سرنکوه؛ آبشار زیبا و مرتفع جیرفت ، عکس

به گزارش مجله نماشو، آبشار سرنکوه جیرفت در استان کرمان واقع شده است. رشته کوه های جبالشاخصاین رشته کوه ها در شمال و شمال شرقی از گردنه دهبکری در شمال شرقی سربیژن و شمال کوه های دلفارد آغاز شده و به 280 کیلومتر تا مرز بلوچستان ادامه دارد و علت نامگذاری آن بلندی ارتفاعات است که جبال به معنی کوه و شاخص به معنای بلندی (کوههای بلند) می باشد .

سرنکوه؛ آبشار زیبا و مرتفع جیرفت ، عکس

رشته کوه جبال شاخص میزبان پدیده های زیبا و با عظمتی چون آبشارهاست. در50 کیلومتری شرق شهر جیرفت و در میان دره های شکوهمند جبال شاخص، آبشار سرنکوه با ارتفاعی بیش از 100 متر در انتهای دره درین، یکی از بلندترین آبشارهای ایران می باشد.

گام برداشتن در فضای مملو از جنگل ها و باغ ها سردسیری و چشم دوختن به هرم گرمای جیرفت از آن فاصله، شکوهی خاص دارد. متاسفانه به دلیل کم آبی و خشکسالی های اخیر، آب این آبشار بسیار محدود شده و فقط در پی باران های شدید و جاری شدن رودخانه، عظمت و ارتفاع آن رخ می کند و دردیگر روزهای سال، توان خود را برای رقابت با آبشار200 متری وروار دربخش دیگری ازجبال شاخص ازدست می دهد. اما این دو آبشار بلند و با عظمت نشانی دیگر ازعظمت و شکوه رشته کوه جبال شاخص دارند.

وجود باغ های سردسیری در این منطقه بر زیبایی آن افزوده است. به دلیل وسعت منطقه، پوشش گیاهی یکسانی در آن وجود ندارد و از درختان ارزشمندی چون ارس، بنه، کهکم و ارچن گرفته تا بوته های کوچک گیاهی چون درمنه، شقایق، نرگس، گون و ریواس در آن دیده می گردد. شهرستان جیرفت به دلیل تنوع محصولات کشاورزی به هند نیز معروف است.

شهر عنبرآباد ، به سمت علی آباد و هیشین ، از نزدیکی هیشین جاده ای خاکی به سمت ندوییه جدا می گردد. این جاده خاکی و بسیار ناهموار پس از گذشتن از جگان ، آب کهورک ، ندوییه ، سنگ انداز و کمش به روستای درین می رسد که برای رسیدن به آبشار سرنکوه می بایست از درین حدود یک ساعتی پیاده روی کرد. ارتفاع آبشار اصلی حدود 95 متر می باشد .

منبع: گردشبان
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1570

به "سرنکوه؛ آبشار زیبا و مرتفع جیرفت ، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "سرنکوه؛ آبشار زیبا و مرتفع جیرفت ، عکس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنکوه؛ آبشار زیبا و مرتفع جیرفت ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید