صحنه ای که برای اولین بار دیده شد، جنگنده رادارگریز چین شلیک کرد، عکس

به گزارش مجله نماشو، تصاویری از جنگنده نسل پنجمی پنهان کار جی 20 در حال شلیک موشک برای نخستین بار منتشر شد تا آمادگی رزمی رقیب چینی اف 22 بیش از پیش به رخ کشیده گردد.

صحنه ای که برای اولین بار دیده شد، جنگنده رادارگریز چین شلیک کرد، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، چین از معدود کشورهای خودکفا در فراوری جنگنده های پنهان کار است و جی 20 تنها پرنده نسل پنجمی این کشور به شمار می رود.

انتشار تصاویری شلیک موشک از جی 20 چینی برای نخستین بار رسانه ها را به هیجان آورده است البته ناظران معتقدند که این جنگنده در طول سال های گذشته چندین بار دست به شلیک واقعی زده است اما این اولین باری است که از فیلم شلیک آن ضبط و پخش شده است.

  • کشف تازه ناسا درباره فضای مرموز مشتری

  • پرتاب قدرتمندترین موشک دنیا برای دومین بار/ عکس

  • اینترنت به حالت عادی بازگشت!

برای اولین بار هنگام نمایش هوایی ژوهای 2019 بود که زیر شکم و محفظه داخلی حمل سلاح جی 20 به نمایش گذاشته شد. در آن نمایش هوایی در حالی که محفظه داخلی حاوی موشک های پی ال 15 بود، بیرون از محفظه شکمی روی ریل پرتاب موشک پی ال 10 به چشم می خورد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در مکانیسم پرتاب موشک پی ال 10 در جنگنده جی 20 که برای درگیری های نزدیک طراحی شده قبل از اینکه خلبان بخواهد موشک را شلیک کند محفظه های جانبی باز شده و ریل های پرتاب گرد به بیرون کشیده می شوند و پس از آن دوباره بسته می شوند.

بسته به موقعیت تاکتیکی، خلبان می تواند به سرعت شلیک کند، و از این قابلیت برای جمع کردن پرتابگرها و بستن ریل ها استفاده کند. این در صورتی است که او بخواهد مخفی کاری را به خطر نیندازد، زیرا باز کردن مختصر درهای ورودی و ریل ها سطح انعکاس راداری بیشتری را ایجاد می نماید.

پی ال 10 فقط می تواند از قسمت های جانبی شلیک گردد، که نسبتاً کوچک تر از جایگاه های زیر شکمی حامل پی ال 15 هستند.

کارشناسان نظامی با تماشا فیلم شلیک موشک از جی 20 با توجه به میزان و مسیر طی شده به وسیله آن بر این باورند که موشک شلیک شده از نوع پی 10 است. موشک پی ال 15 بزرگتر است و ابتدا از هواپیما رها می گردد و موتور موشک کمی بعد به کار می افتد.

منبع: اوراسین تایمز

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 آبان 1402 بروزرسانی: 21 آبان 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5294

به "صحنه ای که برای اولین بار دیده شد، جنگنده رادارگریز چین شلیک کرد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحنه ای که برای اولین بار دیده شد، جنگنده رادارگریز چین شلیک کرد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید