تور هلند ارزان: سرقت تابلوی نقاشی ون گوگ از موزه ای در هلند

به گزارش مجله نماشو، تابلوی نقاشی باغ پارسوناژ نوینن در بهار متعلق به هنرمند مطرح جهان، ونسان ون گوگ، از موزه سینگر لارن هلند به سرقت رفت.

تور هلند ارزان: سرقت تابلوی نقاشی ون گوگ از موزه ای در هلند

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

در حمله روز دوشنبه به موزه سینگر لارن (Singer Laren) در هلند، تابلویی از نقاشی های ونسان ون گوگ به سرقت رفت؛ این در حالی است که موزه به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا موقتا بسته شده بود. این موزه در شرق آمستردام قرار گرفته است و مسئولان آن گفته اند نقاشی باغ پارسوناژ نوینن در بهار (Parsonage Garden at Nuenen in Spring) که به وسیله ونسان ون گوگ، نقاش هلندی سبک پست امپرسیونیسم در سال 1884 خلق شده است، در ساعت های اولیه روز دوشنبه دزدیده شد. بعدازظهر آن روز تنها چیزی که از بیرون موزه به چشم می خورد، صفحه سفید بزرگی بود که به جای در شکسته شده در نمای شیشه ای ساختمان گذاشته شده بود.

اورت ون اس (Evert van Os)، مدیرکل موزه سینگر لارن، گفت این مؤسسه که مجموعه آثار زوج آمریکایی ویلیام و آنا سینگر را در خود جای داده، از بابت این سرقت به شدت عصبانی، غمگین و شوکه است. این نقاشی از موزه خرونینگر (Groninger Museum) در شهر هلندی خرونینگن به امانت گرفته شده بود و ارزش آن هنوز تعیین نیست. پلیس در جستجوی دزدان است. او در ادامه شرح داد:

به خاطر این سرقت عمیقا شوکه و ناراحت هستم. این نقاشی اثر یکی از بزرگ ترین هنرمندان ما است و اتفاقی بد برای موزه خرونینگر و سینگر لارن به شمار می رود؛ در عین حال ماجرایی شوم برای همه مردم است؛ چراکه ذات وجودی هنر برای دیده شدن و اشتراک آن بین مردم جامعه و الهام گرفتن از آن و به آرامش رسیدن است؛ به خصوص در این برحه دشواری که در آن به سر می بریم.

پلیس در بیانیه ای بیان کرد که دزد یا دزدان با شکستن در شیشه ای موزه، وارد این محل شده اند و همین موضوع باعث روشن شدن آژیرهای موزه شده و مأموران را آگاه نموده؛ اما تا رسیدن آن ها، دیگر از نقاشی و دزد خبری نبوده است. تیمی متشکل از کارشناسان سرقت آثار هنری و جرم شناسی در حال آنالیز ویدیوی سرقت و صحبت با اهالی اطراف موزه هستند.

پیش از تعطیلی موزه، اینجا با همکاری موزه امپراتوری (موزه ریجکس)، میزبانی نمایشگاهی با عنوان آینه روح با آثار هنری هنرمندان مختلفی نظیر یان توروپ (Jan Toorop) و پیت موندریان (Piet Mondrian) را برعهده داشت. مجموعه آثار موزه سینگر لارن اکثرا با تمرکز روی سبک های مدرنیسم نظیر نئوامپرسیونیسم، پوینتیلیسم، اکسپرسیونیسم و کوبیسم هستند. این اولین باری نیست که سرقتی تا این مقدار مهم از موزه انجام می گردد. در سال 2007، دزدان اقدام به سرقت هفت اثر هنری از باغ مجسمه این مجموعه کردند که یکی از آن ها، مجسمه برنزی اندیشه گر اثر رودن بود؛ هرچند این مجسمه مشهور چند روز بعد در حالی پیدا شد که یک پا نداشت.

منبع: کجارو / afar.com
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2155

به "تور هلند ارزان: سرقت تابلوی نقاشی ون گوگ از موزه ای در هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: سرقت تابلوی نقاشی ون گوگ از موزه ای در هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید