روغن شیرینی پزها کمیاب شد

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، سهمیه روغن قنادان تهران تمام شده و گویا کارخانه ها روغن های کره ای و مارگارین ندارند. به نظر می رسد روغن های کره ای شیرینی پزها کمیاب شده است. دلیل چیست؟

روغن شیرینی پزها کمیاب شد

بعضی شیرینی فروشی ها می گویند علت کمبود روغن کره ای در بازار زمزمه حذف ارز دولتی است. رئیس اتحادیه قنادان تهران در این مورد می گوید: مواد اولیه در انبارها زیاد است اما نمی دانیم چرا کارخانه ها، روغن مخصوص صنف شیرینی را فراوری و توزیع نمی نمایند؟

علی بهره مند به خبرنگاران شرح داد: روغن مصرف قنادی ها روغن جامد و مایع نیست اما به علت کمبود مجبوریم به جای روغن مارگارین از روغن مایع استفاده کنیم. کارخانه های فراوری روغن اعلام می نمایند روغن کره ای مخصوص شیرینی پزی را ندارند و افراد مجبور می نمایند که روغن های دیگر را جایگزین نمایند.

قیمت روغن مارگارین 600 هزار تومان!

این فعال صنفی ادامه داد: روغن مایع در بازار موجود است اما در بازار روغن مارگارین کمیاب شده است. همین کاهش عرضه بازار سیاهی را برای این روغن ایجاد نموده به طوری که قیمت یک روغن مارگارین(کره ای) 10 کیلویی از 170 هزار تومان به 600 هزار تومان رسیده است.

او اعلام کرد: البته این روغن 600 هزار تومانی هم در بازار پیدا نمی گردد. حالا از امروز وزارت جهاد کشاورزی به کارخانه های فراوری روغن دستور داده تا روغن مورد استفاده صنف در اختیار قنادان قرار بگیرد.

شیرینی خوراکی لوکس شد

بهره مند گفت: قیمت روغن مارگارین هم به ارز دولتی ارتباط دارد. چنانچه ارز دولتی برداشته گردد روغن 170 هزار تومانی قنادان با قیمت بیشتری فروخته خواهد شد.

رئیس اتحادیه قنادان اعلام کرد: قنادان سالی یک بار برای شیرینی قیمت گذاری می نمایند. این در حالی است که قیمت مواد اولیه این صنف مدام در حال افزایش است.

بهره مند با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم گفت: شیرینی به یک کالای لوکس تبدیل شده و مردم توان خرید شیرینی کیلویی 100 هزار تومان را ندارند. چنانچه ارز دولتی هم برداشته گردد از این پس مردم باید سالی یک بار آن هم در زمان عید شیرینی بخرند.

پیش تر روزنامه خراسان از کمبود و گرانی، روغن و شکر در بازار عمده فروشان مشهد خبر داده بود. بعلاوه بهمن دانایی، دبیر انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران گفته بود: افزایش قیمت شکر برای حفظ سلامت مردم است!

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت شکر دی 1400 را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2134

به "روغن شیرینی پزها کمیاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن شیرینی پزها کمیاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید