های بهداشتی که هموطنان باید رعایت نمایند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در عین حال یادآور شد: نکته مهمی که وجود دارد این است که وزارت بهداشت ما یکسری مقررات و پروتکل های بهداشتی را برای ورود به کشور وضع نموده است. این مقررات و پروتکل ها را به وسیله سفارتخانه خودمان در اختیار هموطنان قرار دادیم و هر فردی وارد کشور می گردد، باید این پروتکل ها را رعایت کند که شامل تست های اولیه است و حتی وقتی وارد شدند به نوعی قرنطینه می شوند.

موسوی درباره مشکل پیش آمده برای دانشجویان ایرانی در ایتالیا نیز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که پیش آمد ابتدا این اقدام انجام و پروتکل ها نیز به آنها ابلاغ شد و یک پرواز نیز برقرار شد، ولی متاسفانه در فرایند این کار اخلالی به وجود آمد و متاسفانه بعضی از عزیزان این پروتکل ها را از مبدا و یا پس از ورود به کشور رعایت نکردند و به همین خاطر وزارت بهداشت به عنوان مرکز اصلی فرماندهی این کار که مسئول جان و سلامت 84 میلیون ایرانی است، خاطرنشان کرد که اگر این پروتکل ها رعایت نگردد، ادامه این فرایند کمی سخت خواهد بود.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه این بعضی از پروازها به تاخیر افتاده است، گفت: ایرانیان خارج از کشور اعم از دانشجویان و اتباع ایرانی باید پروتکل های اعلام شده توسط وزارت بهداشت را بپذیرند و آن را اجرا نمایند.

گفتنی است که سفارت ایران در رم، پنجشنبه شب در اطلاعیه ای خاطرنشان کرد که پرواز روز آدینه ایران ایر برای بازگردندان دانشجویان ایرانی به دلیل رفتارهای نامناسب عده ای از مسافران بازگشتی با پرواز قبلی و عدم تمکین به پروتکل های بهداشتی و مقررات قرنطینه، لغو شده و عصر آدینه مجددا خاطرنشان کرد که این پرواز قرار است آدینه شب انجام گردد ولی در اطلاعیه ای دیگری پس از آن مطرح کرد که این پرواز در پی بروز مسائلی به تعویق افتاده است.

علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت نیز آدینه در توئیتی در این خصوص خاطرنشان کرد که هر چند موفقیت های چشمگیر ایران در مدیریت ویروس کرونا و ناکامی و بحران در کشورهای اروپایی و آمریکا، باعث شده تا بسیاری از شهفرایندان ایرانی متقاضی بازگشت به کشور باشند؛ اما این فرایند باید کنترل شده و تحت تدابیر و نظارت وزارت بهداشت انجام گردد.هرگونه سهل انگاری می تواند خسارت آفرین باشد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3807

به "شرح موسوی درباره لغو پرواز دانشجویان ایرانی از ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح موسوی درباره لغو پرواز دانشجویان ایرانی از ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید