خبرنگاران طرح تجمیع 21 وام دانشجویی به پایان رسید

به گزارش مجله نماشو، تهران- خبرنگاران- رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تجمیع 21 وام دانشجویی در قالب پنج نوع وام در آستانه سال تحصیلی جدید اطلاع داد.

خبرنگاران طرح تجمیع 21 وام دانشجویی به پایان رسید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

ناصر مطیعی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران درباره جزئیات تجمیع این وام ها گفت: در این طرح 21 نوع وام دانشجویی که از سال های گذشته تصویب شده بود، دسته بندی شد اما هیچ کدام از حمایت های قبلی از دانشجویان را قطع نکردیم و 16 وام قبلی همچنان برقرار است.

وی اضافه نمود: پنج وام تعریف کردیم که در دل هر نوع وام یک سری رویداد برای حمایت از دانشجو قرار داده شده است، به عنوان مثال شاید دانشجویانی بعد از رفع شدن بحران کرونا در کشور، تمایل به انجام سفر عتبات عالیات داشته باشند؛ در گذشته وام عتبات عالیات به صورت مجزا درنظرگرفته شده بود اما در طرح تجمیع، وام عتبات عالیات در زیر مجموعه وام یاری هزینه تحصیلی قرار گرفته است.

وی شرح داد: با این مجموعه وام تحصیلی، دانشجو می تواند علاوه بر سفر عتبات عالیات، نسبت به تامین غذا یا خرید لوازم التحریر اقدام کند.

این مقام مسوول صندوق رفاه دانشجویان با تاکید بر تسهیل مقررات این وام ها، گفت: معاونان دانشجویی می توانند انعطاف لازم در این زمینه داشته باشند تا وام های مورد احتیاج به دانشجویان متقاضی تعلق گیرد.

مشاور وزیر علوم درباره تغییر عناوین وام ها تاکید نمود: عناوین وام های پرطرفدار حفظ می گردد اما عناوین سایر وام ها تا حدی تغییر نموده است.

مطیعی درباره اختصاص وام اضطراری در سال تحصیلی جاری، گفت: یکی از رویدادهای وام اضطراری، حوادث غیرمترقبه مانند بیماری کرونا، سیل، زلزله آتش سوزی یا رخ دادن حوادث فردی است که وام اضطراری این موارد را پوشش می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3540

به "خبرنگاران طرح تجمیع 21 وام دانشجویی به پایان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح تجمیع 21 وام دانشجویی به پایان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید