رئیس جمهور ایتالیا گشایش نمایشگاه کتاب تهران را تبریک گفت

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، آئین افتتاحیه سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز سه شنبه 12 اردیبهشت با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با قرائت پیغام سرجیو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا به مناسبت حضور این کشور به عنوان میهمان ویژه در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران برگزار گردید.

رئیس جمهور ایتالیا گشایش نمایشگاه کتاب تهران را تبریک گفت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

در این پیغام که از سوی آنتیمو چزارو معاون وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب قرائت شد، رئیس جمهور ایتالیا اعلام نموده بود: مفتخرم تا افتتاح این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را با میزبانی ایران از کشور ایتالیا که به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا نموده است، به آقای رئیس جمهور دکتر حسن روحانی صمیمانه تبریک عرض کنم و با افتخار یادآور شوم که من و ایشان در ملاقاتی که در ژانویه 2017 با همدیگر داشتیم، موضوع فرهنگ را در گفتگوی دوجانبه خودمان مورد بحث و آنالیز قرار دادیم.

در پیغام رئیس جمهور ایتالیا همچنین آمده بود: کاغذ به وسیله جاده ابریشم از خاور به باختر رسید و در این جهت کاغذ و کتاب، تاریخ دنیا را تغییر داده اند. دو ملت ایران و ایتالیا در طول اعصار و قرون همیشه آگاهی و خِرد خود را از این طریق با همدیگر تبادل نموده اند و در تحکیم تمدن دنیای نقش مؤثری ایفا نموده اند.

پس از قرائت این پیغام، معاون وزیر فرهنگ ایتالیا همچنین تبریک و شادباش داریو فرانچسکینی وزیر فرهنگ این کشور را به مناسبت برپایی سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به مقامات ایرانی ابلاغ کرد و از قول او یادآور شد: حضور ایتالیا در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، نقطه عطفی در تاریخ همکاری های فرهنگی دو کشور به حساب خواهد آمد.

معاون وزیر فرهنگ ایتالیا سپس با اشاره به حضور خود در دوره قبلی نمایشگاه کتاب تهران و دیدارش با همتای ایرانی خود سید عباس صالحی اضافه کرد: در آن سفر مقدمات حضور ایتالیا را به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران در امسال فراهم کردیم. ما به اهمیت این رویداد که در نوع خود بزرگترین اتفاق فرهنگی خاورمیانه محسوب می گردد، واقف هستیم. تعداد زیاد ناشران و غرفه داران موجب می گردد تا این رویداد به یک نقطه عطف تبدیل گردد.

وی شرکت کشورش را در نمایشگاه امسال کتاب تهران، محدود به فضای این نمایشگاه نکرد و توضیح داد: ما علاوه بر برنامه هایی که در ایام نمایشگاه برگزار خواهیم کرد، اتفاقات فرهنگی دیگری را هم در سطح شهر تهران شکل داده ایم که از جمله آنها، برگزاری نمایشگاهی از کتاب های نفیس کلیسای آنجلیکای رُم در محل کتابخانه ملی ایران است.

چزارو همچنین از همکاری بعضی دیگر از نهادهای مسئول در ایتالیا از جمله وزارت امور خارجه این کشور، انجمن ناشران ایتالیا، سفارت ایتالیا و دفتر بازرگانی خارجی ایتالیا در تهران در همکاری با وزارت فرهنگ این کشور، برای تشکیل نشست ها و برنامه های ایتالیا در نمایشگاه امسال کتاب تقدیر و تأکید کرد: کوشش می کنیم در این نمایشگاه زمینه همکاری صنعت نشر ایتالیا با ایران را شکل دهیم، چرا که این مهم از ملزومات شناخت متقابل این دو جامعه مدنی نسبت به یکدیگر است.

در ادامه این مراسم تمبر یادبود سی امین سال نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توسط علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین سید عباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب تهران رونمایی و امضا شد.

سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از فردا 13 اردیبهشت به مدت 10 روز در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود؛ ساعت فعالیت نمایشگاه از 10 صبح تا 20 شب است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 620

به "رئیس جمهور ایتالیا گشایش نمایشگاه کتاب تهران را تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور ایتالیا گشایش نمایشگاه کتاب تهران را تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید