خبرنگاران نماینده مجلس: انقلابی ها نباید از کنار نارضایتی عمومی به راحتی عبور نمایند

به گزارش مجله نماشو، تهران- خبرنگاران- نماینده مردم شهرستان های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلابی ها نباید از کنار نارضایتی های عمومی نسبت به فساد اداری، تبعیض ها و ویژه خواری ها به راحتی عبور نمایند.

خبرنگاران نماینده مجلس: انقلابی ها نباید از کنار نارضایتی عمومی به راحتی عبور نمایند

سید احمد رسولی نژاد روز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، شرایط فعلی کشور از حیث توزیع عادلانه ثروت را برازنده نظام جمهوری اسلامی ندانست و گفت: انقلابی ها نباید از کنار نارضایتی های عمومی نسبت به فساد اداری، تبعیض ها و ویژه خواری ها به راحتی عبور نمایند.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس یازدهم شورای اسلامی، وجود محرومیت ها و فاصله طبقاتی را محصول غفلت دولتمردان از آرمان های انقلاب مانند عدالت و سرگرم شدن آنان به جهان طلبی و منازعات جناحی دانست و اظهارکرد: باید به آرمان ها بازگردیم. از دشنه ها و دشنام ها نهراسیم. انقلابی بودن با عافیت طلبی، تنبلی و ترس از ملامت نسبتی ندارد. بازگشت به امام و آرمان های انقلاب مستلزم شناسایی انحرافات و کوشش برای شناسایی غفلت ها و حاشیه روی ها است.

وی اضافه نمود: فقط با تغییر نگاه و اصلاح راستا می توانیم به آرمان های اصیل دست یابیم درغیر اینصورت در چارچوب های انحصاری و خودخواهانه سیاسی و جناحی نه می توان با استکبار مبارزه کرد و نه می توان به توزیع عادلانه قدرت و ثروت پرداخت. باید بپذیریم چاره ای جز بازگشت به ریل اصلی نداریم و البته این بدون هزینه نیست.

رسولی نژاد توضیح داد: سازش با سلطه گران و زورگویان بین المللی از یک سو و مماشات با مافیای واردات و قاچاق در داخل از دیگر سو،همه فرصت های پیشرفت در کشور و رفاه مردم را از بین خواهد برد. نبرد با مافیای سیاسی اقتصادی اگر چه سخت و پرهزینه است اما برای برپایی نظام های عادلانه در سیاست ها و مناسبت های اقتصادی و اجتماعی راهی جز این جهاد مقدس نیست.

وی اعلام کرد: انقلابی بودن به شعار پردازی و اقدامات مقطعی و نمایشی نیست نباید با اشرافیت اقتصادی و سیاسی ذره ای مماشات کرد. ولایت مداری باید با هدف گذاری برنامه ریزی و مجاهدت همراه باشد. هیچ مصلحتی بالاتر از پیگیری فرامین ر هبری در جهت برپایی قسط عدالت و مبارزه با فساد و تضییع بیت المال نیست. چشم امید ملت ایران بلکه ملت های آزاده جهان به رویکرد و عملکرد این مجلس انقلابی است. کمترین غفلت و مماشات ما در انجام وظیفه خسارت جبران ناپذیری به امید، اعتقاد، اعتماد و دلبستگی های ملت ها و حکومت های دینی وارد خواهد نمود.

رسولی نژاد با بیان اینکه لغزش ها و غفلت ها از طمع کردن به بهره برداری شخصی از موقعیت مان آغاز می گردد، خطاب به همکاران خود گفت: از اکنون باید مناسبات مان را با اصحاب قدرت و ثروت به گونه ای تنظیم و تعریف کنیم که از خدمت خالصانه به مردم کشور باز نمانیم.مبادا خادمان ملت ما را با وعده های چرب و شیرین بفریبند و آنان را به کارمندان خود تبدیل نمایند. خوشبختانه مجلس جدید سرشار از نشاط جوانانه است که برای قانون گذاری و نظارت های امید آفرین در جهت تقویت اعتماد عمومی به ارزش های دینی فراهم می نماید.

وی ادامه داد: همکاران اگر در این دوره از مجلس فقط بتوانیم ریسک ارتکاب به فساد اداری و اقتصادی را در میان مدیران عالی و میانی پایین بیاوریم خدمت بزرگی انجام داده ایم جسارت فوق العاده بعضی مدیران در ارتکاب فساد کلان با وجود مصونیت آهنین آنان در برابر رسیدگی ها، عامل بسیاری از رنج های بغرنج بسیاری از مردم است که امیدوارم با تقویت و تشدید برخوردهای قضایی، این غده سرطانی از بین برود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی باید عزل گردد

این نماینده مجلس با اشاره به مصاحبه تلویزیونی چند شب قبل مدیرعامل صندوق بازنشستگی خواهان برخورد قاطع با این فرد و عزل او شد و گفت: وقتی خبرنگار از او راجع به همسان سازی حقوق بازنشستگان پرسید و اینکه آیا او راضی می گردد چنین حقوقی دریافت کند، آغاز به تفسیر کرد که سطح زندگی مان فرق می نماید و هر کس باید بر مبنای حقوق خود کیفیت زندگی اش را مشخص کند. مدیرعامل صندوق بازنشستگی گفته بود ما با حقوق نجومی نمی توانیم مانند حقوق آنان زند گی کنیم.

وی اضافه نمود: در این زمینه متاسفانه نه وزیر مربوطه با او برخورد کرد نه رییس جمهور؛ کسی هم او را عزل نکرد. بازنشسته اول کار اداری اش تنهاست و کم کم ازدواج می نماید و به مرور صاحب فرزند، عروس نوه شده و هزینه هایی برای آنان تحمیل شده و نمی توانند در را بر روی فرزندان خود ببندند. لذا خواهان برخورد قاطع با این فرد هستم.

رسولی نژاد همچنین اعلام کرد: خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان از عملکرد بنیاد شهید به شدت ناراضی هستند. جدای از اینها از وزیر ارتباطات می خواهم دستور دهد مشکل قطع مکرر تلفن همراه در شهرستان فیروزکوه زودتر حل گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3685

به "خبرنگاران نماینده مجلس: انقلابی ها نباید از کنار نارضایتی عمومی به راحتی عبور نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: انقلابی ها نباید از کنار نارضایتی عمومی به راحتی عبور نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید