فعال شدن آتشفشان آگونگ بر صنعت تورسیم اندونزی تاثیر می گذارد

به گزارش مجله نماشو، آتشفشان آگونگ بالی

مدتی نیست که از فعال شدن آتشفشان آگونگ در بالی اندونزی می گذرد، اما همین چند هفته باعث شده که مسئولان صنعت گردشگری کشور اندونزی نگران این صنعت شوند. صنعت توریسم اندونزی می تواند بر اثر فوران آتشفشان آگونگ تحت تاثیر قرار بگیرد و ضررات مالی روی این صنعت بگذارد. کارشناسان گفته اند که تاخیراتی که در سفرها ایجاد شده است ممکن است چهره این مقصد را برای مدتی در نظر گردشگران خراب کند. با ادامه این خبر همراه با خبرنگاران باشید.

فعال شدن آتشفشان آگونگ بر صنعت تورسیم اندونزی تاثیر می گذارد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

بالی در کشور اندونزی که ساحل های زیبایی دارد و پر از بناهای تاریخی و مذهبی می باشد، در سال گذشته میزبان 5 میلیون گردشگر از سراسر دنیا بوده است. مسافران به این منطقه می آیند تا از جاذبه های خوب آن دیدن نمایند. همچنین زوج های زیادی این مقصد را برای ماه عسل شان انتخاب می نمایند. برخی از گردشگران در آب های شفاف به غواصی می پردازند و زندگی آبزیان و مرجان ها را تماشا می نمایند. اما از سپتامبر، زمانی که آتشفشان آگونگ آغاز به فعالیت کرد، کسب و کار در مناطق اطراف آتشفشان کمی کاهش یافته است.

آگونگ دارای بیش از 120 آتشفشان فعال است که در اندونزی گسترش یافته اند که به آن حلقه آتش نیز می گویند؛ منطقه ای که در امتداد حوضۀ اقیانوس آرام قرار گرفته است و در معرض زمین لرزه و فعالیت آتشفشانی می باشد و آتشفشان آگونگ بزرگ برای اولین بار در نیم قرن گذشته موجب وحشت در سراسر کشور شده است.

در کنار مجموعه ای از انفجارهای کوچک، قله 3000 متری ابرهای خاکستری ناشی از فوران آتشفشان را در آسمان بالی پراکنده نموده است. این پدیده موجب شد تا فرودگاه بین المللی این شهر برای مدتی بسته گردد و مردم بالی و گردشگران را سرگردان کند.

آریف یحیی، وزیر گردشگری اندونزی هشدار داد که اگر فعالیت آتشفشان آگونگ تا سرانجام امسال کم نگردد، بالی می تواند تا 500 میلیون پوند درآمد حاصل از صنعت گردشگری در این شهر را از دست بدهد.

نی کومانگ آسیتی، که در اپراتور شیرجه آلوین آتلانتیس در جنوب شرقی این جزیره کار می نماید، اظهار کرد: قطعا آتشفشان آگونگ اثرات زیادی به همراه خواهد داشت. ما سفرهای لغو شده بسیاری داشته ایم، زیرا مسافران نمی توانستند به بالی پرواز نمایند

فرودگاه بین المللی بالی، تقریبا تا سه روز بعد از فوران آتشفشان آگونگ بسته بود زیرا خاکسترهای آتشفشانی زیادی در هوا وجود داشتند که بسیار خطرناک بودند. در این هرج و مرجی که به وجود آمد 120 هزار گردشگر در بالی با وضعیتی نا معلوم روبرو گشتند.

فرودگاه بالی در روز چهارشنبه بعد از فوران دوباره باز شد، اما این باز شدن مجدد بیشتر برای گردشگرانی به کار آمد که می خواستند از بالی خارج شوند، و نه آن هایی که قصد سفر به بالی را داشتند. حتی تا آدینه آن هفته نیز پروازهای زیادی به خاطر اینکه شاید ابرهای خاکستر دوباره به آسمان روانه شوند، کنسل گشتند.

جتستار، یک شرکت هواپیمایی استرالیا، خاطرنشان کرد که در روز آدینه 9 پرواز را لغو خواهد نمود. مقامات هواشناسی هشدار داده اند که خاکستر می تواند عملیات فرودگاه بالی واقع در حدود 60 کیلومتری جنوب غربی آتشفشان آگونگ را لغو کند.

یکی از مسئولان این شرکت گفته است: ما معمولا روزانه 20 گردشگر به این منطقه داریم اما در این زمان تنها دو نفر بوده اند. همچنین ما نگران هستیم اگر مسافری وجود نداشته باشد، چه باید بکنیم؟ ما به صنعت گردشگری وابسته هستیم.

کارشناسان آتشفشان گفته اند که این کوه که فعالیت های متعدد کمی داشته امکان دارد که هر لحظه یک فوران بزرگ در پیش داشته باشد. آی کتوت آردانا، رئیس انجمن گردشگری بالی گفته است که تنها سه روز تعطیلی فرودگاه، حدود یک تریلیون روپیه هزینه بر جای گذاشته است. او اظهار کرد: این یک پدیده طبیعی است و ما نمی توانیم از آن بخواهیم که متوقف گردد.

سارا لیت، یک سرمایه گذار هتل انگلیسی اضافه نمود: همه چیز کنسل شده است. برخی از گردشگران می گویند که شاید به آن جا برویم اما زمانی که روز سفرشان می رسد، آن را کنسل می نمایند. در حقیقت هیچ گردشگری وجود ندارد.

در شهر بالی حدود 60 درصد از اقتصاد و شغل ها به طور مستقیم و غیر مستقیم به صنعت گردشگری وابسته هستند و رویکرد مسئولان بالی مثل گذشته به طور گسترده ای به عنوان یک روش غیر مسئولانه قلمداد شد. به نظر بسیاری از ناظران، به نظر می رسید که بالی علاقه بیشتری به از دست ندادن هزینه دارد تا اینکه نشان دهد در خصوص گردشگران مسئولانه رفتار می نماید.

دیوید بیرمان، استاد ارشد گردشگری دانشگاه تکنولوژی سیدنی، گفت: بسیاری از گردشگران بالی که به خاطر آتشفشان آگونگ اذیت شده بودند، از هر دو پلت فرم اجتماعی و سنتی رسانه ای شکایاتی داشته اند. ارزشمند ترین دارایی هر هیئت مدیره گردشگری ملی یا محلی، اطلاعات صادقانه، دقیق و قابل اطمینان است. این شامل تهیه هشدارهای احتمالی خطرات بالقوه برای گردشگران و اقداماتی است که گردشگران می توانند برای به حداقل رساندن زمانی که در معرض آتشفشان آگونگ هستند، انجام دهند.

منبع: express.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 403

به "فعال شدن آتشفشان آگونگ بر صنعت تورسیم اندونزی تاثیر می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال شدن آتشفشان آگونگ بر صنعت تورسیم اندونزی تاثیر می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید