شرکت کیا به دلیل احتمال آتش دریافت موتور کیا سورنتو 2021، اعلام فراخوان داد

به گزارش مجله نماشو، شرکت کیا موتورز کره جنوبی اخیرا فراخوانی را برای کیا سورنتو 2021 اعلام کرده و در آن خبر از وجود نقض احتمالی در سیستم سوخت رسانی داده است.

شرکت کیا به دلیل احتمال آتش دریافت موتور کیا سورنتو 2021، اعلام فراخوان داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از کلیک، کیا سورنتو 2021 جدیدترین نسل از خانواده سورنتو محسوب می شود که اخیرا وارد بازار شده اما در همین مدت کوتاه شرکت کیا اقدام به انتشار فراخوان به منظور رفع نقص سیستم سوخت رسانی آن کرده است. این نقص می تواند منجر به آتش سوزی موتور خودرو شود.

شرکت کیا موتورز کره جنوبی اخیرا فراخوانی را برای کیا سورنتو 2021 اعلام کرده و در آن خبر از وجود نقض احتمالی در سیستم سوخت رسانی داده است. خودروهای شامل این نقص احتمالی بین 11 آگوست تا 30 سپتامبر 2020 و در قالب مدل 2021 به فروش رسیده اند. کمیته حمایت از مصرف کننده و رقابت کشور استرالیا می گوید در اثر این نقص، احتمال نشت سوخت از بست شلنگ سیستم سوخت رسانی وجود دارد و این نشتی سوخت احتمال وقوع آتش سوزی در موتور، ریسک تصادف، جراحت و مرگ را افزایش می دهد.

کیا سورنتو مدل 2021 به پیشرانه 2.5 لیتری تزریق مستقیم با قدرت 191 اسب بخار و 247 نیوتن متر گشتاور مجهز شده و یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز به همراه سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک وظیفه ارسال نیرو به سمت چرخ ها را برعهده دارد. در گذشته نیز شرکت کیا در قالب یکی از بزرگترین فراخوان های خود شمار زیادی از محصولات فروخته شده را جهت بازبینی به نمایندگی های کیا در سراسر جهان فراخواند.

طی آن مرحله از فراخوان شرکت کیا موتورز حدود 939 هزار و 655 خودرو اپتیما، 425 هزار و 662 سورنتو به همراه 312 هزار و 323 خودرو کیا اسپورتیج مجهز به موتورهای 2 و 2.4 لیتری و با مدل 2011 تا 2018 به نمایندگی های خدمات پس از فروش شرکت کیا موتورز بازگردانده شدند. در حال حاضر نیز شرکت کیا موتورز مشغول تماس با مالکان کیا سورنتو 2021 بوده و هنوز اطلاعات دقیقی مبنی بر بروز حادثه در این باره گزارش نشده است.

کیا موتورز دومین خودروساز بزرگ کره جنوبی است که پلتفرم محصولات آن با کمپانی هیوندای مشترک بوده و از لحاظ فنی تفاوت چندانی میان محصولات آن با خودروهای هیوندای وجود ندارد. کیا سورنتو یکی از پرفروشترین تولیدات این شرکت است که در بازار ایران نیز فروش بسیار بالایی را تجربه کرده و جزو شاسی بلندهای محبوب کیاموتورز به شمار می رود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3349

به "شرکت کیا به دلیل احتمال آتش دریافت موتور کیا سورنتو 2021، اعلام فراخوان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت کیا به دلیل احتمال آتش دریافت موتور کیا سورنتو 2021، اعلام فراخوان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید