عبداللهی: لیگ تکواندوی سال جاری بهتر از فصول گذشته است، ملی پوشان باید در لیگ باشند

به گزارش مجله نماشو، مربی تیم تکواندوی لوازم خانگی کَن با بیان اینکه فصل جدید لیگ برتر تکواندو سطح بهتری دارد، گفت: ملی پوشان باید در لیگ برتر حاضر شوند.

عبداللهی: لیگ تکواندوی سال جاری بهتر از فصول گذشته است، ملی پوشان باید در لیگ باشند

وحید عبداللهی در گفت و گو با خبرنگاران، در مورد فصل جدید لیگ برتر تکواندوی مردان شرح داد: از نظر من فصل هفدهم لیگ برتر تکواندو مردان نسبت به فصل گذشته کیفیت بهتری دارد و در ادامه هم بهتر می گردد. ملی پوشان و قهرمانان کشور در لیگ سال جاری حضور دارند و همین مسئله در کیفیت فنی تیم ها و بازی ها تاثیر بسیار زیادی دارد. مطمئنا حضور قهرمانان در لیگ باعث بالا رفتن انگیزه در جوانان می گردد و در ادامه قطعا شاهد پیشرفت فنی بازیکنان و تکواندو خواهیم بود، البته اگر این روند ادامه داشته باشد.

او اضافه کرد: اتفاق خوبی که در این دوره از لیگ برتر افتاده، روی آوردن تیم ها به جوانان و استفاده از تکواندوکاران کم سن و سال است. این ترکیب بزرگسالان و جوانان می تواند آینده این رشته در کشورمان را بیمه کند.

مربی تیم تکواندوی لوازم خانگی کَن در پاسخ به این سوال که آیا عدم حضور ملی پوشان در فصول گذشته لیگ برتر تاثیری در این افت تکواندوی ایران داشته است؟ اظهار کرد: مطمئنا تاثیر دارد. وقتی ملی پوشان در شرایط مسابقه قرار نمی گیرند نقاط ضعف آن ها معین نمی گردد که بخواهند در تمرینات آن ها را رفع نمایند. وقتی که ملی پوشان در لیگ نیستند برای کسب آمادگی و رفع ساختن ضعف ها مجبور هستند در مسابقات برون مرزی این کار را نمایند که در این صورت هم یا شکست می خورند یا این مسئله امکان پذیر نیست.

او اضافه کرد: در سال های گذشته ملی پوشان در لیگ بودند و شرایط تیم ملی هم خوب بود، چرا که لیگ تاثیر زیادی روی روند رو به رشت تکواندوکاران دارد. به نظر من اگر می خواهیم نتیجه بگیریم، باید ملی پوشان در لیگ برتر حاضر شوند. این اتفاق دو حسن دارد، یک اینکه ملی پوشان افت نمی نمایند و دو اینکه حضور آن ها باعث بالا رفتن انگیزه در جوانان می گردد که این اتفاق رشد تکواندو را در پیش خواهد داشت.

عبداللهی در خصوص جوانگرایی تیم لوازم خانگی کَن نیز گفت: این مسئله یکی از اهداف تعریف گردیده در باشگاه کَن است. در سال گذشته هم ما از جوانان بسیاری استفاده کردیم که نتایج خوبی هم حاصل شد. در این فصل نیز با همان ترکیب هستیم اما یکسری از جوانان و نوجوانان با استعداد را نیز به تیم اضافه نموده ایم تا با جذب برخی ملی پوشان نیز شاهد بالا رفتن سطح فنی آن ها باشیم. البته باید فدراسیون و تیم های دیگر نیز این کار را انجام دهند چرا که جوانگرایی باعث پیشرفت یک رشته است. بهتر است فدراسیون توجه بیشتری به این مسئله داشته باشد تا نتیجه آن را بیشتر از الان ببیند.

مربی تیم لوازم خانگی کن و تیم نوجوانان اعزامی به المپیک جوانان 2018 آرژانتین، در مورد کاهش تعداد تیم های لیگ برتری نیز توضیح داد: کاهش تعداد تیم ها نمی تواند باعث بی کیفیت شدن لیگ گردد. هدف ما باید بالا رفتن کیفیت لیگ باشد و به نظرم در این فصل شاهد این مهم خواهیم بود. لیگ سال جاری 8 تیم دارد که همگی با استفاده از ملی پوشان، باتجربه ها و نوجوانان تشکیل گردیده اند و همین مهم موجب گردیده تا سطح آن ها بالاتر برود. در فصل گذشته شاهد حضور تیم هایی بودیم که چندی از آن ها در حد و اندازه لیگ نبودند، تیم های این فصل سطح خوبی دارند و مطمئنا کیفیت لیگ سال جاری بالاتر از فصل پیش خواهد بود.

وحید در خاتمه صحبت هایش در مورد شرایط تیم ملی تکواندوی نوجوانان ایران برای بازی های المپیک جوانان 2018 بوینس آیرس گفت: تیمی که اعزام گردیده از آمادگی خوبی برخوردار است و می توان به موفقیت این تیم امید زیادی داشت. با حمایت های فدراسیون برنامه های تمرینی ما به خوبی طی شد و مطمئنا موفقیت این تیم دور از دسترس نیست. تیم دختران هم از شرایط خوبی برخوردار است که می توانند به موفقیت برسند. امیدوارم تکواندوکاران ما بتوانند با همه آمادگی در مسابقات حاضر شوند تا نتایج خوبی حاصل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2681

به "عبداللهی: لیگ تکواندوی سال جاری بهتر از فصول گذشته است، ملی پوشان باید در لیگ باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبداللهی: لیگ تکواندوی سال جاری بهتر از فصول گذشته است، ملی پوشان باید در لیگ باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید