غذاهای محلی پنانگ، طعم ناب غذاهای مالزی

به گزارش مجله نماشو، پنانگ از شهرهای مطرح مالزی در گردشگری است که در سفر به آن باید غذاهای آن را امتحان کرد.

غذاهای محلی پنانگ، طعم ناب غذاهای مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

پنانگ از شهرهای مالزی است که گردشگران بسیاری را از کشورهای مختلف به سمت خود می کشاند و همچنین در میان ایرانیان نیز طرفداران بسیاری دارد. این شهر جزیره ای با مناظر و چشم اندازهای بی نظیر و جاذبه های دیدنی که دارد می تواند یک گزینه عالی برای یک سفر خانوادگی یا سفری با دوستان باشد. پنانگ تنها به خاطر جاذبه ها و طبیعت بکرش شناخته نیست، بلکه یکی از مواردی که در سفر به این شهر باید به آن توجه کرد غذاهای محلی و بومی این شهر است. در غذاهای این شهر حضور پررنگ نودل ها و غذاهای دریایی به چشم می خورد و با داشتن گزینه های مختلف و غذاهای لذیذی که دارد، می تواند بهشتی برای علاقه مندان به غذا باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا با غذاهای این شهر آشنا شویم.

ناسی لماک (Nasi Lemak)

پادشاه غذاهای مالایی، ناسی لماک است که محبوب ترین غذای محلی مالزی و پنانگ است و به معنای برنج چرب است. این غذا شامل برنج خیس شده در شیره نارگیل، تخم مرغ آب پز، بادام زمینی سرخ شده، ماهی کولی یا ماهی های خشک شده به همراه سس تندی که از میگو تهیه می شود، است. این غذا هم در رستوران های مجلل و هم در غذا فروشی های کنار خیابان با قیمت های متفاوت نیز پیدا می شود. محلی ها اغلب این غذا که ترکیبی از مزه های گوناگون است، با دست میل می کنند.

آسام لاکسا (Assam Laksa)

آسام لاکسا یک غذای بسیار خوشمزه تند است که حتما در سفر به پنانگ باید آن را امتحان کنید. محتویات این غذا رشته، آب گوشت، آب تمبر هندی ، برگ نعنا ، علف لیمو، پیاز و آناناس است. در واقع می توان گفت این غذا یک سوپ نودل تند است که طعم متفاوتی دارد. این غذا در بین 100 غذای برتر جهان رتبه هفتم را دارد.

نودل سرخ شده (Mee Goreng)

این غذا که یکی از غذاهای اصلی مالزی محسوب می شود، نودل سرخ شده با طعمی بسیار تند است که از ترکیب موسیر یا پیاز و کمی سیر با مقداری از تکه های گوشت که عموما مرغ یا میگو است، درست می شود. همه این مواد یکی یکی تفت داده شده و با یکدیگر ترکیب می شوند و در نهایت پس از آماده شدن با مقداری سبزیجات تزیین می شود. از آنجا که این غذا طرفداران بسیاری دارد، در هر جایی از شهر به راحتی آن را پیدا می کنید. این غذا گزینه عالی برای علاقه مندان به غذاهای تند و نودل ها است.

چار کوآی تئو (Char Kway Teow)

پنانگ شهری با طرفداران غذاهای نودلی است و این غذا از نودل های پهن برنجی درست می شود. این نودل های خوش طعم در کنار میگو، صدف، تخم مرغ، سس سویا، جوانه لوبیا بر روی حرارت زیاد تفت داده می شوند. این غذا از غذاهای محبوب مالزی و سنگاپور است و غرفه های غذا فروشی مختص به این نودل در سطح شهر وجود دارد.

هوکن پرون می (Hokkien Prawn Mee)

یکی دیگر از غذاهای لذیذ دریایی در پنانگ، هوکن می است که از نودل سرخ شده، قارچ، میگو سرخ شده، تکه های مرغ، سس سویا و تخم مرغ تهیه می شود و دارای طعم بی نظیری است. هنگام سرو این غذا سس سامبال و برش هایی از لیمو ترش در کنار غذا سرو می شود و طعم بی نظیری را به آن می بخشد. این غذا از چین به مالزی آمده است و در پنانگ طرفداران بسیاری دارد.

روتی کانای (Roti Canai)

روتی کانای یکی از نان های معروف مالزی است که این نان در اصل مربوط به کشور هندوستان است. شکل آن شبیه به پنکیک است و با خوراک کاری و انواع سس ها خورده می شود. لایه بیرونی آن بسیار ترد بوده و داخل آن نرم است و از آنجایی که نان مقوی و در عین حال سبکی است گزینه عالی برای صبحانه است.

اوه چین یا املت صدف (Oh Chien)

همانطور که گفته شد، غذاهای مالزی و شهرهای آن تلفیقی از غذاهای کشورهای مختلف مخصوصا غذاهای چینی است. این غذا در اصل نوعی املت چینی است که از آرد تاپیکا (tapioca)، صدف، سیر و تخم مرغ تهیه می شود.

سوپ کاری (Curry Mee)

این سوپ لذیذ و مقوی از شیره نارگیل، ادویه کاری، نودل زرد و ورمیشل برنج تهیه می شود و اغلب تکه های از میگو یا مرغ نیز در ترکیبات آن وجود دارد. این سوپ خوش طعم، در کشور سنگاپور نیز طبخ می شود.

اردک کبابی شده با برنج

این غذا یکی دیگر از غذاهای محبوب و معروف در چین است که در مالزی و شهرهای آن نیز مورد توجه مردم است و آن را بسیار طبخ می کنند. در این غذا اردک که با سس سویا مزه دار شده است کباب شده و در کنار برنج سرو می شود.

لوک لوک (Lok Lok)

این غذا یکی دیگر از غذاهای پنانگ است که از ترکیبات گوشت و سبزیجات تهیه می شود. در این غذا تکه های گوشت و سبزیجات در سیخ های چوبی سیخ می شوند و سپس در روغن داغ سرخ می شوند و با توجه به نوع مواد تشکیل دهنده هر سیخ با سس های مختلف سرو می شود.

روجاک (Rojak)

روجاک در اصل نوعی سالاد میوه و سبزیجات است که در کشورهای اندونزی، مالزی و سنگاپور درست می شود. این سالاد شامل ساقه لوبیا، خیار خرد شده و چغندر، کیک آردی، تخم مرغ سفت پخته شده و پودر میگو است که داخل ظرفی می ریزند و آن را با سس شیرین و ادویه بادام زمینی مخلوط می کنند. در بعضی از ترکیبات از سیب زمینی پخته شده و گریپ فروت به همراه سس شکلاتی شیرین نیز استفاده می شود.

آپوم مانیس (Apom Manis)

آپوم مانیس در پنانگ اغلب به عنوان میان وعده یا دسر سرو می شود. ترکیبات این دسر ساده آرد، شکر، تخم مرغ و شیره نارگیل است. این دسر شبیه پنکیک است، اما کمی از آن نازک تر است. اغلب بر روی این نان های نازک و ترد، تخم مرغ، موز، نارگیل و پودر شکر نیز ریخته می شود.

دسر چندول (Cendol)

این دسر یکی از دسرهای محبوب در جنوب شرق آسیا است که ماده اصلی در تهیه آن ژله های سبز و رشته مانندی است که از برگ پاندان و آرد نخود سبز تهیه می شود و آن را به دسری جذاب تبدیل کرده است. برای تهیه این دسر نیز از پودر یخ و گاها ذرت و لوبیا قرمز نیز استفاده می شود. دسر چندول را می توان در دکه های خیابانی و بستنی فروشی های پنانگ به راحتی پیدا کرد.

بیسکوییت TAU SAR PNEAH

این بیسکوییت یکی از لذیذترین و معروف ترین شیرینی های پنانگ است که در بین چینی هایی که در این شهر زندگی می کنند، بیشتر محبوب است. این بیسکوییت که دارای پوشش تردی است، دارای یک فیلینگ خوش طعم و نرم است که خوردن این بیسکوییت را لذت بخش تر می کند.

منبع: کجارو / justglobetrotting.com / gopenang.my
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 451

به "غذاهای محلی پنانگ، طعم ناب غذاهای مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای محلی پنانگ، طعم ناب غذاهای مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید