جاهای دیدنی محمدیه استان قزوین را بیشتر بشناسید

به گزارش مجله نماشو، جاهای دیدنی محمدیه

در این مقاله از معرفی مکان های دیدنی قزوین شما را با جاهای دیدنی محمدیه (زیبا شهر) که شهری در بخش محمدیه شهرستان البرز استان قزوین می باشد را آشنا خواهیم کرد . پس اگر قصد سفر به استان قزوین را دارید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

جاهای دیدنی محمدیه استان قزوین را بیشتر بشناسید

شهرستان محمدیه در فاصله 12 کیلومتری شهر قزوین و 125 کیلومتری تهران قزار دارد و این شهر در جهت تهران قزوین واقع شده است. این شهر دارای 7 منطقه و سه ناحیه شهری به نام های شریفیه،امیدیه، و مهرگان است و روستاهای شترک،باورس،حصار،کبریتمیان و ورس از توابع آن هستند. در حال حاضر سه دانشگاه علمی کاربردی علوم و فنون قزوین و دانشگاه البرز و مؤسسه آموزش عالی اکباتان در این شهر فعالیت دارند و دارای مسجد جامع، بازارچه، پارک تمدن، پارک بانوان، سرای محله و کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و… می باشد. زبان عموم مردم فارسی و ترکی آذری است و گیلک ها نیز در محمدیه سکونت دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جاهای دیدنی محمدیه قزوین آشنا شوید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

روستای ورس

روستای ورس ، همراه با تپه های خشک و رود های سبز مردمانی نیک را در خود جای داده است.این روستا، از نظر تقسیمات کشوری جزو دهستان حصار خروان، بخش محمدیه، شهرستان البرز استان قزوین می باشد . ورس از از شرق با حصار خروان و ولامدر، از جنوب با باورس و محمدیه، از جنوب غربی با شترک مارخورین و از غرب با دستجرد همسایه است. از شمال به دامنه های البرز غربی و از جنوب به دشت قزوین منتهی می شود.اهالی ورس امروزه به کشاورزی، دامداری، باغداری و نانوائی اشتغال دارند.

روستای باورس

روستای باورس در 15 کیلومتری شرق قزوین و در شمال شهرک محمدیه (زیباشهر ؛ نخستین شهرک نوبنیاد در ایران) قرار گرفته است . این روستا روی تپه ای در شمال بزرگراه قزوین-تهران قرار گرفته است. اهالی آن به کشاورزی، دامداری، صنعت، رانندگی اتوبوس و مینی بوس اشتغال دارند . باورس در واقع پدر معنوی محمدیه است و در آغاز نام رسمی محمدیه(زیباشهر) به دلیل ایجاد در املاک باورس شهرک باورس بود.

مقالات بیشتر بخوانید :

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3843

به "جاهای دیدنی محمدیه استان قزوین را بیشتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی محمدیه استان قزوین را بیشتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید