طراحی هیوندای آیونیک 6 نیروی مقاومت هوا را به کمترین مقدار رسانده است

به گزارش مجله نماشو، رونمایی از هیوندای آیونیک 6 نشان می دهد که این شرکت با طراحی منحصربه فرد این خودروی الکتریکی نیروی مقاومت هوا (پسا) را در آن به حداقل رسانده است.

طراحی هیوندای آیونیک 6 نیروی مقاومت هوا را به کمترین مقدار رسانده است

شاسی بلند کامپکت آیونیک 5 (Ioniq 5) هیوندای، طیف خودوهای تمام-الکتریکی این شرکت را به بهترین شکل ممکن آغاز کرد. این خودرو پیروز شد چندین جایزه خودروی سال 2022 را از آن خود کند، در همه جا پیش فروش شد و به طور کلی با طراحی زاویه دار، مرتب و جادار، محدوده عملکرد و قدرت بالا در کنار قیمت رقابتی خود، تأثیری عالی بر جای گذاشت.

حالا این شرکت اولین نگاه به آلبوم سرسخت دوم خود یعنی آیونیک 6 (Ioniq 6) را ارائه داده است. این نسخه هم بر اساس همان معماری باتری E-GMP ساخته شده و آیونیک 6 هم به عنوان یک سدان، مانند 5، از طراحی شیک و چهار در، بهره می برد اما ظاهر انحنادار و پورشه-مانند آن، قطعا تغییر از زوایای تیز در شاسی بلند آیونیک 5 است.

اما این ظاهر انحنادار به دلیلی خاص طراحی شده است. ویژگی های آیرودینامیکی انحنای یکپارچه آیونیک 6 باعث ضریب کاهش چشمگیر پسا (Drag) تا 0.21 در این خودرو شده است. رقمی که آن را به برخی از خودروهای تولیدی با کمترین پسا در جهان، به ویژه لوسید ایر (Lucid Air) که به تازگی به مسافت چشمگیر 832 کیلومتر دست یافته است، می رساند.

طراحی آیرودینامیکی این خودرو شامل دماغه پایین، فلپ های فعال جلو، کاهنده های فاصله چرخ ها، بال کوچک عقب، آینه های دوربین دار کم پسای اختیاری، و کف کاملا پوشیده، می شود. اما این طراحی چه معنایی برای برد خودرو دارد؟ اگرچه مشخصات کامل تا ماه آینده اعلام نخواهد شد اما مطمئنا با این ویژگی ها انتظار داریم که در بزرگراه بسیار کارآمد باشد.

از سوی دیگر طراحی آیونیک 5 هم از پیکسل های پارامتریک استفاده می کند که در واقع، شامل بیش از 700 مورد از ویژگی های نوری کوچک در خودرو می شود و می توان خوشه های نوری مجذوب کننده آن را در چراغ جلو، چراغ عقب، چراغ ترمز بال عقب، دریچه های هوا و کنسول وسط مشاهده کرد که در زمان مناسب جلوه های دیداری و انیمیشنی را به نمایش می گذارند. حتی چهار عدد از آن ها روی فرمان وجود دارد تا با هر بار بوق زدن یادآوری کند که در حال رانندگی با یک آیونیک هستید!

گفته می شود که فضای داخلی این خودروی الکتریکی هم با داشتن کف مسطح، جادار و راحت است. داشبورد با نمایشگر لمسی اطلاعات و سرگرمی 12 اینچی و خوشه ابزار دیجیتال غیرلمسی 12 اینچی آشنا به نظر می رسد. حالت نورپردازی هم از داشبورد به سمت بیرون شکل گرفته و ساختار راه راه زیبایی را روی درها ایجاد می کند.

اگر می خواهید خودرویی کاملا زیست پایدار داشته باشید، می توانید آن را با روکش های جایگاه ساخته شده از بطری های بازیافتی، رنگ های زیستی ساخته شده از روغن های گیاهی و کفی ساخته شده از تور ماهیگیری بازیافتی سفارش دهید.

مشخصات و ویژگی های کامل خودروی برقی آیونیک 6 زمانی که در ماه جولای عرضه شود، فاش خواهد شد و زمان نشان می دهد که آیا بازار پذیرای ظاهر نو آیونیک هست یا خیر.

عکس ها: هیوندای آیونیک 6

Credit: Hyundai

منبع: New Atlas

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5097

به "طراحی هیوندای آیونیک 6 نیروی مقاومت هوا را به کمترین مقدار رسانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی هیوندای آیونیک 6 نیروی مقاومت هوا را به کمترین مقدار رسانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید