جاذبه های گردشگری شانگهای چین

به گزارش مجله نماشو، شانگهای چین هشتمین شهر عظیم دنیا است. از جاذبه های گردشگری شانگهای می توان به باغ یو، معابد بودا، موزه هنر، برج شانگهای و ... اشاره نمود.

جاذبه های گردشگری شانگهای چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شانگهای، بزرگ ترین شهر کشور چین است و برای آندسته از گردش گران که نگران شلوغی و ترافیک نیستند، شهر جذاب و دوست داشتنی خواهدبود. شانگهای که هشتمین شهر بزرگ دنیا است با وجود داشتن 24 میلیون نفر جمعیت،جاذبه های تاریخی آرام و بی هیاهویی نیز دارد که در کنار دیدنی های مدرن و آسمان خراش های متعدد، برای مسافران و گردش گران بسیار لذت بخش هستند. یکی از پرترددترین بنادر کانتینری دنیا در شانگهایو در کنار رودخانه یانگ تسه واقع شده است که فرصتی تکرارنشدنی برای اکتشاف از طریقسواحل چین و آب راه های داخلی فراهم می کند. با سفر به شانگهای فرصت بازدید از تعدادزیادی از موزه های درجه یک و گالری های هنری مانند موزه شانگهای و موزه هنر چین وهمچنین قدم زدن در باغ ها و پارک های دوست داشتنی و رویایی و گشت و گذار در معابدباستانی و سنتی چین را خواهید داشت.

تفریح گاه بوند

تفرج گاه ساحلی شانگهای که در امتداد غربی ساحلرودخانه هانگ پوجیانگ قرار گرفته، ژونگ شا لو نام دارد. این منطقه که در بین گردش گران از محبوبیت خاصی برخوردار است، زمانی محل استقرار افراد خارجی بوده و هنوزحال وهوای اروپایی خود را حفظ نموده و به خصوص تعداد زیادی از ساختمان های انگلیسیو فرانسویدر آن به چشم می خورند که امروزه به رستوران، بوتیک و گالری تبدیل شده اند. اینمحل همواره شلوغ دارای نمادهایی از معماری سبک گوتیک، رومی، باروک، نئوکلاسیک ورنساس است و نمونه ای از چشم گیرترین مجموعه معماری آرت دکو را درخود دارد وخیابان های شلوغ و پرزرق وبرق آن محلی زیبا و استثنائی برای قدم زدن و گشت وگذار هستند. با رفتن از جنوب به سمت شمال این تفریح گاه به ساختمان های گنبدی شکلو برج ناقوس و هتل صلح پیر و بانک مرکزی چین خواهید رسید. در تفریح گاه بوندهمچنین می توانیدسوار بر کشتی های تفریحی شده و از گشتن در اطراف بندر و محلتلاقی رود هانگ پو جیانگ و یانگ تسه لذت ببرید.

باغ یو

در سال 1559 باغ با شکوه و زیبای یویوانکه به نام باغ یو نیز شناخته می شود، در بخش شمال شرقی شهر قدیمی ساخته شد. اینباغ که به باغ شادی نیز معروف است بیش از 20 هزار متر مربع مساحت دارد وشامل یک باغ بیرونی و یک باغ درونی است. در قرن 18 در بخش بیرونی باغ که قدمتبیشتری دارد، تغییرات زیادی داده شد و سالن اصلی پارک به آن اضافه شد. این ساختمانبه داشتن سقف های مزین، نقوش برجسته، پنجره های بزرگ و طرح اژدها بر روی دیوار آنمشهور است. مشهورترین ساختمان این باغتالار بهار نام دارد و از جمله مهم ترین آثار باستانی موجود در این تالار، سنگمصنوعی ساخته استاد ژانگ نیانگ است.

باغ درونی که از باغ بیرونی کوچک تر است در سال 1709 ساخته شد و شامل خانهتابستانی کوچک، سنگ های تزئینی ، رشته کوه های مینیاتوری، دیوارهای جداکننده وبرکه کوچک و همچنین یک سن تئاتر آراسته و زیباست.

معبد جید بودا

در منطقه آنیوآن لو در قسمت شمال غربی شهرشانگهای، معبد زیبایی به نام معبد جید بودا وجود دارد. در این معبد دو مجسمهشاکیامونی قرار دارند که مونک هویگن با خود از برمه به یادگار آورده است. بنایاولیه این معبد در سال 1882 ساخته شد و بعدها و در سال 1928 ساختمان جدیدی شامل 3تالار و 2 حیاط و تالار با شکوه پادشاه آسمانی (تیان وانگ دیان) جای گزین آن شدند. یکیاز این دو مجسمه که از یشم سفید ساخته شده اند حدود 2 متر ارتفاع دارد و در تالار ونتانگقرار گرفته و مجسمه کوچکتر نیز در حیاط غربی نگهداری می شود.

یکی دیگر از معابد بودایی مهم شانگهای، معبدجینگان است که در جاده غربی نانجینگ واقع شده است.

موزه شانگهای

موزه شانگهای که در سال 1952 تاسیس شده، مهم ترینموزه هنرهای کلاسیک چین به شمار می رود. ساختمان مدرن این موزه چهار طبقه، دارایقسمتی دایره ای در بالا و پایه ای چهارگوش است و خود یک اثر هنری مدرن محسوب می شود.در موزه هنر شانگهای، آثار ارزشمند برنزی و سرامیکی قرن نوزدهم و نقاشی های جوهری،خوشنویسی و همچنین مجموعه ای بزرگ از هنرهای اقلیت های قومی نگهداری می شوند. علاوهبر این مجموعه های بزرگی از یشم، سکه و مبلمان دوران مینگ و کینگ نیز در این موزهبه چشم می خورند. بازدید از موزه تاریخ طبیعی شانگهای که بزرگ ترین موزه علومطبیعی چین است نیز خالی از لطف نیست.

معبد و بت کده Longhua

معبد باشکوه Longhua کهدر قسمت جنوب غربی شهر شانگهای واقع شده است یکی از قدیمی ترین مکانهای مذهبی کشورچین به شمار می رود. این معبد که 40 متر ارتفاع دارد از جنس چوب و آجر و در سال242 میلادی ساخته شده و البته در طول تاریخ دست خوش تغییرات زیادی شده و بارها موردبازسازی قرار گرفته است که آخرین بازسازی آن به قرن دهم باز می شود. معبد Longhua شامل 5 تالار بزرگ است و هنوز که هنوز است برای برگزاری مراسم های مذهبیبوداییان مورد استفاده قرار می گیرد. این 5 تالار شامل تالار مایتریا (مایل دایان)و مجسمه بودای غول پیکر، تالار پادشاه آسمانی (تیان وانگ دایان) که به چهارپادشاه آسمانی اختصاص داده شده و تالار بزرگ سیج کبیر است که شامل مجسمه های زیباو یک زنگ قدیمی متعلق به قرن 16 است.

نکات قابل توجه دیگر این معبد، وجود برج ناقوسبا زنگی به ارتفاع 2 متر و وزن 5 تن است که یادگار سال 1382 است و در بعضی مناسبت هایخاص به صدا در می آید. همچنین کتابخانه ای با نسخ قدیمی و ابزار تشریفاتیو حدود 500 نقاشی از بودای لوهان که از جنس طلا ساخته شده اند نیز در این معبد به چشم می خورند.

برج مروارید شرقی

برج مروارید شرقی یک برج رادیو-تلویزیونی است کهحدود 468 متر ارتفاع دارد و در پارک پودانگ و در قسمت شرقی رودخانه هانگ پو قرارگرفته است. از بالای این برج نمای زیبایی از شهر جدید و رودخانه همواره شلوغ هانگپو و همچنین تصویری فوق العاده از تفریح گاه باستانی بوند خواهید داشت. این برجرادیویی که در سال 1991 بنا شده نام خود را از 11 گویی می گیرد که در اندازه هایمختلف ساخته شده و به یکدیگر متصل هستند و بلندترین آن ها یک ماژول فضایی است کهدر ارتفاع 350 متری زمین قرار گرفته و دارای یک عرشه دیدبانی با کف شیشه ای است. اینبرج همچنین دارای 15 نقطه برای تماشای شهر به اضافه یک رستوان گردان بزرگ، یک مرکزخرید در قسمت پایین برج و هتل فضایی با اتاق هایی عالی و منظره ای فراموش نشدنیاست.

اگر امکان بازدید از این برج را نداشتید حتما درشب که تمام چراغ های آن روشن می شود نمای بیرونی ساختمان را به تماشا بنشینید وشاهد جشنی از رنگ و نور باشید.

خیابان نانجینگ

خیابان نانجینگ اصلی ترین خیابان شانگهای است کهدر نیمه دوم قرن نوزدهم ساخته شده و از ژونگ شا لو تا غرب شانگهای امتداد می یابد ومهم ترین مراکز خرید و پاساژهای شانگهای در آن قرار دارند. در این خیابان شلوغ کهمحلی مناسب برای پیاده روی و خرید محسوب می شود همه نوع جنسی پیدا می شود و می توانیددر حال قدم زدن از اجناس ارزان قیمت دست فروشان گرفته تا برندهای مختلف در بوتیک هایگران قیمت را تهیه کنید. این خیابان همچنین دارای تعداد زیادی رستوران وسینماست و در روزهای خاص از جمله جشن سال نو می توانید از دیدن کارناوال های مختلفو فستیوال های متنوعی که در آن برگزار می شود لذت ببرید.

میدان مردم ( People)

میدان People در گذشته برای مسابقاتشهرستان ساخته شد ولی به مرور به محلی عمومی تبدیل شد. وجود تالار اصلی شهرشانگهای، موزه شانگهای و سالن بزرگ تئاتر در این میدان، این محل را به نقطه ایعالی برای آغاز گردش گری شهری تبدیل نموده است. حتما فرصتی را برای بازدید از نمایشگاه (مرکز برنامه ریزی شهری) در برنامه خود بگنجانید و از مدل هاو ماکت ها و سالن تئاتر 360 درجه این محل دیدن کنید.

کلیسای جامع Xujiahui وکلیسای Sheshan

کلیسای جامع Xujiahui کهبه نام کلیسای سنت ایگناتیوس نیز شناخته می شود در سال 1911 و به سبک نئو رومانسساخته شد. این کلیسا یادآود میراث غنی چندملیتی شهر شانگهای است. در قسمت جنوبی Xujiahui،بزرگ ترین عبادت گاه رومن کاتولیک شانگهای واقع شده است که علاوه بر داشتن باغی باشکوهو زیبا، یک جفت برج ناقوس دوقلو به ارتفاع 50 متر نیز دارد که با شیشه های رنگی مزینشده اند.

یکی دیگر از عبادت گاه های مقدس شانگهای، کلیسای Sheshanاست. این کلیسای رومن کاتولیک باستانی در قسمت غربی قله واقع شده است. کلیسای شیشاننیز مانند بسیاری از مکان های زیارتی دیگر، در طول انقلاب فرهنگی چین دچار آسیب های جدی شد اما بعدها بازسازی شد و امروزه، همچنان یکی از مهم ترین زیارت گاه های کشور چین به حساب می آید.

موزه علم و تکنولوژی شانگهای

در شهر زیبای شانگهای علاوه بر موزه هنرهایکلاسیک، موزه بزرگ دیگری به نام موزه علم و تکنولوژی وجود دارد که در نوعخود بزرگ ترین موزه شانگهای محسوب می شود و سالانه بیش از دو میلیون نفر بازدیدکننده دارد. موزه علم و تکنولوژی شانگهای در سال 2001 افتتاح شد و دارای تعدادزیادی نمایشگاه تعاملی چند رسانه، نمایشگاه های دائمی و آمفی تئاتر علمی-هنری است.از نکات قابل توجه این نمایشگاه می توان به صفحه نمایش حیوانات بومی، دستاوردهایعلمی و نمایشگاه بسیار جذاب روباتیک و سفرهای فضایی اشاره کرد.

یکی دیگر از جاذبه های سرگرم کننده شانگهای، آکواریوماقیانوسی شانگهای است که به شکل تونل و به طول 120 متر ساخته شده و نمایی زندهو نزدیک از تنوع دریایی منطقه را به شما نشان خواهد داد. علاوه بر این می توانیداز باغ وحش فوق العاده زیبای شانگهای نیز دیدن کنید که در آن تنوعی بزرگ ازگونه های بومی و جانوری، از جمله پاندای غول پیکر و ببر جنوب چین به چشم می خورند.

موزه هنر شانگهای

موزه هنر شانگهای بزرگ ترین موزه هنری قارهآسیاست که در آن مجموعه ای بی نظیر از هنرهای مدرن گردآوری شده اند. این موزهشامل مجموعه شگفت انگیزی از آثار هنر مدرن چینی، نمایشگاه های هنرمندان برجستهچینی و همچنین آثار متعددی مربوط به توسعه فرهنگی کشور چین در طی بیش از چند دههاست.

اگر به فعالیت های فرهنگی علاقه دارید به شماتوصیه می کنیم که حتما سری به مرکز هنرهای شرقی بزنید. مرکز هنرهای شرقی یکی ازمهم ترین مراکز اجرای موسیقی کلاسیک، اپرا و تولیدات نمایشی است.

انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3834

به "جاذبه های گردشگری شانگهای چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های گردشگری شانگهای چین" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری شانگهای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید