ظرفیت های گردشگری مازندران در نمایشگاه چین ارائه می گردد

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: ظرفیت های گردشگری مازندران در نمایشگاه بزرگ چین ارائه می گردد.

ظرفیت های گردشگری مازندران در نمایشگاه چین ارائه می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از ساری به نقل از روابط عمومی گردشگری مازندران، دلاور بزرگ نیا اظهار کرد: به پیشنهاد معاون گردشگری کشور به ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مازندران به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه گردشگری در کشور چین معرفی گردید.

وی اضافه کرد: ظرفیت ها و توانمندی های مازندران در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در 200 متر مربع فضای نمایشگاهی عرضه می گردد.

بزرگ نیا گفت: برای نخستین بار بوده که استان ها مجالی برای بروز توانمندی های خود به عنوان مدیر اجرایی و نمایندگی صنعت گردشگری جمهوری اسلامی ایران در یک نمایشگاه بین المللی گردشگری راه یافتند.

وی از حضور بخش خصوصی به ویژه آژانس های مسافرتی قریب به 40 کشور از قبیل ژاپن، لبنان، تاجیکستان، مالزی، پاکستان، ترکیه، هند، ترکمنستان، تایلند، اندونزی، انگلیس، آمریکا، ایتالیا، روسیه، قبرس و دیگر کشورهای فعال در گردشگری اطلاع داد.

مدیرکل گردشگری مازندران اضافه کرد: شرکت همه این کشورها که بازار یک و دو مازندران محسوب می شوند می تواند برای کوشش بخش خصوصی این استان اعم از مدیران آژانس های مسافرتی و هتلداری و سایر بخش ها، تجربه شیرینی برای دست یابی به این بازار را به همراه داشته باشد.

بزرگ نیا گفت: میراث جاده ابریشم که در واقع سرانجام شرقی آن شهر شیان محل برگزاری نمایشگاه بوده، فرصت های تاریخی فراوانی در حوزه فرهنگ، اقتصاد و بازرگانی کشورهای جهت راه را فراهم آورد و مازندران نیز در گذر این جاده به شهر ری به عنوان یکی از راه های ارتباطی و از جمله امن ترین راه ها برای کاروانها بود که سهم بسیار زیادی در این تحول مالی و فرهنگی داشت.

وی با بیان اینکه جاده ابریشم علاوه بر حمل و نقل کالاهای تجاری و به ویژه زمینه انتقال فرهنگ و اندیشه و تمدن مشرق زمین به اروپا بود گفت: ایران به عنوان پل اصلی این ارتباط و مهم ترین بخش این شاهرا بود که کاروان ها را از شرق دور و از ترکستان چین به آسیای میانه و خراسان و تبرستان و آذربایجان و از آنجا به سواحل مدیترانه متصل می کرد و سهم آن در شکوفایی فرهنگ و هنر و تمدن دنیا در عرصه های گوناگون بر کسی پوشیده نیست.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 589

به "ظرفیت های گردشگری مازندران در نمایشگاه چین ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های گردشگری مازندران در نمایشگاه چین ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید