کورسوی امید کاپیتان تیم ملی تکواندو برای حضور در المپیک

به گزارش مجله نماشو، سجاد مردانی در یک صورت می تواند سهمیه المپیک توکیو را به دست بیاورد.

کورسوی امید کاپیتان تیم ملی تکواندو برای حضور در المپیک

به گزارش ، سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران به دلیل قرار نگرفتن در رتبه یک تا ششم وزن 80+ کیلوگرم، نتوانست به المپیک توکیو برسد.

مردانی در آخرین رنکینگ با فاصله تقریبا 2 و 3 امتیازی امتیازی با نفر ششم و هفتم، در رتبه هشتم ایستاده است و از آنجایی که تنها یک مسابقه تکواندو در قهرمانی آسیا باقی مانده است، شانس کاپیتان تیم ملی برای حضور پیدا کردن در المپیک بسیار پایین آمده است.

بررسی های آماری درباره عملکرد مردانی نشان می دهد که او در سال 2019 مجموعا در 11 رویداد مختلف (4 تورنمنت، 4 گرند پری، یک قهرمانی جهان و 2 گرند اسلم) شرکت کرده است و از مجموع 40 امتیاز ممکن مسابقات 23/2 امتیاز را کسب کرد و البته در 2 تورنمنت G2 یونیورسیاد دانشجویان و سیزم نیز غایب بود.

با این حال کادر فنی تیم ملی تکواندو از جمله فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی بر این باور است که سجاد در یک صورت می تواند به توکیو برسد و آن هم این است که سهمیه آوران المپیک که در رتبه های 1 تا ششم رنکینگ وزن 80+ کیلوگرم هستند، باید به یک دلیلی به المپیک نرسند تا سجاد با رد کردن نفر ششم و هفتم که البته شانس بسیار کمی است، به المپیک برسد. پیش از این رنکینگ مردانی در رتبه هفتم جهان قرار گرفته بود و باز هم شانس داشت تا با این چینش به المپیک راه پیدا کند.

عسکری در این باره گفت: سهمیه سوم منوط بر آن است که یکی از شش نفر بالای جدول رنکینگ انصراف دهد یا اتفاقی مانند مصدومیت برایش رخ دهد که در این صورت راه برای نفرات بالای رتبه ششم مانند سجاد مردانی باز خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3697

به "کورسوی امید کاپیتان تیم ملی تکواندو برای حضور در المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کورسوی امید کاپیتان تیم ملی تکواندو برای حضور در المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید