فعالیت های ورزشی در مدارس استان بوشهر گسترش می یابد

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، منوچهر هوشیار پیش از ظهر دوشنبه در آیین افتتاح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای منطقه بردخون در دبستان اندیشه اظهار کرد: حضور چشمگیر و فعالانه اولیاء در این جشنواره نشانه ارزش گذاری خانواده ها به ورزش و تربیت بدنی در بین دانش آموزان است.

فعالیت های ورزشی در مدارس استان بوشهر گسترش می یابد

وی اضافه نمود: ظرفیت های علمی و مفاخر فرهنگی زیادی در منطقه وجود دارد و استفاده از این ظرفیت ها به همراه مشارکت همیشگی اولیاء در فعالیت های تعلیم و تربیت موجب ارتقاء آموزش و پرورش می گردد.

هوشیار با تأکید بر نهادینه کردن ورزش در زندگی، افزود: همواره ورزش را جدی بگیریم زیرا ورزش فرصتی مناسب برای استعدادیابی و شناخت ظرفیت های بالقوه است.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تقدیر از کوشش دست اندرکاران جشنواره گفت: منطقه سرشار از استعدادها است و در سال های گذشته دانش آموزان این دیار در استان و کشور افتخارآفرینی نموده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: در جامعه ای که به دلیل رژیم غذایی نامناسب و کم تحرکی با بحران سلامتی روبرو است ورزش احتیاج اصلی و لازم است.

ظهیر محمودی خواهان نهادینه کردن فرهنگ ورزش در جامعه شد و اضافه نمود: دانش آموزان با ورزش روحیه کار جمعی و گروهی را می آموزند و فعالیت های ورزشی بویژه المپیاد درون مدرسه ای آغازی مناسب در این مسیر است.

وی افزود: حضور همزمان اولیاء و دانش آموزان نوید دهنده گسترش ورزش و فراگیرشدن فرهنگ ورزشی و نهادینه کردن فعالیت های ورزشی برای از بین بردن آسیب های اجتماعی است .

محمودی با بیان اینکه ورزش را سرلوحه خود قرار دهیم، گفت: ساعات ورزش در مدارس از مهم ترین و ماندگارترین زمان ها است و باعث نشاط و شادی بین دانش آموزان می گردد و به هیچ صورتی حذف نمی شوند چرا که با آموزش نوین سازگار نیست.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون از دست اندرکاران اجرای برنامه های ورزشی تقدیر کرد و ابراز داشت: ورزش رکن اساسی توسعه و تقویت سلامت در جامعه امروزی و عاملی برای دوری مردم از تنبلی و سستی است و ما از همه توان خود به منظور همگانی کردن ورزش در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی بهره می بریم.

دراین جشنواره که مسئولان منطقه، دانش آموزان و فرهنگیان نیز حضور داشتند سرود دسته جمعی دانش آموزی اجرا شد و برنامه های ورزشی، بازی های بومی محلی، مسابقه بین اولیا و دانش آموزان، رژه تیم های شرکت کننده و نمایشگاه غذاهای محلی در ادامه جشنواره برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2771

به "فعالیت های ورزشی در مدارس استان بوشهر گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های ورزشی در مدارس استان بوشهر گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید