شهر مرموزی در آلبرتا کانادا که داخل یک دریاچه است!

به گزارش مجله نماشو، این شهر سال ها است که در دل دریاچه قرار گرفته اگر سطح دریاچه مینوانکا، واقع در استان آلبرتا کشور کانادا نگاه کنید، شبیه تمام دریاچه های دیگر و حتی از خیلی از دریاچه ها هم زیباتر است. با مشاهده این دریاچه شک نمی کنید که ممکن است رازی در دل این دریاچه قرار گرفته باشد. محوطه ای وسیع از آب های آبی که توسط کوه ها و جنگل های سبز احاطه شده اند. این دریاچه در گوشه شرقی پارک ملی بانف قرار گرفته است و تا نزدیک ترین شهر این منطقه حدود 5 کیلومتر فاصله دارد. دریاچه مینوانکا جدود 21 کیلومتر طول و 142 متر عمق دارد و از این نظر به عنوان بزگترین دریاچه این منطقه شناخته می گردد.

 

شهر مرموزی در آلبرتا کانادا که داخل یک دریاچه است!

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

این دریاچه زمانی بخشی از این پارک ملی بوده است و قایق سواران، شناگران و دوچرخه سواران زیادی را به سمت آب های آبی و یا مناظر و زمین های سرسبز و زیبای اطراف خود می کشاند. اما خیلی ها نمی دانند که این دریاچه زیبا که امروزه مشاهده می نمایند، پیده ای است که اخیراً اتفاق افتاده و در گذشته چنید دریاچه ای وجود نداشته است. این منطقه، قبل از اینکه در آب گرفته و تبدیل به دریاچه گردد. شهری بود که در کنار دریاچه قرار داشت و به نوعی اقامتگاه گردشگری بود. ولی این شهر هم به زیر آب رفته و بازدید از آن فقط با وسایل غواصی امکان پذیر است.

این منطقه به عنوان اقامتگاه مینوانکا شناخته می شد و در زیر رشته کوه های راکی کانادا قرار داشت و برای مردم اطراف کالگری شهری جذاب به شمار می رفت. بخصوص در سال 1886 و با تکمیل ساخت خانه ساحلی، هتلی که در این منطقه ساخته شده بود، استقبال از این منطقه بیش از پیش شده بود. در طی سال ها این شهر گسترش بیشتری یافت و 4 بلوار، 3 خیابان، ده ها کلبه، تعداد زیادی هتل و رستوران و تورهای دریاچه گردی و ماهیگیری زیادی در آن ایجاد شد. این تورها گردشگران را به گردش در دریاچه اصلی که خیلی از دریاچه فعلی کوچکتر برد می بردند.

این شرایط تا سال 1912 ادامه داشت. در این سال اکوسیستم و مناظر این منطقه آغاز به تغییر کردند. دلیل این امر هم ساخت یک سد در نزدیکی این دریاچه بود به منظور تامین بخشی از انرژی مورد نیاز شهر کالگری ساخته شد. نتیجه این امر هم زیر آب رفتن بخش عمده تفرجگاه مینوانکا بود. ولی با این حال این شهر مقاومت کرد و برای حدود چهار دهه دیگر هم دوام آورد. ولی همه چیز با ساخت سد دوم به اتمام رسید. ساخت این سد جدید ارتفاع آب محوطه را تا حدود 88 فوت، برابر با حدود 27 متر بالاتر آورد و این امر باعث شد همه چیز به زیر آب برود. بنابراین، اینجا یک دریاچه طبیعی نیست.

Bill Perry، یکی از باستان شناسان کانادایی در این باره می گوید که این اتاع در طی جنگ جهانی دوم اتفاق افتاده بود که همه کشورها تشنه قدرت بودند و برای این کار به نیرو بیشتری نیاز داشتند. در آن مقطع زمانی کالگری و شهرهای اطراف آن به سرعت رشد می کردند و برای رشد و توسعه نیاز به نیروی بیشتری داشتند. بنابراین مینوانکا ابزار خیلی راحت و مناسبی برای آن ها به نظر می رسید.

امروزه این منطقه تفریحی رازی در دل خود نهان دارد که عموم مردم نمی توانند آن را ببینند. البته مگر اینکه غواص باشند. به لطف آب های بسیار سرد این دریاچه، خیلی از ساختمان و بناها که در تفرج گاه قدیمی مینوانکا قرار داشتند همچنان خیلی سالم باقی مانده اند. در این میان شما می توانید خانه ها ، هتل ها، اسکله، یک اجاق، دودکش، تیرهای پل و پیاده رو ها را مشاهده کنید. حتی پایه های سد اولینی که در سال 1895 توسط دولت فدرال کانادا ساخته شده بود را همچنان در زیر آب می توانید مشاهده کنید.

به تازگی باستان شناسان شواهدی منبی بر یک شهر بسیار قدیمی هم در این منطقه پیدا نموده اند. این شهر هزاران سال قدمت دارد. باستان شناسان نیزه، پیکان باستانی و ابزارآلات سنگی مختلفی در این منطقه پیدا نموده اند که توسط قوم هایی استفاده می شدند که در این منطقه ساکن بودند. شاید دلیل استقرار این قوم ها حیات وحش غنی و گونه های مختلف حیوانی در این منطقه بوده است که استقرار و تغذیه را برای آن ها آسان می نموده است. این باستان شناس ادامه می دهد که چیزی که من را همیشه شگفت زده می نماید این است که این منطقه برای حدود 13 هزار سال به صورت متناوب مورد استفاده قرار می گرفته است و من کل این منطقه را به عنوان یک منطقه تاریخی و باستانی می بینم. سازه های چوبی ااین شهر قدیمی که اکنون در زیر آب قرار گرفته اند، به خاطر دمای خیلی پایین آب خیلی خوب باقی مانده اند. برای همین است که این شهر قصد محبوبی برای غواصان و کلاس های غواصی است. چرا که چیزهای زیادی از این شهر همچنان در زیر آب باقی مانده است که می توانید از آن ها دیدن کنید. به هرحال، این باستان شناس تنها کسی نیست که از دیدن این منطقه لذت می برد. در ساله حدود 8 هزار نفر با تجهیزات غواصی سعی می نمایند از باقی مانده های این شهر دیدن نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4624

به "شهر مرموزی در آلبرتا کانادا که داخل یک دریاچه است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر مرموزی در آلبرتا کانادا که داخل یک دریاچه است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید